Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole
Nepravilna prehrana je sve veći problem u modernim društvima, a javlja se već kod djece i adolescenata. Glavni cilj ovog rada je ukazati na metode i oblike poučavanja pomoću kojih se može osvijestiti važnost pravilne prehrane kod djece osnovnoškolskog uzrasta. Provedeno je učeničko istraživanje preh...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001122503/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Educatio biologiae (2020), 6 ; str. 65-80 |
Glavni autori: | Petelinec, Ana (Author), Nikša, Ema, Grudiček, Dominik, Sertić Perić, Mirela |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.32633/eb.6.5 Hrčak |
LEADER | 05100naa a22004094i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001122503 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20220124144721.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 211228s2020 ci d |o |0|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.32633/eb.6.5 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001122503 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |a 613 |2 2011 | |
080 | 1 | |a 57 |2 2011 | |
100 | 1 | |a Petelinec, Ana |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole |h [Elektronička građa] / |c Ana Petelinec, Ema Nikša, Dominik Grudiček, Mirela Sertić Perić. |
300 | |b Graf. prikazi. | ||
500 | |a Prilozi na str. 77-79. | ||
504 | |a Bibliografija: str. 76-77. | ||
504 | |a Sažetak ; Abstract. | ||
520 | |a Nepravilna prehrana je sve veći problem u modernim društvima, a javlja se već kod djece i adolescenata. Glavni cilj ovog rada je ukazati na metode i oblike poučavanja pomoću kojih se može osvijestiti važnost pravilne prehrane kod djece osnovnoškolskog uzrasta. Provedeno je učeničko istraživanje prehrane učenika petog i sedmog razreda osnovne škole, kako bi se utvrdio dnevni broj obroka i raznolikost prehrane učenika, a na osnovu rezultata istraživanja, učenike se - kroz prilagodbu nastavnih aktivnosti interesima učenika - vodilo u učenju o zdravim prehrambenim navikama. Rezultati učeničkog istraživanja pokazali su da učenici koji su sudjelovali u istraživanju konzumiraju najmanje tri obroka i barem jednu vrstu voća ili povrća dnevno, što povezujemo s prethodnim istraživanjima koja tumače da na prehrambene navike djece i mladih uvelike utječu različiti okolišni čimbenici, poput prehrambenih navika roditelja, tradicije i medija. Rezultati učeničkog istraživanja poslužili su kao osnova za daljnje poučavanje o temi pravilne prehrane čovjeka, odnosno za izgradnju predviđenih bioloških koncepata i učeničkih stavova te za razvijanje sposobnosti primjene usvojenih znanja o prehrani na primjerima iz svakodnevnog života. Kroz sve nastavne aktivnosti opisane u ovom radu, učenici su pokazali interes za temu pravilne prehrane i voljni su razviti zdravije prehrambene navike, a mi iznosimo mišljenje da bi se to moglo i postići primjenom osnovnih načela kvalitetne škole i teorije izbora u nastavi, koji se temelje na tome da učenici samostalno odabiru svoje buduće ponašanje i/ili korigiraju postojeće navike temeljem informacija koje samostalno prikupe i obrade. U jednom dijelu ovog istraživanja, nastavni sadržaj je prilagođen interesu učenika, što je rezultiralo velikom aktivnošću učenika, ukazujući na pozitivne učinke primjene načela kvalitetne škole i teorije izbora u nastavi biologije. | ||
520 | |a Malnutrition is a growing problem in modern societies and is already occurring among children and adolescents. The main goal of this study was to point out the methods and forms of teaching that can be used to raise awareness of the importance of healthy nutrition among primary school students. Student research on the nutrition of fifth and seventh-grade elementary school students were conducted to investigate the daily meals and the diversity of students’ nutrition. Based on the research results, by adapting teaching activities to students' interests, students were guided in learning about healthy eating habits. The results of student research showed that students who participated in the study daily consumed at least three meals and at least one type of fruit or vegetable. We link these findings to previous research explaining that children's and young people's eating habits are greatly influenced by various environmental factors, such as parents' eating habits, traditions and media. The results of the student research served as a basis for further teaching on the topic of healthy human nutrition, i.e. for building predicted biological concepts and student attitudes, and for developing the ability to apply the acquired knowledge about nutrition on everyday life examples. During the teaching activities, students expressed their interest in the topic of healthy nutrition and in developing healthier eating habits. We are of opinion that this could be achieved by applying the basic principles of quality school and theory of choice during teaching, which is based on students independently choosing their future behaviour and/or on correcting their existing habits, based on information they independently collect and process. | ||
653 | 0 | |a Prehrana |a Učenici |a Nastava biologije |a Istraživački rad | |
700 | 1 | |a Nikša, Ema |4 aut | |
700 | 1 | |a Grudiček, Dominik |4 aut | |
700 | 1 | |a Sertić Perić, Mirela |4 aut | |
773 | 0 | |t Educatio biologiae |x 1849-6520 |g (2020), 6 ; str. 65-80 |w nsk.(HR-ZaNSK)000898400 | |
981 | |b Be2020 |b B04/20 | ||
998 | |b tino2201 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.32633/eb.6.5 |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/254821 |y Hrčak |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |