|
|
|
|
LEADER |
06147nam a2200229uu 4500 |
005 |
20190228111510.0 |
008 |
s2007 ci a |||||||||| ||eng|d |
035 |
|
|
|a HR-ZaFER 34615
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFER
|b hrv
|c HR-ZaFER
|e ppiak
|
041 |
|
|
|a eng
|
080 |
|
|
|a 621.39:004.8
|h ELEKTROTEHNIKA
|j Telekomunikacijski sustavi u odnosu spram inteligentnih računalnih sustava i sustava znanja
|e 621.3
|9 2890
|
100 |
1 |
|
|9 30756
|a Skorin-Kapov, Lea
|
245 |
|
|
|a A framework for service-level end-to-end quality service negotiation and adaptation = Radni okvir za pregovaranje i prilagodbu kvalitete usluge s kraja na kraj na uslužnoj razini :
|b doctoral thesis=doktorska disertacija /
|c Lea Skorin-Kapov ; [mentor Maja Matijašević]
|
260 |
|
|
|a Zagreb :
|b L. Skorin-Kapov ; Faculty of Electrical Engineering and Computing,
|c 2007.
|
300 |
|
|
|a XIV, 211 str. :
|b ilustr. djelom u bojama ;
|c 30 cm.
|e Izgubljen CD.
|
504 |
|
|
|a Bibliografija str. 189-198
|
520 |
|
|
|a U konvergiranoj mreži sljedeće generacije zasnovanoj na protokolu IP (Internet Protocol) koja nudi napredne višemedijske usluge “bilo gdje, bilo kada”, ključni izazov predstavljaju mehanizmi pregovaranja i dinamičke prilagodbe parametara kvalitete usluge na uslužnoj razini. S obzirom da se standardi i rješenja predložena u literaturi ponajviše bave riješavanjem zasebnih aspekata datog problema, postoji potreba za općenitim pristupom koji će obuhvatiti i povezati različite poslovne i tehničke aspekte.
Predložen je opći radni okvir za pregovaranje i prilagodbu kvalitete usluge s kraja na kraj na uslužnoj razini (engl. SErvice-Level E2E QoS negoTiation and adaptation: SELEQT). Radni okvir je definiran neovisno o određenoj mreži i usluzi, te se sastoji od četiri konceptualna modela s naglaskom na sljedećim aspektima: sudionici u procesu pregovaranja kvalitete usluge (poslovni model); specifikaciji parametara koji utječu na pregovaranje (model specifikacije podataka); određivanju događaja koji dovode do potrebe za ponovnim pregovaranjem i prilagodbom parametara kvalitete usluge (model događaja prilagodbe); te procesu usklađivanja i koordiniranja parametara kvalitete usluge (model pregovaranja).
Kako bi se primjena SELEQT radnog okvira omogućila u praksi, predložena je metodologija s opisom ključnih akcija koje je potrebno poduzeti, uzimajući u obzir stajališta raznih sudionika. Smjernice obuhvaćaju modeliranje nove funkcionalnosti usklađivanja i optimiranja parametara kvalitete usluge (engl. QoS Matching and Optimization Function: Q-MOF). Predloženi radni okvir i metodologija su demonstrirani na studijskom slučaju koji uključuje podršku za pregovaranje i prilagodbu kvaliteta usluge s kraja na kraj u mreži koja se temelji na IP višemedijskom podsustavu (IP Multimedia Subsystem: IMS) specificiranom od strane organizacije Third Generation Parnership Project (3GPP). Ključne funkcionalnosti potrebne za ilustraciju primjene predloženog rješenja su izvedene kroz prototip u laboratorijskom okruženju. Za cjelovitost ilustracije napravljena su i mjerenja kojima su ispitane performanse prototipa.
Ključne riječi
parametri kvalitete usluge, radni okvir, specifikacija kvalitete usluge, pregovaranje o kvaliteti usluge, prilagodba kvalitete usluge, usklađivanje parametara kvalitete usluge, optimizacija usluge, korisnički profil, profil usluge, signalizacija na razini aplikacije, mreže sljedeće generacije, IP višemedijski podsustav
|
520 |
|
|
|a With the move towards a converged, all-IP next generation network (NGN) offering end users personalized, advanced multimedia services anywhere and anytime, a key challenge to be addressed is support for the service-level negotiation and dynamic adaptation of Quality of Service (QoS) parameters. Considering that the majority of existing approaches presented in literature and standards focus on solving particular aspects of this problem, it may be concluded that there is a need for a comprehensive and generalized approach addressing and relating various business and technical aspects.
A generic framework has been proposed referred to as the SErvice-Level E2E QoS negoTiation and adaptation (SELEQT) framework. The framework is independent of a particular service and network scenario and is comprised of four different conceptual models addressing and relating the following aspects: the actors involved in QoS negotiation (Business Model); specification of the parameters that impact the QoS negotiation process, i.e., the parameters that serve as input and the parameters that comprise the output (Data Specification Model); the identification of dynamic adaptation-triggering events that lead to QoS renegotiation and adaptation (Adaptation Event Model); and the complex process of matching and coordinating QoS parameters specified and signaled by involved actors (Negotiation Model).
In order to address the issue of applying the SELEQT framework in practice, a methodology is provided in the form of guidelines comprised of key actions to be taken, considered from the perspective of various involved actors. Guidelines include the modeling of a novel functionality named the QoS Matching and Optimization Function (Q-MOF), introduced for the purpose of providing QoS parameter matching and optimization logic dynamically during the course of a service lifetime. The proposed framework and methodology are demonstrated in a case study involving E2E service level QoS negotiation and adaptation in a network architecture based on the IP Multimedia Subsystem (IMS) as specified by the 3GPP. Key functionalities needed to illustrate framework applicability have been implemented in the scope of a prototype in a laboratory testbed, and prototype performance measurements have been conducted.
Key words
Quality of Service (QoS) parameters, framework, QoS specification, QoS negotiation, QoS adaptation, QoS parameter matching, service optimization, user profile, service profile, application-level signaling, next generation network, IP Multimedia Subsystem.
|
700 |
|
|
|4 ths
|9 5474
|a Matijašević, Maja
|
942 |
|
|
|c D
|2 udc
|
990 |
|
|
|a 32373
|
999 |
|
|
|c 30207
|d 30207
|