Komercijalni FM radio u kontekstu hrvatske medijske politike

Komercijalni privatni radiji dominiraju hrvatskim radijskim krajolikom. Razvijali su se od sredine 90-ih godina, od čega se posljednjih 15 godina sustavno financiraju javnim sredstvima iz Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija. Rad problematizira hrvatsku medijsku politik...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001108457/Details
Matična publikacija: Medijske studije (Online)
11 (2020), 21 ; str. 87-103
Glavni autor: Mučalo, Marina (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.20901/ms.11.21.5
Hrčak
LEADER 02766naa a22003734i 4500
001 NSK01001108457
003 HR-ZaNSK
005 20210906134352.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 210728s2020 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.20901/ms.11.21.5 
035 |a (HR-ZaNSK)001108457 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 316  |2 2011 
100 1 |a Mučalo, Marina  |4 aut 
245 1 0 |a Komercijalni FM radio u kontekstu hrvatske medijske politike  |h [Elektronička građa] /  |c Marina Mučalo. 
300 |b Graf. prikazi. 
500 |a Bilješke uz tekst. 
504 |a Bibliografija: str. 101-102. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Komercijalni privatni radiji dominiraju hrvatskim radijskim krajolikom. Razvijali su se od sredine 90-ih godina, od čega se posljednjih 15 godina sustavno financiraju javnim sredstvima iz Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija. Rad problematizira hrvatsku medijsku politiku koja je proteklih godina u cijelosti zanemarila razvoj neprofitne i javne radiodifuzije, prepuštajući medijski razvoj zemlje tržišnim instrumentima i komercijalnim sadržajima. Recentna istraživanja pokazuju da se ta vrsta radijskih programa doživljava kao jednolična glazbena kulisa koja gubi povjerenje slušatelja. Rad otvara pitanje daljnjeg razvoja hrvatskoga medijskog sustava pri čemu istaknutu ulogu imaju institucije koje su odgovorne za njegovo oblikovanje. 
520 |a Commercial private radios dominate the Croatian radio landscape. They have been evolving since the mid-1990s. In the last fifteen years they have been systematically financed by public funding, namely by the Fund for the Promotion of Pluralism and Diversity of Electronic Media. This paper problematizes Croatia’s media policy, which, in the recent years, has completely neglected the development of non-profit and public service broadcasting, leaving the country’s media development with market instruments and commercial content. Recent research shows that this type of radio is perceived as a monotonous musical scenery that loses listeners’ trust. The paper raises a question of further development of the Croatian media system, with a prominent role for the institutions responsible for shaping it. 
653 0 |a Radio  |a Komercijalni radio  |a Medijski sustavi  |a Medijska politika 
653 5 |a Hrvatska 
773 0 |t Medijske studije (Online)  |x 1848-5030  |g 11 (2020), 21 ; str. 87-103  |w nsk.(HR-ZaNSK)000807615 
981 |b Be2020  |b B03/20 
998 |b dalo2109 
856 4 0 |u https://doi.org/10.20901/ms.11.21.5 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/245596  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr