Crkva kao sud
U Novome zavjetu, Crkva je opisana raznim slikama, a ovaj članak ukazuje na to kako jedna od slika Crkve, koja je implicitno prisutna u Novome zavjetu, jest slika Crkve kao "suda" ili "zajednice suđenja". To se može tvrditi zbog toga što, prije svega, Jahve – Bog Biblije – je Stv...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/nsk.NSK01001162964/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Kairos (Hrvatsko izd. Online) 15 (2021), 2 ; str. 189-204 |
Glavni autor: | Budiselić, Ervin (Author) |
Vrsta građe: | e-članak |
Jezik: | hrv |
Predmet: | |
Online pristup: |
https://doi.org/10.32862/k1.15.2.3 Hrčak |
LEADER | 04446naa a22003494i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | NSK01001162964 | ||
003 | HR-ZaNSK | ||
005 | 20230227143616.0 | ||
006 | m d | ||
007 | cr|||||||||||| | ||
008 | 230210s2021 ci |o |0|| ||hrv | ||
024 | 7 | |2 doi |a 10.32862/k1.15.2.3 | |
035 | |a (HR-ZaNSK)001162964 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
042 | |a croatica | ||
044 | |a ci |c hr | ||
080 | 1 | |a 27 |2 2011 | |
100 | 1 | |a Budiselić, Ervin |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Crkva kao sud |h [Elektronička građa] : |b zapovijed o potrebi "dvojice ili trojice svjedoka" / |c Ervin Budiselić. |
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst ; bibliografija: str. 202-203. | ||
504 | |a Sažetak ; Abstract. | ||
520 | |a U Novome zavjetu, Crkva je opisana raznim slikama, a ovaj članak ukazuje na to kako jedna od slika Crkve, koja je implicitno prisutna u Novome zavjetu, jest slika Crkve kao "suda" ili "zajednice suđenja". To se može tvrditi zbog toga što, prije svega, Jahve – Bog Biblije – je Stvoritelj, Kralj i Sudac. To znači kako je Jahvina zajednica, u skladu s Njegovim otkrivenjem, dužna održavati čistoću svojih članova u svim aspektima života. Drugo, u Novome zavjetu nalazimo primjere gdje Crkva funkcionira kao sud. No pitanje je podržava li biblijska zapovijed o "dvama ili trima svjedocima" također tvrdnju da bi Crkva trebala djelovati kao sud? Svrha je ovog članka identificirati mjesta na kojima se pojavljuje zapovijed o "dvama ili trima svjedocima", pratiti njezin razvoj i vidjeti kakvu ulogu i mjesto ima u Crkvi. Time bismo pokazali da je prisutnost ove odredbe u Novom zavjetu dodatni dokaz kako bismo na Crkvu ponekad trebali gledati kao na "sud". Prvi dio članka objašnjava kako je kontekst za koncept svjedočenja Mojsijev savez te on ujedno predstavlja i temeljnu postavku koja upravlja zapovijedi o "dvama ili trima svjedocima". Drugi dio članka analizira pojavu i korištenje ove zapovijedi u Starome zavjetu. Treći dio članka utvrđuje kako je Crkva uistinu zajednica koja sudi i ta se tvrdnja temelji na promatranju odabranih primjera iz Novog zavjeta koji nam pokazuju da Crkva ponekad djeluje kao sud te praćenjem razvoja odredbe o "dvama ili trima svjedocima" u Novom zavjetu. Na kraju, na temelju poduzetog istraživanja, članak završava refleksijom i zaključkom. | ||
520 | |a The Church in the New Testament is described with various images, and this article argues that one image that is implicitly present in the New Testament is the Church as a "court" or a "community of trial." First, this can be argued because the God of the Bible – YHWH - is Creator, King, and Judge. That means that YHWH"s community is responsible, per YHWH"s revelation, to maintain the purity of its members in all aspects of life. Second, in the New Testament, we find examples where the Church functions as a court. However, the question is, does the biblical requirement for "two or three witnesses" also support the claim that the Church should function as a court? The purpose of this article is to identify places where the biblical command about "two or three witnesses appear," to trace its development and to see what role and place it plays in the Church. By doing so, we would demonstrate that the presence of this stipulation in the New Testament is additional proof that we should sometimes view the Church as a "court." The first part of the article explains that the context for the concept of witness is the Mosaic covenant and underlying assumption that governs the command about "two and three witnesses." The second part analyzes the appearance of "two or three witnesses" in the Old Testament. In the third part, we will argue that the Church is truly a community of trial. We will so argue by observing selected examples from the New Testament where the Church functions as a court, and by tracking the development of the requirement about "two or three witnesses" in the New Testament. Based on this research, we will end by offering a reflection and a conclusion. | ||
653 | |a Novi zavjet |a Biblija | ||
653 | 0 | |a Crkva |a Sud |a Svjedoci |a Otkrivenje |a Teokracija | |
773 | 0 | |t Kairos (Hrvatsko izd. Online) |x 1848-2503 |g 15 (2021), 2 ; str. 189-204 |w nsk.(HR-ZaNSK)000780889 | |
981 | |b Be2021 |b B04/21 | ||
998 | |b tino2302 | ||
856 | 4 | 0 | |u https://doi.org/10.32862/k1.15.2.3 |
856 | 4 | 0 | |u https://hrcak.srce.hr/266752 |y Hrčak |
856 | 4 | 1 | |y Digitalna.nsk.hr |