Metodički ogledi

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000052507
Ostali autori: Polić, Milan (Editor), Zakarija, Kruno
Vrsta građe: Časopis
Povezani zapisi:
Afirmacija odgoja kao temeljna pretpostavka razvoja nadarenih
Agresivnost europske filozofije slobode u Hegelovoj filozofiji prava
Waldorfska pedagogija
"Kreativnost" kao pedagoška odredba
"Školica u D-duru"
Wolfgang Klafki, Wolfgang Schultz, Felix von Cube, Christine Moeller, Rainer Winkel, Herwig Blankertz: Didaktičke teorije, prevela Maja Haeusler, Educa, Zagreb 1992.
Aktualnost filozofije odgoja Pavla Vuk-Pavlovića
Aktualnost filozofije odgoja Pavla Vuk-Pavlovića u nacionalnoj kulturi
"Obrazovanje i odgoj u doba nasilja?"
Autentičnost filozofskog mišljenja u nastavi filozofije
Antička i srednjevjekovna a-teistička misao i religijsko obrazovanje
Argumenti protiv nativizma
Aristotelov odgoj za vrline
"Problemski" pristup u razumijevanju ličnosti
(Zlo)upotreba darovitih
Analiza srednjoškolskih udžbenika za hrvatski jezik i književnost
Aspekti prirodne znanosti u suvremenoj nastavi fizike
Aristotelovo određenje tragičnoga
Aristotelova ideja nepokretnog pokretača : komparativno-refleksivni pristup problemu
Aktualnost filosofije povijesti Pavla Vuk-Pavlovića
"Paradigma univerzitet" i znanstvena istraživanja : između kreacije, transfera i primjene znanstvenog znanja
Bioetičko obrazovanje u srednjim školama
Briga za nadarenu djecu
Bioetička edukacija u kliničkoj medicini
Bilješke jednog učitelja
Čime se bavi filozofija matematike?
Čemu nas etika može i treba poučavati?
Čitanje filozofskih tekstova
Čekajući Godota čitanja
Dnevni snovi, stvaralaštvo, odgoj
Da li je religija izazov idealima?
Deideologizacija pedagogije
Dezideologizacija odgoja - što je to?
Demokratičnost i demokratizacija školstva
Dijete s madežom
Dijalekt i/ili strani jezik u ranoj dobi
Doprinos Dietricha von Hildebranda filozofiji odgoja
Dodir Mediterana i istočne Europe u svjetlu "filozofske geografije"
Dvornikovićevo viđenje Wilhelma Wundta
Etički odgoj
Eutanazija
Epistemološki paradoks obrazovanja
Estetske vrijednosti i estetski odgoj
Etika - umijeće življenja
Eklektički pristup posebnim metodikama
Englesko-mediteranske književne veze Ruđera Boškovića i Josipa Torbarine
Emocije pri ispitivanju intelektualnih sposobnosti učenika
Filozofijski korijeni i misao Stjepana Matičevića
Filozofija, odgoj
Freireova koncepcija odgoja i obrazovanja i društvene promjene
Filozofija - antropologija - pedagogija
Frans Calgren, Odgoj ka slobodi. Slike i izvješća iz međunarodnog pokreta waldorfskih škola, Društvo za waldorfsku pedagogiju RH, Zagreb 1992.
Filosofia kao paideia
Filozofijsko utemeljenje pedagogijskih normi
Filozofija i računalstvo
Filozofske pozicije u proučavanju idiolekta i sociolekta
Filozofija - odgoj - filozofija
Filozofija i obrazovanje
Filozofija odgoja Pavla Vuk-Pavlovića
Filozofičnost nastave
Filozofija u nastavi i nastava filozofije
Filozofija odgoja i feminizam
Filozofija matematike i prirodnih znanosti u nastavi tehničkih i prirodoslovno-matematičkih fakulteta
Filozofija i odgoj: sloboda ili usuglašavanje
Filozofija kao dio kulture ili njezino polazište?
Finski obrazovni sustav : refleksija na studijsku posjetu
Goran Švob: Frege : pojmovno pismo, Filozofski fakultet - Naprijed, Zagreb 1992.
Glazbenom umjetnošću prema cjeloživotnom učenju
Grytzko Mascioni: svijet stare Grčke kao intimni orijentir i ogledalo naše epohe
Hildegard Brenner: Kulturna politika nacional-socijalizma, August Cesarec, Zagreb 1992.
Hrvatski obrazovni sustav u potrazi za vlastitim putom
Hrvatska filozofsko-pedagoška baština
Ideologija i didaktički diskurs
Ideološki model bivšeg jugoslavenskog obrazovanja
Ideja gimnazije i nova hrvatska škola
Ima li u novoj hrvatskoj školi mjesta za socijalne radnike?
Između filozofije i pedagogije
Izazovi mentorstva
Igra uloga i dječja osobnost
Integralna nastava kao odgovor na suvremene obrazovne potrebe
Igra odgojivosti u općeprihvaćenom
Igra kao cjeloživotna aktivnost
Ideološka uporaba životinja u udžbenicima
Internet kao sredstvo za ostvarivanje "intimnije" komunikacije
Integriranje umjetnosti u odgoj djece
Jure Zovko: Verstehen und Nichtverstehen bei Friedrich Schlegel. Zur Entstehung und Bedeutung seiner hermeneutischen Kritik, Frommann-Holzboog, Stuttgard-Bad Cannstatt, 1990
Jena-plan u europskim školama
Jacques Lesourne: Obrazovanje i društvo, Educa, Zagreb 1993.
Juergen Habermas "Filozofijski diskurs moderne", Globus, Zagreb 1988.
Je li ideologija sudbina odgoja i obrazovanja?
Jezik, igra i broj
Jesu li obrazovne aktivnosti slične drugim životnim aktivnostima?
Justice in education
Jezično i iskustveno znanje učenika u zadacima čitanja na engleskom kao stranom jeziku
Julije Bajamonti i Ruđer Bošković - hrvatski enciklopedisti 18. stoljeća : prilog upoznavanju Bajamontijevih djela posvećenih dubrovačkom znanstveniku
Josip Marinković (4. rujna 1926. - 22. srpnja 2011.) : in memoriam
Je li Faros ustrojen prema Platonovoj zamisli?
Kavezi ideologije
Kako je socijalizam utjecao na formiranje radnog i političkog apsentizma mladih
Karl Loewith: Svjetska povijest i događanje spasa, "August Cesarec", Zagreb, "Svjetlost", Sarajevo, 1990
Karl Jaspers: Filozofija u obistinjenju i obistinjenje filozofije u njenoj nastavi
Kritičko mišljenje u procesu obrazovanja i projekt Čitanje i pisanje za kritičko mišljenje
Kakvo filozofije u odgoju danas
Kreativnost i divergentno mišljenje u nastavi prirodoslovlja
Komunikacijski perpetuum mobile u poučavanju budućih nastavnika
Kako procijeniti kvalitetu akcijskog istraživanja
Kako poboljšati razumijevanje, dogovaranje i suradnju djece s teškoćama u učenju?
Kako bivši studenti i studentice procjenjuju razlike između profesora i profesorica?
Kraj povijesti ili nova epoha?
Kodeks učitelja zasnovan na Kantovom nauku o dužnosti
Logičko-pozitivističko shvaćanje prirode i uloge filozofije
Ljudska prava i odgoj
Ljetna škola u prirodi u 5. razredu osnovne škole
Metodike na prekretnici
Manjinski utjecaj i divergentno mišljenje
Može li se poučavati filozofska metoda?
Motivacija učitelja za permanentno usavršavanje
Mikropedagoške ideje u djelima Pavla Vuk-Pavlovića
Metodička analiza udžbenika filozofije
Metoda "idealnih tipova" Maxa Webera u istraživanju homo oeconomicusa i odgojne vrijednosti rada
Mjesto prirode u cjelini svijeta
Može li se još uvijek misliti iz Hegela?
Metodika nastave filozofije
Može li filozofija poučavati duhovnost?
Mogućnost i potreba povezivanja prirodoslovnih i društveno-humanističkih nastavnih predmeta na primjeru ekologije
Može li metodika biti znanost
Moralne dvojbe i etička refleksija
Matematička intuicija i intuicija u nastavi matematike
Međunarodna filozofska olimpijada
Matematika je svuda oko nas
Metodička vrijednost i uporaba filma u nastavi filozofije
Mimesis i apstraktna umjetnost : prilog o problematici odnosa umjetnosti i stvarnosti
Metodičke odrednice u nastavi astronomske navigacije
Marko Polo : svjetski putnik
Medij jezika
Neki metodički aspekti suvremene nastave biologije
Nastavni predmet - učenik - odgoj
Na temu "filozofija, ideologija, odgoj"
Nazivlje u nastavi logike
Neoliberalna teorija odgoja u postsocijalizmu
Nastavni scenariji i metodički naputci za nastavu filozofije i logike
Nova ili bolja hrvatska škola?
Nova (hrvatska) škola
Neki prijedlozi za poboljšanje nastave književnosti i umjetnosti
Nekoliko misli o tekstu "Odnos pojmova" [autora Ante Vlastelice]
Nietzsche o odgoju i obrazovanju
Nastava etike u doba bioetike
Nastava etike i etika u nastavi
Načela obrazovanja u suvremenom društvu
Novija istraživanja u području predodžbe o vlastitom tijelu
Neke značajke i prijedlozi obrade nastavne cjeline o djelotvornom komuniciranju između prodavača i kupca
Nova višejezičnost i učenje stranih jezika kao dio jezične politike
Neke pedagoško-filozofske postavke Antonia Labriole
Nova rješenja za profesionalne izazove pomoraca : antistres programi i razvijanje kritičkog mišljenja
Obrazovanje i antropologija
Odgovornost filozofije za praksu odgoja?
Određivanje ciljeva i zadataka glazbene nastave u općeobrazovnoj školi
O nekim momentima filozofije odgoja Pavla Vuk-Pavlovića
O najnovijem projektiranju školskog sustava
Obrazovanje učitelja za budućnost
Odnos pojmova
Određenost srednjoškolaca izazovima cyber-kulture i nastava filozofije u srednjoj školi
Obrazovanje (i odgoj) kao mit, kao metafora i kao tehnologija
Odgoj između znanosti i filozofije
O pedagoškom pojmu odgovornosti
Obrazovanje i interesi studenata
O likovnim prilozima u udžbeniku "Povijest filozofije"
O Sokratovoj metodi razgovora
Odgoj i stvaralaštvo
Odgoj i dokolica
Obrazovanje potrošača
Odgoj, misao i smisao
Odgajanje senzibilnosti za pitanje smisla
Odgoj za starost kao mogućnost emancipacije
O životu Ruđera Boškovića, njegovu znanstvenom i filozofskom radu
Pet godina Katedre za filozofiju odgoja
Prilog metodici video-medija u nastavi kemije
Pedagoška koncepcija Ernsta Blocha
Prilog mentorskome evaluiranju znanstvenih radova
Pristup filozofskom tekstu
Pedagogijski pogledi Pavla Vuk-Pavlovića
Privatne i alternativne škole u školskom sustavu Hrvatske
Poučavanje i spoznavanje u Parmenidovu spjevu O prirodi
Prilog promišljanju etičnosti i moralnog odgoja danas
Problemi demokratizacije obrazovanja i odgoja
Pregled ispitivanja svojstava uspješnog nastavnika nasuprot sposobnom istraživaču
Primjena filozofski relevantnog likovnog djela u nastavi filozofije
Poimanje istine kao odredbeni moment karaktera obrazovanja
Personalistička filozofija Karola Wojtyle
Prosudba kvalitete u obrazovanju
Povijest filozofije i filozofija odgoja u procesu odgoja i obrazovanja
Pedagogija
Pedagoški optimizam i filozofski skepticizam
Programi nastave filozofije za gimnazije
Prilagodba nastave povijesti pluralističkom društvu
Problem kauzalnosti i vremena u empirijskoj znanosti o odgoju
Priprema za posao
Poticanje dječje socijalne kompetencije putem konteksta dječjeg zajedničkog stvaranja lutkarske predstave
Pedagoška radionica u funkciji aktivne nastave i učenja na uspjesima
Psiholingvistički pogled na početno opismenjavanje
Paradigmatski aspekti problematike okoliša i odgoj za okoliš i održivi razvoj
Primjena diferenciranih zadataka u nastavi biologije
Petar Pavao Vergerije stariji - studia liberalia i odgoj slobodnoga čovjeka
Paideia : starogrčka odgojno-obrazovna forma
Postoje li "muški" i "ženski" stavovi o učenju fizike, o fizici kao znanosti i fizici kao struci?
Pravilnost i ritam evolucije pravde u Orestiji
Polazište i pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi
Povezanost dimenzija tri mjerna instrumenta za procjenu darovitosti i neverbalne inteligencije predškolske djece
Religija i ideologija
Religioznost i prirodnoznanstveni idealizam new-agea
Redefiniranje osnovnih pojmova
Razgovor o razgovoru unutar nastave
Razvoj Kreativnog kurikuluma
Recepcija arapske misli u filozofiji Hermana Dalmatina
Roditeljsko vrednovanje preventivnog programa sigurnosti djece u dječjem vrtiću
Smrt u životu i odgoju
Srećko Kovač: Logika kao "demonstrirana doktrina" : formalna logika u Kanta i najranija recepcija njezinih aspekata u Hrvatskoj, Hrvatsko filozofsko društvo, Zagreb 1992.
Suvremeni razvoj metodike fizike
Svjedočanstvo kao izvor znanja
Suradnički odnosi u učenju
Spoznajna teorija i metafizika u djelu Pavla Vuk-Pavlovića
Shakespeare u razredu i korelacija među predmetima
Sudbina nadčovjeka kao vječni povratak sebi
Supervizija
Status psihologije u medijima u Hrvatskoj i zapreke komunikaciji između znanosti i javnosti
Stalnost uspjeha učenika u mlađim razredima osnovne škole i na prijelazu iz 4. u 5. razred
Stvaralački pristup znanosti
Starenje i (ne)moć
STCW konvencija i bolonjski proces
Škola u demokratskome društvu
Što je zaključivanje?
Što je filozofija jezika?
Što je kritičko mišljenje?
Škola na prijelazu iz industrijskog u postindustrijsko društvo
Teze za novu dokimološku paradigmu
Turistički podmladak u osnovnoj školi
Tranzicijsko društvo i stvaratelji kulture
Teleološke i metodičke pretpostavke i specifičnosti glazbene terapije za djecu s autizmom u odnosu prema glazbenoj kulturi u redovitoj školi
Učinkovitost modela istraživački orijentirane nastave biologije
Umjetnost i korist u obrazovanju
Univerzalnost pedagogičke funkcije i odgajalaštvo jastva
Uloga Pavla Vuk-Pavlovića u reformnoj pedagogiji početkom 20. stoljeća
Udžbenik i njegova vjerodostojnost
Uvod u neuronske mreže
Uspješnost nastave
U povodu ukidanja školskog predmeta ODHZ (Osnove društveno-humanističkih znanosti)
Univerzalističke moralne teorije i ženski identitet
Utjecaj učenja rješavanjem problemskih zadataka na obrazovni učinak u elementarnoj nastavi matematike
Uspjesi i teškoće jedne implementacije paradigme "aktivnoga učenja" u sveučilišnoj fizici
Uporaba umreženih računala u prevladavanju prostorno-vremenskih ograničenja u suvremenom obrazovanju
Uporaba tabela u nastavi matematike
Uloga astrologije u Kolumbovu otkriću Novoga svijeta
Vuk-Pavlovićevo shvaćanje odnosa odgojne teorije i prakse
Vrijednosti u bioetičkom obrazovanju
Vrijednost i efikasnost suvremenih strategija učenja i poučavanja filozofije u talijanskoj školi
Vrste plovila u Kotruljevićevu udžbeniku plovidbe
Zapisi iz Otterthala
Za religijsku kulturu
Značaj i mogućnosti estetskog odgoja i obrazovanja u pedagoškom procesu
Značenje epistemološkog karaktera didaktičkih i metodičkih istraživanja
Za relevantan položaj filozofije u školi
Značenje kulturnog ponašanja i komuniciranja u školi
Značenje dosega u odnosu među pojmovima
Zadovoljstvo životom štićenika uključenih u program komuna i rehabilitacijskih centara
Zablude o objektivnoj znanosti i subjektivnoj umjetnosti
Znanstveni kurikulum kroz STS paradigmu
Znanje kao bitni popratni proizvod istraživačke zajednice
Znanstveno-filozofski aspekti Boškovićeva djela i utjecaj na razvoj klasične i moderne fizike
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 1990- .

Signatura: 02
Primjerak
Dostupno