• Afirmacija odgoja kao temeljna pretpostavka razvoja nadarenih
• Agresivnost europske filozofije slobode u Hegelovoj filozofiji prava
• Waldorfska pedagogija
• "Kreativnost" kao pedagoška odredba
• "Školica u D-duru"
• Wolfgang Klafki, Wolfgang Schultz, Felix von Cube, Christine Moeller, Rainer Winkel, Herwig Blankertz: Didaktičke teorije, prevela Maja Haeusler, Educa, Zagreb 1992.
• Aktualnost filozofije odgoja Pavla Vuk-Pavlovića
• Aktualnost filozofije odgoja Pavla Vuk-Pavlovića u nacionalnoj kulturi
• "Obrazovanje i odgoj u doba nasilja?"
• Autentičnost filozofskog mišljenja u nastavi filozofije
• Antička i srednjevjekovna a-teistička misao i religijsko obrazovanje
• Argumenti protiv nativizma
• Aristotelov odgoj za vrline
• "Problemski" pristup u razumijevanju ličnosti
• (Zlo)upotreba darovitih
• Analiza srednjoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost
• Aspekti prirodne znanosti u suvremenoj nastavi fizike
• Aristotelovo određenje tragičnoga
• Aristotelova ideja nepokretnog pokretača : komparativno-refleksivni pristup problemu
• Aktualnost filosofije povijesti Pavla Vuk-Pavlovića
• "Paradigma univerzitet" i znanstvena istraživanja : između kreacije, transfera i primjene znanstvenog znanja
• Bioetičko obrazovanje u srednjim školama
• Briga za nadarenu djecu
• Bioetička edukacija u kliničkoj medicini
• Bilješke jednog učitelja
• Čime se bavi filozofija matematike?
• Čemu nas etika može i treba poučavati?
• Čitanje filozofskih tekstova
• Čekajući Godota čitanja
• Dnevni snovi, stvaralaštvo, odgoj
• Da li je religija izazov idealima?
• Deideologizacija pedagogije
• Dezideologizacija odgoja - što je to?
• Demokratičnost i demokratizacija školstva
• Dijete s madežom
• Dijalekt i/ili strani jezik u ranoj dobi
• Doprinos Dietricha von Hildebranda filozofiji odgoja
• Dodir Mediterana i istočne Europe u svjetlu "filozofske geografije"
• Dvornikovićevo viđenje Wilhelma Wundta
• Etički odgoj
• Eutanazija
• Epistemološki paradoks obrazovanja
• Estetske vrijednosti i estetski odgoj
• Etika - umijeće življenja
• Eklektički pristup posebnim metodikama
• Englesko-mediteranske književne veze Ruđera Boškovića i Josipa Torbarine
• Emocije pri ispitivanju intelektualnih sposobnosti učenika
• Filozofijski korijeni i misao Stjepana Matičevića
• Filozofija, odgoj
• Freireova koncepcija odgoja i obrazovanja i društvene promjene
• Filozofija - antropologija - pedagogija
• Frans Calgren, Odgoj ka slobodi. Slike i izvješća iz međunarodnog pokreta waldorfskih škola, Društvo za waldorfsku pedagogiju RH, Zagreb 1992.
• Filosofia kao paideia
• Filozofijsko utemeljenje pedagogijskih normi
• Filozofija i računalstvo
• Filozofske pozicije u proučavanju idiolekta i sociolekta
• Filozofija - odgoj - filozofija
• Filozofija i obrazovanje
• Filozofija odgoja Pavla Vuk-Pavlovića
• Filozofičnost nastave
• Filozofija u nastavi i nastava filozofije
• Filozofija odgoja i feminizam
• Filozofija matematike i prirodnih znanosti u nastavi tehničkih i prirodoslovno-matematičkih fakulteta
• Filozofija i odgoj: sloboda ili usuglašavanje
• Filozofija kao dio kulture ili njezino polazište?
• Finski obrazovni sustav : refleksija na studijsku posjetu
• Goran Švob: Frege : pojmovno pismo, Filozofski fakultet - Naprijed, Zagreb 1992.
• Glazbenom umjetnošću prema cjeloživotnom učenju
• Grytzko Mascioni: svijet stare Grčke kao intimni orijentir i ogledalo naše epohe
• Hildegard Brenner: Kulturna politika nacional-socijalizma, August Cesarec, Zagreb 1992.
• Hrvatski obrazovni sustav u potrazi za vlastitim putom
• Hrvatska filozofsko-pedagoška baština
• Ideologija i didaktički diskurs
• Ideološki model bivšeg jugoslavenskog obrazovanja
• Ideja gimnazije i nova hrvatska škola
• Ima li u novoj hrvatskoj školi mjesta za socijalne radnike?
• Između filozofije i pedagogije
• Izazovi mentorstva
• Igra uloga i dječja osobnost
• Integralna nastava kao odgovor na suvremene obrazovne potrebe
• Igra odgojivosti u općeprihvaćenom
• Igra kao cjeloživotna aktivnost
• Ideološka uporaba životinja u udžbenicima
• Internet kao sredstvo za ostvarivanje "intimnije" komunikacije
• Integriranje umjetnosti u odgoj djece
• Jure Zovko: Verstehen und Nichtverstehen bei Friedrich Schlegel. Zur Entstehung und Bedeutung seiner hermeneutischen Kritik, Frommann-Holzboog, Stuttgard-Bad Cannstatt, 1990
• Jena-plan u europskim školama
• Jacques Lesourne: Obrazovanje i društvo, Educa, Zagreb 1993.
• Juergen Habermas "Filozofijski diskurs moderne", Globus, Zagreb 1988.
• Je li ideologija sudbina odgoja i obrazovanja?
• Jezik, igra i broj
• Jesu li obrazovne aktivnosti slične drugim životnim aktivnostima?
• Justice in education
• Jezično i iskustveno znanje učenika u zadacima čitanja na engleskom kao stranom jeziku
• Julije Bajamonti i Ruđer Bošković - hrvatski enciklopedisti 18. stoljeća : prilog upoznavanju Bajamontijevih djela posvećenih dubrovačkom znanstveniku
• Josip Marinković (4. rujna 1926. - 22. srpnja 2011.) : in memoriam
• Je li Faros ustrojen prema Platonovoj zamisli?
• Kavezi ideologije
• Kako je socijalizam utjecao na formiranje radnog i političkog apsentizma mladih
• Karl Loewith: Svjetska povijest i događanje spasa, "August Cesarec", Zagreb, "Svjetlost", Sarajevo, 1990
• Karl Jaspers: Filozofija u obistinjenju i obistinjenje filozofije u njenoj nastavi
• Kritičko mišljenje u procesu obrazovanja i projekt Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje
• Kakvo filozofije u odgoju danas
• Kreativnost i divergentno mišljenje u nastavi prirodoslovlja
• Komunikacijski perpetuum mobile u poučavanju budućih nastavnika
• Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja
• Kako poboljšati razumijevanje, dogovaranje i suradnju djece s teškoćama u učenju?
• Kako bivši studenti i studentice procjenjuju razlike između profesora i profesorica?
• Kraj povijesti ili nova epoha?
• Kodeks učitelja zasnovan na Kantovom nauku o dužnosti
• Logičko-pozitivističko shvaćanje prirode i uloge filozofije
• Ljudska prava i odgoj
• Ljetna škola u prirodi u 5. razredu osnovne škole
• Metodike na prekretnici
• Manjinski utjecaj i divergentno mišljenje
• Može li se poučavati filozofska metoda?
• Motivacija učitelja za permanentno usavršavanje
• Mikropedagoške ideje u djelima Pavla Vuk-Pavlovića
• Metodička analiza udžbenika filozofije
• Metoda "idealnih tipova" Maxa Webera u istraživanju homo oeconomicusa i odgojne vrijednosti rada
• Mjesto prirode u cjelini svijeta
• Može li se još uvijek misliti iz Hegela?
• Metodika nastave filozofije
• Može li filozofija poučavati duhovnost?
• Mogućnost i potreba povezivanja prirodoslovnih i društveno-humanističkih nastavnih predmeta na primjeru ekologije
• Može li metodika biti znanost
• Moralne dvojbe i etička refleksija
• Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike
• Međunarodna filozofska olimpijada
• Matematika je svuda oko nas
• Metodička vrijednost i uporaba filma u nastavi filozofije
• Mimesis i apstraktna umjetnost : prilog o problematici odnosa umjetnosti i stvarnosti
• Metodičke odrednice u nastavi astronomske navigacije
• Marko Polo : svjetski putnik
• Medij jezika
• Neki metodički aspekti suvremene nastave biologije
• Nastavni predmet - učenik - odgoj
• Na temu "filozofija, ideologija, odgoj"
• Nazivlje u nastavi logike
• Neoliberalna teorija odgoja u postsocijalizmu
• Nastavni scenariji i metodički naputci za nastavu filozofije i logike
• Nova ili bolja hrvatska škola?
• Nova (hrvatska) škola
• Neki prijedlozi za poboljšanje nastave književnosti i umjetnosti
• Nekoliko misli o tekstu "Odnos pojmova" [autora Ante Vlastelice]
• Nietzsche o odgoju i obrazovanju
• Nastava etike u doba bioetike
• Nastava etike i etika u nastavi
• Načela obrazovanja u suvremenom društvu
• Novija istraživanja u području predodžbe o vlastitom tijelu
• Neke značajke i prijedlozi obrade nastavne cjeline o djelotvornom komuniciranju između prodavača i kupca
• Nova višejezičnost i učenje stranih jezika kao dio jezične politike
• Neke pedagoško-filozofske postavke Antonia Labriole
• Nova rješenja za profesionalne izazove pomoraca : antistres programi i razvijanje kritičkog mišljenja
• Obrazovanje i antropologija
• Odgovornost filozofije za praksu odgoja?
• Određivanje ciljeva i zadataka glazbene nastave u općeobrazovnoj školi
• O nekim momentima filozofije odgoja Pavla Vuk-Pavlovića
• O najnovijem projektiranju školskog sustava
• Obrazovanje učitelja za budućnost
• Odnos pojmova
• Određenost srednjoškolaca izazovima cyber-kulture i nastava filozofije u srednjoj školi
• Obrazovanje (i odgoj) kao mit, kao metafora i kao tehnologija
• Odgoj između znanosti i filozofije
• O pedagoškom pojmu odgovornosti
• Obrazovanje i interesi studenata
• O likovnim prilozima u udžbeniku "Povijest filozofije"
• O Sokratovoj metodi razgovora
• Odgoj i stvaralaštvo
• Odgoj i dokolica
• Obrazovanje potrošača
• Odgoj, misao i smisao
• Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla
• Odgoj za starost kao mogućnost emancipacije
• O životu Ruđera Boškovića, njegovu znanstvenom i filozofskom radu
• Pet godina Katedre za filozofiju odgoja
• Prilog metodici video-medija u nastavi kemije
• Pedagoška koncepcija Ernsta Blocha
• Prilog mentorskome evaluiranju znanstvenih radova
• Pristup filozofskom tekstu
• Pedagogijski pogledi Pavla Vuk-Pavlovića
• Privatne i alternativne škole u školskom sustavu Hrvatske
• Poučavanje i spoznavanje u Parmenidovu spjevu O prirodi
• Prilog promišljanju etičnosti i moralnog odgoja danas
• Problemi demokratizacije obrazovanja i odgoja
• Pregled ispitivanja svojstava uspješnog nastavnika nasuprot sposobnom istraživaču
• Primjena filozofski relevantnog likovnog djela u nastavi filozofije
• Poimanje istine kao odredbeni moment karaktera obrazovanja
• Personalistička filozofija Karola Wojtyle
• Prosudba kvalitete u obrazovanju
• Povijest filozofije i filozofija odgoja u procesu odgoja i obrazovanja
• Pedagogija
• Pedagoški optimizam i filozofski skepticizam
• Programi nastave filozofije za gimnazije
• Prilagodba nastave povijesti pluralističkom društvu
• Problem kauzalnosti i vremena u empirijskoj znanosti o odgoju
• Priprema za posao
• Poticanje dječje socijalne kompetencije putem konteksta dječjeg zajedničkog stvaranja lutkarske predstave
• Pedagoška radionica u funkciji aktivne nastave i učenja na uspjesima
• Psiholingvistički pogled na početno opismenjavanje
• Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj
• Primjena diferenciranih zadataka u nastavi biologije
• Petar Pavao Vergerije stariji - studia liberalia i odgoj slobodnoga čovjeka
• Paideia : starogrčka odgojno-obrazovna forma
• Postoje li "muški" i "ženski" stavovi o učenju fizike, o fizici kao znanosti i fizici kao struci?
• Pravilnost i ritam evolucije pravde u Orestiji
• Polazište i pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi
• Povezanost dimenzija tri mjerna instrumenta za procjenu darovitosti i neverbalne inteligencije predškolske djece
• Religija i ideologija
• Religioznost i prirodnoznanstveni idealizam new-agea
• Redefiniranje osnovnih pojmova
• Razgovor o razgovoru unutar nastave
• Razvoj Kreativnog kurikuluma
• Recepcija arapske misli u filozofiji Hermana Dalmatina
• Roditeljsko vrednovanje preventivnog programa sigurnosti djece u dječjem vrtiću
• Smrt u životu i odgoju
• Srećko Kovač: Logika kao "demonstrirana doktrina" : formalna logika u Kanta i najranija recepcija njezinih aspekata u Hrvatskoj, Hrvatsko filozofsko društvo, Zagreb 1992.
• Suvremeni razvoj metodike fizike
• Svjedočanstvo kao izvor znanja
• Suradnički odnosi u učenju
• Spoznajna teorija i metafizika u djelu Pavla Vuk-Pavlovića
• Shakespeare u razredu i korelacija među predmetima
• Sudbina nadčovjeka kao vječni povratak sebi
• Supervizija
• Status psihologije u medijima u Hrvatskoj i zapreke komunikaciji između znanosti i javnosti
• Stalnost uspjeha učenika u mlađim razredima osnovne škole i na prijelazu iz 4. u 5. razred
• Stvaralački pristup znanosti
• Starenje i (ne)moć
• STCW konvencija i bolonjski proces
• Škola u demokratskome društvu
• Što je zaključivanje?
• Što je filozofija jezika?
• Što je kritičko mišljenje?
• Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo
• Teze za novu dokimološku paradigmu
• Turistički podmladak u osnovnoj školi
• Tranzicijsko društvo i stvaratelji kulture
• Teleološke i metodičke pretpostavke i specifičnosti glazbene terapije za djecu s autizmom u odnosu prema glazbenoj kulturi u redovitoj školi
• Učinkovitost modela istraživački orijentirane nastave biologije
• Umjetnost i korist u obrazovanju
• Univerzalnost pedagogičke funkcije i odgajalaštvo jastva
• Uloga Pavla Vuk-Pavlovića u reformnoj pedagogiji početkom 20. stoljeća
• Udžbenik i njegova vjerodostojnost
• Uvod u neuronske mreže
• Uspješnost nastave
• U povodu ukidanja školskog predmeta ODHZ (Osnove društveno-humanističkih znanosti)
• Univerzalističke moralne teorije i ženski identitet
• Utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike
• Uspjesi i teškoće jedne implementacije paradigme "aktivnoga učenja" u sveučilišnoj fizici
• Uporaba umreženih računala u prevladavanju prostorno-vremenskih ograničenja u suvremenom obrazovanju
• Uporaba tabela u nastavi matematike
• Uloga astrologije u Kolumbovu otkriću Novoga svijeta
• Vuk-Pavlovićevo shvaćanje odnosa odgojne teorije i prakse
• Vrijednosti u bioetičkom obrazovanju
• Vrijednost i efikasnost suvremenih strategija učenja i poučavanja filozofije u talijanskoj školi
• Vrste plovila u Kotruljevićevu udžbeniku plovidbe
• Zapisi iz Otterthala
• Za religijsku kulturu
• Značaj i mogućnosti estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu
• Značenje epistemološkog karaktera didaktičkih i metodičkih istraživanja
• Za relevantan položaj filozofije u školi
• Značenje kulturnog ponašanja i komuniciranja u školi
• Značenje dosega u odnosu među pojmovima
• Zadovoljstvo životom štićenika uključenih u program komuna i rehabilitacijskih centara
• Zablude o objektivnoj znanosti i subjektivnoj umjetnosti
• Znanstveni kurikulum kroz STS paradigmu
• Znanje kao bitni popratni proizvod istraživačke zajednice
• Znanstveno-filozofski aspekti Boškovićeva djela i utjecaj na razvoj klasične i moderne fizike
Metodički ogledi
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000052507 |
---|---|
Ostali autori: | Polić, Milan (Editor), Zakarija, Kruno |
Vrsta građe: | Časopis |
Povezani zapisi: | |
Jezik: | hrv |
Impresum: |
Zagreb :
Hrvatsko filozofsko društvo,
1990- .
|
Signatura: |
02 |
---|---|
Primjerak |
Dostupno |