Praćenje, izvještavanje i provjera emisija CO2 u pomorskom prometu

Kao rezultat emisija ugljikovog dioksida (CO2) i drugih stakleničkih plinova (GHG) koje stvara pomorski promet negativno utječe na globalnu klimu i kvalitetu zraka. Budući da klimatske promjene uzrokuju degradaciju okoliša, što posljedično predstavlja sigurnosni rizik za zdravlje i dobrobit ljudi, m...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001131375/Details
Matična publikacija: Sigurnost (Online)
63 (2021), 2 ; str. 189-201
Glavni autor: Franić, Zdenko (Author)
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.31306/s.63.2.6
Hrčak
LEADER 03392naa a22003614i 4500
001 NSK01001131375
003 HR-ZaNSK
005 20220502133014.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220314s2021 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.31306/s.63.2.6 
035 |a (HR-ZaNSK)001131375 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 656  |2 2011 
080 1 |a 502/504  |2 2011 
100 1 |a Franić, Zdenko  |4 aut 
245 1 0 |a Praćenje, izvještavanje i provjera emisija CO2 u pomorskom prometu  |h [Elektronička građa] /  |c Zdenko Franić. 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografija: str. 198-200. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Kao rezultat emisija ugljikovog dioksida (CO2) i drugih stakleničkih plinova (GHG) koje stvara pomorski promet negativno utječe na globalnu klimu i kvalitetu zraka. Budući da klimatske promjene uzrokuju degradaciju okoliša, što posljedično predstavlja sigurnosni rizik za zdravlje i dobrobit ljudi, moraju se poduzeti odlučne mjere za smanjenje emisija. Smanjenju emisija moraju pridonijeti svi sektori gospodarstva, uključujući međunarodni pomorski promet koji predstavlja oko 13 % ukupne emisije stakleničkih plinova iz EU-a iz prometnog sektora. U ovom radu predstavljeni su EU propisi i postupci za praćenje, izvještavanje i provjeru (MRV) emisija u pomorskom prometu, zajedno sa svim pratećim procesima, poznatim kao ciklus usklađenosti EU ETS (EU Sustav trgovanja emisijama). Smanjenje emisija stakleničkih plinova u brodskoj industriji moglo bi imati cijeli niz povoljnih učinaka: ekonomske (smanjena potrošnja goriva), socijalne (poboljšanje zdravlja ljudi zbog manje izloženosti zagađivačima), administrativne (smanjenje administrativnih prepreka) i ekološke (čišći okoliš). 
520 |a Maritime transport has a negative impact on the global climate and on air quality as a result of the carbon dioxide (CO2) and other greenhouse gases (GHG) emissions that it generates. As climate changes are causing environmental degradation, consequently posing a safety risk to human health and well-being, decisive action must be taken to reduce emissions. All sectors of economy have to contribute to achieve emission reductions, including the international maritime transport sector that represents around 13% of the overall EU greenhouse gas emissions from the transport sector. In this paper are presented the EU regulations and procedures for monitoring, reporting and verification (MRV) emissions in maritime transport, together with all the associated processes, known as the EU ETS (EU Emission Trading System) compliance cycle. Reducing GHG emissions from the shipping industry could result in a spectrum of beneficial impacts: economic (reduced fuel consumption), social (human health improvement due to lesser exposure to pollutants), administrative (reducing administrative barriers), and ecological (cleaner air end environment). 
653 0 |a Pomorski promet  |a Staklenički plinovi  |a CO2  |a Ugljični dioksid 
773 0 |t Sigurnost (Online)  |x 1848-6347  |g 63 (2021), 2 ; str. 189-201  |w nsk.(HR-ZaNSK)000819061 
981 |b Be2021  |b B02/21 
998 |b tino2205 
856 4 0 |u https://doi.org/10.31306/s.63.2.6 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/259800  |y Hrčak 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr