Digital alphabet - a challenge for the modern student and teacher

The fruits of the digital age have become a key part of everyday life in hundreds of millions of households, offices and schools around the world. Our communication takes place far more via text messages and e-mail than face-to-face, and the first place we look for information is Google. The consequ...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001122381/Details
Matična publikacija: Metodički obzori (Online)
15 (2020), 2 (29) ; str. 91-105
Glavni autor: Jeličić, Ruža (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: eng
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.32728/mo.15.2.2020.05
Hrčak
LEADER 02748naa a22003614i 4500
001 NSK01001122381
003 HR-ZaNSK
005 20220119103125.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 211228s2021 ci |o |0|| ||eng
024 7 |2 doi  |a 10.32728/mo.15.2.2020.05 
035 |a (HR-ZaNSK)001122381 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a eng  |b eng  |b hrv 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 316  |2 2011 
080 1 |a 37  |2 2011 
080 1 |a 004  |2 2011 
100 1 |a Jeličić, Ruža  |4 aut  |9 HR-ZaNSK 
245 1 0 |a Digital alphabet - a challenge for the modern student and teacher  |h [Elektronička građa] /  |c Ruža Jeličić. 
504 |a Bibliografija: 17 jed. 
504 |a Summary ; Sažetak. 
520 |a The fruits of the digital age have become a key part of everyday life in hundreds of millions of households, offices and schools around the world. Our communication takes place far more via text messages and e-mail than face-to-face, and the first place we look for information is Google. The consequences of this technological ubiquity and electronic flood are significant shifts in the attitudes as well as in the behavior of students and teachers, and the goal of this paper is to examine these shifts. How is the digital age changing the opportunities, values and lives of students and teachers - what is happening now, what awaits us in the future? Can digital achievement really change the way students and teachers think or behave? Do both students and teachers learn a new alphabet - the digital alphabet? 
520 |a Plodovi digitalnoga doba postali su ključni dio svakodnevnoga života stotina milijuna kućanstava, ureda i škola širom svijeta. Naša se komunikacija odvija puno više tekstualnim porukama i e-poštom nego licem u lice, a prvo mjesto na kojem tražimo informacije jest Google. Posljedice ove tehnološke sveprisutnosti i elektroničke poplave značajne su promjene u stavovima kao i u ponašanju učenika i učitelja, a cilj je ovoga rada ispitati te pomake. Kako digitalno doba mijenja mogućnosti, vrijednosti i živote učenika i učitelja – što se događa sada, što nas očekuje u budućnosti? Mogu li digitalna postignuća doista promijeniti način razmišljanja ili ponašanja učenika i učitelja? Uče li i učenici i učitelji novu abecedu – digitalnu abecedu? 
653 0 |a Digitalno doba  |a Komunikacija  |a Studenti  |a Učenici  |a Mladi 
773 0 |t Metodički obzori (Online)  |x 1848-8455  |g 15 (2020), 2 (29) ; str. 91-105  |w nsk.(HR-ZaNSK)000835079 
981 |b Be2021  |b B01/21 
998 |b dalo2201 
856 4 0 |u https://doi.org/10.32728/mo.15.2.2020.05 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/259836  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr