Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu

Ovaj rad usmjeren je na proučavanje prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela. Odnosi među vršnjacima izuzetno su važni u školskom razdoblju, a nedostatak ili trajne teškoće u prijateljskim odnosima mogu se reflektirati na uspjeh učenika, usvajanje nastavnih sadržaja, sliku učenika o sebi, socija...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001108760/Details
Matična publikacija: Metodički ogledi (Online)
27 (2020), 2 ; str. 105-128
Glavni autori: Kolak, Ante (Author), Markić, Ivan, pedagog
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8
Hrčak
LEADER 03902naa a22003734i 4500
001 NSK01001108760
003 HR-ZaNSK
005 20210908085743.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 210730s2020 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.21464/mo.27.2.8 
035 |a (HR-ZaNSK)001108760 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 316  |2 2011 
080 1 |a 373  |2 2011 
100 1 |a Kolak, Ante  |4 aut 
245 1 0 |a Međuvršnjački prijateljski odnosi u razrednom odjelu  |h [Elektronička građa] /  |c Ante Kolak, Ivan Markić. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 125-128. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Ovaj rad usmjeren je na proučavanje prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela. Odnosi među vršnjacima izuzetno su važni u školskom razdoblju, a nedostatak ili trajne teškoće u prijateljskim odnosima mogu se reflektirati na uspjeh učenika, usvajanje nastavnih sadržaja, sliku učenika o sebi, socijalni status i socijalni uspjeh itd. Cilj empirijskog dijela rada je ispitati kvalitetu prijateljskih odnosa unutar razrednog odjela u kategoriji ‘najbolji prijatelj’. Iz cilja istraživanja proizašla su tri istraživačka pitanja: Kakav je profil prijateljskih odnosa u kategoriji ‘najbolji prijatelj’? Kako izgleda hijerarhijska struktura dimenzija kvalitete prijateljstva u ponuđenim kategorijama? Koje karakteristike opisuju najboljeg prijatelja i idealnog prijatelja? Rezultati istraživanja utvrđuju dva profila: opći te profil blizine i roditeljske uključenosti. Utvrđivanje hijerarhijske strukture ukazalo je na važnost brige i priznanja (dječaci) te pouzdanosti i rješavanja problema (djevojčice). Vrh hijerarhijske ljestvice zauzimaju dimenzije priznanja i pouzdanosti. Kao najznačajnije karakteristike koje opisuju najboljeg prijatelja ističu se razgovor i zajedničko provođenje vremena, povjeravanje i pomoć, a u idealnom prijateljstvu izdvajaju se moralne vrijednosti prijatelja. 
520 |a This paper focuses on studying friend relationships in the classroom. Relationships between peers are exceptionally important in school age, and a lack of such relationships or continued difficulties with them can reflect on student successes, learning outcomes, and student perceptions of self, social status, social success, etc. The goal of the empirical part of the research was to examine the quality of friend relationships within the classroom in the category of ‘best friend’. Three research questions arose from the research goal: What is the profile of friend relationships in the category of ‘best friend’? What is the hierarchical structure of the quality dimensions of friendship in the categories offered? Which characteristics describe one’s best friend and the ideal friend? The results of research affirm two profiles – a general one, and the profile of closeness and parental involvement. The affirmation of hierarchical structure pointed to the importance of care and recognition (among boys) and reliability and problem solving (among girls). The highest point in the hierarchy is held by the dimensions of recognition and reliability. The most significant characteristics that describe one’s best friend include conversation and spending time together, trust and aid; the moral values of the friend are exemplified in an ideal friendship. 
653 0 |a Međuvršnjački odnosi  |a Prijateljstvo  |a Kvaliteta prijateljstva  |a Razredni odjeli 
700 1 |a Markić, Ivan,  |c pedagog  |4 aut 
773 0 |t Metodički ogledi (Online)  |x 1848-2325  |g 27 (2020), 2 ; str. 105-128  |w nsk.(HR-ZaNSK)000779317 
981 |b Be2020  |b B03/20 
998 |b dalo2109 
856 4 0 |u https://doi.org/10.21464/mo.27.2.8 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/247959  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr