Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija

Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejas...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001104405/Details
Matična publikacija: Filozofska istraživanja (Online)
40 (2020), 4 ; str. 729-743
Glavni autor: Ružić, Boris, kulturolog (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.21464/fi40405
Hrčak
LEADER 02970naa a22003734i 4500
001 NSK01001104405
003 HR-ZaNSK
005 20210721100622.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 210616s2021 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.21464/fi40405 
035 |a (HR-ZaNSK)001104405 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 791  |2 2011 
080 1 |a 14  |2 2011 
100 1 |a Ružić, Boris,  |c kulturolog  |4 aut 
245 1 0 |a Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija  |h [Elektronička građa] :  |b filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije /  |c Boris Ružić. 
500 |a Tema broja: Filozofija pokretnih slika (II.). 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst. 
504 |a Sažetak ; Abstract. 
520 |a Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejasna ili nedovršena slika može u epistemološkom smislu biti od vrijednosti gledatelju za političko djelovanje. Rad predlaže nazivlje kapitalna slika i kapilarna slika u svrhe ocrtavanja sličnosti i razlika među različitim oblicima proizvodnje slike. Istraživanje se zaključuje uvidom u emancipacijsku snagu filmske slike u trenucima kada se može vidjeti struktura proizvodnje same slike na ekranu. Objelodanjeni rad koji je sadržan u slici postaje rad gledatelja u demistifikaciji homogenosti njezinih značenjskih kodova. 
520 |a This paper discusses two films by Harun Farocki – Ein Bild (1983) and Nicht löschbares Feuer (1969) – and relates them to the theoretical arguments of Mirzoeff’s counterhistory of visuality and Rancière’s emancipated spectator. The main thesis is that experimental, semantically unclear or incomplete image can be of purpose to the spectator in an epistemological sense. The paper suggests the use of notions capital image and capillary image for the purpose of understanding similarities and differences between historically divergent forms of image production. The research concludes by reiterating the possibility of spectatorial emancipation from the dominant image in strategies of showing the structure of production of the image on the screen. The work seen in the image becomes the work of the spectator in trying to demystify the homogeneity of its semantic codes. 
653 0 |a Film  |a Emancipacija  |a Gledatelji  |a Vizualna kultura 
653 1 |a Farocki, Harun 
773 0 |t Filozofska istraživanja (Online)  |x 1848-2309  |g 40 (2020), 4 ; str. 729-743  |w nsk.(HR-ZaNSK)000779300 
981 |b Be2021  |b B01/21 
998 |b tino2107 
856 4 0 |u https://doi.org/10.21464/fi40405 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/251492  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr