Competitive action repertoire in the telecommunications industry

Our paper describes how competitive action repertoire concept and the external regulatory environment influence the performance of a firm in the regulated telecommunications sector. Based on panel data of 103 firms across Europe that provide fixed broadband Internet to end customers during the time...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001094779/Details
Matična publikacija: Ekonomski pregled (Online)
71 (2020), 1 ; str. 33-54
Glavni autori: Tipurić, Darko (Author), Barun, Tereza
Vrsta građe: e-članak
Jezik: eng
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.32910/ep.71.1.2
Hrčak
LEADER 02735naa a22003614i 4500
001 NSK01001094779
003 HR-ZaNSK
005 20210427090942.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 210319s2020 ci d |o |0|| ||eng
024 7 |2 doi  |a 10.32910/ep.71.1.2 
035 |a (HR-ZaNSK)001094779 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a eng  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 654  |2 2011 
100 1 |a Tipurić, Darko  |4 aut 
245 1 0 |a Competitive action repertoire in the telecommunications industry  |h [Elektronička građa] /  |c Darko Tipurić, Tereza Barun. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 50-54. 
504 |a Summary ; Sažetak. 
520 |a Our paper describes how competitive action repertoire concept and the external regulatory environment influence the performance of a firm in the regulated telecommunications sector. Based on panel data of 103 firms across Europe that provide fixed broadband Internet to end customers during the time period of 3 years, results indicate that aggressiveness and the complexity of an offer have a positive relationship with market share growth. Contrary to widespread views, we find that the most aggressive firms in the market in fact lose market share on a year-on-year basis. Our results suggest that complexity and aggressiveness have a positive relationship with changes in market share gains and that the effects hold for non-regulated firms, but not for regulated ones. 
520 |a Rad prikazuje kako konkurentski repertoar poduzeća i eksterno regulatorno okruženje utječu na uspješnost poduzeća u reguliranoj telekomunikacijskoj djelatnosti. Na temelju panel analize podataka na 103 poduzeća koja pružaju uslugu fiksnog pristupa Internetu krajnjim korisnicima u zemljama Europe i u vremenskom promatranju kroz tri godine, rezultati pokazuju da konkurentska agresivnost i kompleksnost poduzeća pozitivno utječu na rast udjela na tržištu. Za razliku od općeprihvaćenog mišljenja, rezultati empirijskog istraživanja pokazuju da najagresivnija poduzeća zapravo gube tržišni udio iz godinu u godinu. Kompleksnost i konkurentska agresivnost pozitivno utječu na promjenu udjela na tržištu kod nereguliranih poduzeća, dok to nije slučaj kod reguliranih poduzeća. 
653 0 |a Telekomunikacijska djelatnost  |a Konkurentska dinamika  |a Internet 
700 1 |a Barun, Tereza  |4 aut 
773 0 |t Ekonomski pregled (Online)  |x 1848-9494  |g 71 (2020), 1 ; str. 33-54  |w nsk.(HR-ZaNSK)000534041 
981 |b Be2020  |b B02/20 
998 |b dalo2104 
856 4 0 |u https://doi.org/10.32910/ep.71.1.2 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/234809  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr