Komparativni prikaz odabranih leksičkih kolokacija (lagani glagol + imenica) u hrvatskom, talijanskom i engleskom jeziku i njihova primjena u nastavi
Ovaj rad tematizira jedno od najvažnijih područja idiomatskog jezika, kolokacije. Posebna se pozornost pritom posvećuje komparativnom prikazu najčešćih konstrukcija sastavljenih od laganog glagola (tal. „verbi supporto“, engl. „light verbs“) i imenice u hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku. Ta...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001128800/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Školski vjesnik (Online) 69 (2020), 2 ; str. 313-330 |
Glavni autori: | Alujević, Marijana (Author), Brešan, Tanja, filologinja, Vinčić, Dijana |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.38003/sv.69.2.13 Školski vjesnik (Online) Hrčak |
LEADER | 02706naa a22003734i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001128800 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20220228110033.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 220221s2020 ci d |o |0|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.38003/sv.69.2.13 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001128800 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |a 81 |2 2011 | |
080 | 1 | |a 37 |2 2011 | |
100 | 1 | |a Alujević, Marijana |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Komparativni prikaz odabranih leksičkih kolokacija (lagani glagol + imenica) u hrvatskom, talijanskom i engleskom jeziku i njihova primjena u nastavi |h [Elektronička građa] / |c Marijana Alujević, Tanja Brešan Ančić, Dijana Vinčić. |
300 | |b Graf. prikazi. | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: 52 jed. | ||
504 | |a Sažetak. | ||
520 | |a Ovaj rad tematizira jedno od najvažnijih područja idiomatskog jezika, kolokacije. Posebna se pozornost pritom posvećuje komparativnom prikazu najčešćih konstrukcija sastavljenih od laganog glagola (tal. „verbi supporto“, engl. „light verbs“) i imenice u hrvatskom, engleskom i talijanskom jeziku. Ta je konstrukcija odabrana za analiziranje jer je iznimno česta u najranijem stupnju usvajanja jezika, a cilj usporedbe bio je odrediti podudarnosti u svrhu korištenja pozitivna prijenosa pri poučavanju leksika u talijanskom i engleskom kao stranom jeziku, odnosno spriječiti negativan prijenos u vidu pogrešnih analogija. Istraživanje se temelji na pretpostavci da je količina potpunih podudarnosti u kolokacijama koje se poučavaju u ranim stadijima učenja stranog jezika ograničena, stoga ih je potrebno pravodobno uočiti i svratiti na njih pozornost. Dakle, nakon rasprave o rezultatima usporedne analize istaknuta je važnost poučavanja kolokacija u nastavi, tj. važnost predstavljanja najčešćih kolokacija usporedno s predstavljanjem nove riječi. U skladu s navedenim, zastupa se stav da bi pri učenju jezika bilo korisno i djelotvorno odabrati kolokacijski pristup. | ||
653 | 0 | |a Strani jezici |a Usvajanje stranog jezika |a Hrvatski jezik |a Talijanski jezik |a Engleski jezik |a Kolokacijski pristup |a Kontrastivna analiza |a Leksik | |
700 | 1 | |a Brešan, Tanja, |c filologinja |4 aut | |
700 | 1 | |a Vinčić, Dijana |4 aut | |
773 | 0 | |t Školski vjesnik (Online) |x 1849-532X |g 69 (2020), 2 ; str. 313-330 |w nsk.(HR-ZaNSK)000886929 | |
981 | |b Be2020 |b B04/20 | ||
998 | |b dalo2202 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.38003/sv.69.2.13 |
856 | 4 | 0 | |u http://skolskivjesnik.ffst.hr/?page_id=4157 |y Školski vjesnik (Online) |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/249023 |y Hrčak |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |