Aktivnosti hrvatskih narodnih knjižnica na Facebooku u uvjetima proljetnog lockdowna 2020.

Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja načina na koji su knjižnice prihva- tile i koristile društvenu mrežu Facebook kao odgovor na izvanredne prilike koje je pro- uzročila pandemija nove bolesti COVID-19. Hrvatska je, kao i većina europskih država, u proljeće 2020., u vrijeme izbijan...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001136890/Details
Matična publikacija: Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
64 (2021), 1 ; str. 95-110
Glavni autori: Mašina, Dina (Author), Holcer, Dunja
Vrsta građe: e-članak
Jezik: hrv
Predmet:
Online pristup: https://doi.org/10.30754/vbh.64.1.859
Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)
Hrčak
LEADER 05402naa a22004214i 4500
001 NSK01001136890
003 HR-ZaNSK
005 20220606112032.0
006 m d
007 cr||||||||||||
008 220503s2021 ci d |o |0|| ||hrv
024 7 |2 doi  |a 10.30754/vbh.64.1.859 
035 |a (HR-ZaNSK)001136890 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
042 |a croatica 
044 |a ci  |c hr 
080 1 |a 02  |2 2011 
080 1 |a 004  |2 2011 
080 1 |a 616  |2 2011 
100 1 |a Mašina, Dina  |4 aut 
245 1 0 |a Aktivnosti hrvatskih narodnih knjižnica na Facebooku u uvjetima proljetnog lockdowna 2020.  |h [Elektronička građa] =  |b Croatian public libraries' activities on Facebook during the COVID-19 lockdown in the spring of 2020 /  |c Dina Mašina Delija, Dunja Holcer. 
246 3 1 |a Croatian public libraries' activities on Facebook during the COVID-19 lockdown in the spring of 2020 
300 |b Graf. prikazi. 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 109-110. 
504 |a Sažetak ; Summary. 
520 |a Cilj. Cilj je rada predstaviti rezultate istraživanja načina na koji su knjižnice prihva- tile i koristile društvenu mrežu Facebook kao odgovor na izvanredne prilike koje je pro- uzročila pandemija nove bolesti COVID-19. Hrvatska je, kao i većina europskih država, u proljeće 2020., u vrijeme izbijanja pandemije, ušla u potpuni lockdown. Sve javne službe u Hrvatskoj, uključujući i narodne knjižnice, zbog pandemije morale su zatvoriti vrata korisnicima na 38 dana, počevši od 19. ožujka 2020. godine. Hrvatske narodne knjižnice suočile su se sa značajnim promjenama u svojem poslovanju jer su tradicio- nalne knjižnične službe morale u kratkom vremenu transformirati u virtualno okruženje, stvarajući i dijeleći raznolike digitalne sadržaje na Facebooku, često i na dnevnoj bazi. Pristup/metodologija/dizajn. Rad istražuje aktivnosti narodnih knjižnica na Fa- cebooku, kojima su knjižnice nastavile služiti zajednici tijekom lockdowna. Prikazano istraživanje utemeljeno je na analizi objava narodnih knjižnica na Facebook stranicama. Provedeno je tijekom srpnja 2020. godine na 208 hrvatskih narodnih knjižnica, tj. na uzorku od 146 knjižnica koje su u istraživačkom razdoblju imale Facebook stranicu. Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su da su hrvatske narodne knjižnice uspješ- no odgovorile na izazove u novoj, dotad nepoznatoj situaciji, pokazujući da su sposobne brzo se prilagoditi i na odgovarajući način koristiti digitalne tehnologije. Knjižnice su razvile inovativne prakse, postajući sve kreativnije. Rezultat je bio pregršt sadržaja, na Facebooku, ali i na drugim društvenim mrežama, namijenjenog najširoj publici, od radionica za djecu i odrasle, prenošenja uživo online događanja, do organizacije virtual- nih izložbi i prikupljanja relevantnih izvora informacija za istraživanje i učenje. 
520 |a Purpose. The purpose of this paper is to present libraries" accepting and using the social networking service Facebook as a response to the extraordinary circumstances caused by the COVID-19 pandemic. Like most European countries, Croatia went into full lockdown during the COVID-19 outbreak in the spring of 2020. All public services in Croatia, including public libraries, were closed for 38 days, starting on March 19th. Croatian public libraries faced major changes as they had to transform their traditional library services into virtual ones, creating and sharing various digital content on Facebook, often on a daily basis. Approach/methodology/design. This paper is about libraries" activities on Facebook as a way of serving communities during the lockdown. The presented research is based on the analysis of the posts created on public libraries" Facebook pages. It was conducted in July of 2020 on 208 Croatian public libraries, i.e. 146 of them that had a Facebook page during the research period. Findings. The research shows that the Croatian public librarians have proved to live up to the challenges of new and unknown situations, demonstrating they can quickly adapt and appropriately use digital technologies. Libraries have been developing new innovative practices, becoming more and more creative. The result was handful of content on Facebook, but also on other social networks, like, workshops for children and adults; streamings of online events, organization of virtual exhibitions and collecting verified reference sources for research and learning. The public response was greater than expected, including following, commenting and sharing digital content created or shared by public libraries. Another impact of the crisis was the accelerated development of new digital library services, like online membership registration and e-books lending. 
653 0 |a Narodne knjižnice  |a Pandemija COVID-19 
653 2 |a Facebook 
700 1 |a Holcer, Dunja  |4 aut 
773 0 |t Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online)  |x 1334-6938  |g 64 (2021), 1 ; str. 95-110  |w nsk.(HR-ZaNSK)000517295 
981 |b Be2021  |b B02/21 
998 |b dalo2206 
856 4 0 |u https://doi.org/10.30754/vbh.64.1.859 
856 4 0 |u http://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/859  |y Vjesnik bibliotekara Hrvatske (Online) 
856 4 1 |y Digitalna.nsk.hr 
856 4 0 |u https://hrcak.srce.hr/258371  |y Hrčak