Doprinos temperamenta i roditeljskog ponašanja razvojnim ishodima djece predškolske dobi

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pridonose li dimenzije roditeljskog ponašajnog stila objašnjenju razvojnih obilježja djece predškolske dobi i povrh dječjih temperamentalnih značajki. U istraživanju su sudjelovala 194 roditelja jednog djeteta predškolske dobi, od čega 95.36 % majki. Primijenj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001128798/Details
Matična publikacija: Školski vjesnik (Online)
69 (2020), 2 ; str. 397-417
Glavni autori: Božiković, Tina (Author), Reić Ercegovac, Ina, Kalebić Jakupčević, Katija
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11
Školski vjesnik (Online)
Hrčak
LEADER 02725naa a22003614i 4500
001 NSK01001128798
003 HR-ZaNSK
005 20220228135617.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220221s2020 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.38003/sv.69.2.11 
035 |a (HR-ZaNSK)001128798 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 373  |2 2011 
100 1 |a Božiković, Tina  |4 aut 
245 1 0 |a Doprinos temperamenta i roditeljskog ponašanja razvojnim ishodima djece predškolske dobi  |h [Elektronička građa] /  |c Tina Božiković, Ina Reić Ercegovac, Katija Kalebić Jakupčević. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: 43 jed. 
504 |a Sažetak. 
520 |a Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pridonose li dimenzije roditeljskog ponašajnog stila objašnjenju razvojnih obilježja djece predškolske dobi i povrh dječjih temperamentalnih značajki. U istraživanju su sudjelovala 194 roditelja jednog djeteta predškolske dobi, od čega 95.36 % majki. Primijenjeni su Upitnik temperamenta EASI, Multidimenzijski upitnik roditeljstva i Upitnik za procjenu razvoja djeteta predškolske dobi. Rezultati su uputili na značajnu povezanost između dimenzija temperamenta prema modelu EASI (emocionalnost, aktivnost, socijabilnost i impulzivnost), funkcionalnih razvojnih obilježja djeteta i nekih dimenzija roditeljstva. Nisu utvrđene znatne razlike u procjenama temperamentalnih obilježja i razvojnih ishoda između dječaka i djevojčica. Rezultati regresijskih analiza pokazali su da je procjenama temperamentalnih dimenzija moguće objasniti visokih 56 % – 74 % varijance razvojnih ishoda djece predškolske dobi, ali i da dimenzije roditeljskog ponašanja dodatno ne pridonose objašnjenju varijance razvojnih obilježja djece uz kontrolu temperamenta. Uz ograničenja provedenog istraživanja, rezultati su interpretirani u kontekstu postojećih spoznaja o utjecajima na razvojne ishode djece predškolske dobi s posebnim naglaskom na važnost prepoznavanja i razumijevanja temperamenta kao važne odrednice razvoja u dječjoj dobi. 
653 0 |a Djeca predškolske dobi  |a Razvojna obilježja  |a Roditeljsko ponašanje  |a Temperament 
700 1 |a Reić Ercegovac, Ina  |4 aut 
700 1 |a Kalebić Jakupčević, Katija  |4 aut 
773 0 |t Školski vjesnik (Online)  |x 1849-532X  |g 69 (2020), 2 ; str. 397-417  |w nsk.(HR-ZaNSK)000886929 
981 |b Be2020  |b B04/20 
998 |b dalo2202 
856 4 0 |u https://doi.org/10.38003/sv.69.2.11 
856 4 0 |u http://skolskivjesnik.ffst.hr/?page_id=4182  |y Školski vjesnik (Online) 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/249027  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr