Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija
Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejas...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001104405/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Filozofska istraživanja (Online) 40 (2020), 4 ; str. 729-743 |
Glavni autor: | Ružić, Boris, kulturolog (Author) |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.21464/fi40405 Hrčak |
LEADER | 02970naa a22003734i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001104405 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20210721100622.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 210616s2021 ci |o |0|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.21464/fi40405 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001104405 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |a 791 |2 2011 | |
080 | 1 | |a 14 |2 2011 | |
100 | 1 | |a Ružić, Boris, |c kulturolog |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Kapitalna i kapilarna slika Haruna Farockija |h [Elektronička građa] : |b filmski gledatelj između proizvodnje i recepcije / |c Boris Ružić. |
500 | |a Tema broja: Filozofija pokretnih slika (II.). | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst. | ||
504 | |a Sažetak ; Abstract. | ||
520 | |a Članak razmatra dva filma Haruna Farockija – Ein Bild (1983.) i Nicht löschbares Feuer (1969.) – te ih dovodi u vezu s teorijskim postavkama Mirzoeffove kontrapovijesti vizualnosti i Rancièreovim argumentima koji se tiču emancipiranog gledatelja. Temeljna je teza da eksperimentalna, semantički nejasna ili nedovršena slika može u epistemološkom smislu biti od vrijednosti gledatelju za političko djelovanje. Rad predlaže nazivlje kapitalna slika i kapilarna slika u svrhe ocrtavanja sličnosti i razlika među različitim oblicima proizvodnje slike. Istraživanje se zaključuje uvidom u emancipacijsku snagu filmske slike u trenucima kada se može vidjeti struktura proizvodnje same slike na ekranu. Objelodanjeni rad koji je sadržan u slici postaje rad gledatelja u demistifikaciji homogenosti njezinih značenjskih kodova. | ||
520 | |a This paper discusses two films by Harun Farocki – Ein Bild (1983) and Nicht löschbares Feuer (1969) – and relates them to the theoretical arguments of Mirzoeff’s counterhistory of visuality and Rancière’s emancipated spectator. The main thesis is that experimental, semantically unclear or incomplete image can be of purpose to the spectator in an epistemological sense. The paper suggests the use of notions capital image and capillary image for the purpose of understanding similarities and differences between historically divergent forms of image production. The research concludes by reiterating the possibility of spectatorial emancipation from the dominant image in strategies of showing the structure of production of the image on the screen. The work seen in the image becomes the work of the spectator in trying to demystify the homogeneity of its semantic codes. | ||
653 | 0 | |a Film |a Emancipacija |a Gledatelji |a Vizualna kultura | |
653 | 1 | |a Farocki, Harun | |
773 | 0 | |t Filozofska istraživanja (Online) |x 1848-2309 |g 40 (2020), 4 ; str. 729-743 |w nsk.(HR-ZaNSK)000779300 | |
981 | |b Be2021 |b B01/21 | ||
998 | |b tino2107 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.21464/fi40405 |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/251492 |y Hrčak |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |