"Tko će, ako ne mi sami?"

Rad nudi uvid u istraživanje nezavisnih glazbenih praksi u kontekstu društvenih zajednica promatranih kroz teorijsko-interpretativni okvir scene. S naglaskom usmjerenim lokalnoj interpretaciji stvaranja, izvedbe i potrošnje kantautorske glazbe, razmatra jednu od tvorbenih konvencija ugrađenih u suvr...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001116098/Details
Matična publikacija: Narodna umjetnost (Online)
57 (2020), 2 ; str. 79-105
Glavni autor: Halužan, Tanja (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.15176/vol57no205
Hrčak
LEADER 03388naa a22003494i 4500
001 NSK01001116098
003 HR-ZaNSK
005 20211115102020.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 211022s2020 ci |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.15176/vol57no205 
035 |a (HR-ZaNSK)001116098 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 78  |2 2011 
100 1 |a Halužan, Tanja  |4 aut 
245 1 0 |a "Tko će, ako ne mi sami?"  |h [Elektronička građa] :  |b primjenjivost DIY koncepata na primjeru suvremene kantautorske scene u Zagrebu /  |c Tanja Halužan. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija i izvori: str. 102-105. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Rad nudi uvid u istraživanje nezavisnih glazbenih praksi u kontekstu društvenih zajednica promatranih kroz teorijsko-interpretativni okvir scene. S naglaskom usmjerenim lokalnoj interpretaciji stvaranja, izvedbe i potrošnje kantautorske glazbe, razmatra jednu od tvorbenih konvencija ugrađenih u suvremenu kantautorsku scenu u Zagrebu: svestranost glazbenika i preuzimanje inicijative primjenom do-it-yourself (DIY) načela, poetika i estetika. Osim u samom stvaralačkom i izvođačkom procesu, moguće ih je detektirati i na polju promocije i izdavaštva, a upravo otisci njihove primjene nude mogućnost ocrtavanja skice razvoja suvremene kantautorske scene u Zagrebu. Pregledom kroz neke od formativnih DIY programa i projekata koji su poslužili kao platforma za promoviranje glazbenika te njihovo međusobno povezivanje, rad donosi primjere primjenjivosti DIY koncepata te propituje razloge opiranja kantautora ustaljenim obrascima stvaranja i potrošnje popularne glazbe, kao i pojedinim općim društvenim i ekonomskim uzusima. 
520 |a This article explores independent music practices in the context of communities as observed through the theoretical-interpretive framework of ‘The scene (Straw 1991)’. With a focus on local interpretations of creating, performing, and consuming singer-songwriter music, the article discusses key features of the contemporary singer-songwriter scene in Zagreb: the musicians’ versatility and their application of do-it-yourself (DIY) principles, poetics and aesthetics. In addition to their importance in the creation and performing processes, these two ideas can also be detected in the areas of promotion and publishing. Observing how they are applied makes it possible to trace the development of the contemporary singer-songwriter scene in Zagreb. By presenting some of the formative DIY programs and projects that have served as a platform for promoting and connecting musicians, this article provides examples of the applicability of DIY concepts, but also questions the reasons for singer-songwriters’ resistance to the established forms of popular music production and consumption, as well as to some common social and economic conventions. 
653 0 |a Glazbena industrija  |a Glazbena praksa  |a Kantautorska scena 
653 5 |a Zagreb 
773 0 |t Narodna umjetnost (Online)  |x 1848-865X  |g 57 (2020), 2 ; str. 79-105  |w nsk.(HR-ZaNSK)000836370 
981 |b Be2020  |b B04/20 
998 |b dalo2111 
856 4 0 |u https://doi.org/10.15176/vol57no205 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/248314  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr