Inkarnacija i umjetnost

Sažetak: Iako je umjetnost u svojoj simboličkoj i estetskoj dimenziji uvijek bila važno sredstvo za religioznu komunikaciju, čini se da u sekulariziranom svijetu – kada tradicionalni teološki diskurs postaje nekomunikativan – ona postaje autonomnim teološkim mjestom, ponajprije stoga što postaje pot...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000529111/Details
Matična publikacija: Kairos
3 (2009), 1 ; str. 101-110
Glavni autor: Šimić, Krešimir, kroatist (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Kairos
LEADER 02370naa a2200313 i 4500
001 ZAG01000529111
003 HR-ZaZAG
005 20120309093007.0
007 ta
008 100527s2009 ci | |||| ||hrv
035 |a (HR-ZaZAG)000529111 
040 |a HR-ZaNSK  |b hrv  |c HR-ZaNSK  |d HR-ZaFFD  |e ppiak 
041 0 |a hrv  |b eng 
044 |a ci  |c hr 
100 1 |a Šimić, Krešimir,  |c kroatist 
245 1 0 |a Inkarnacija i umjetnost /  |c Krešimir Šimić. 
300 |b Ilustr. 
500 |a Znanstveni skup "Aktualizacija inkarnacije: Kristovo očitovanje u vremenu i svijetu danas", Zagreb, 25.10.2008 
504 |a Bibliografske bilješke uz tekst 
504 |a Summary 
520 8 |a Sažetak: Iako je umjetnost u svojoj simboličkoj i estetskoj dimenziji uvijek bila važno sredstvo za religioznu komunikaciju, čini se da u sekulariziranom svijetu – kada tradicionalni teološki diskurs postaje nekomunikativan – ona postaje autonomnim teološkim mjestom, ponajprije stoga što postaje potencijalnim izvorom nove teološke spoznaje i uvjerljivim medijem komuniciranja odnosno novim govorom vjere (J. Baričević). Ipak, dvadesetostoljetna filozofija umjetnosti – ponajprije Martin Heidegger – počela je umjetnost promatrati iz ontologijske perspektive. Tako se umjetnost pokazala ne samo kao ukras kulture nego kao mjesto objave Bitka, kao u-djelo-postavljanje istine (M. Heidegger). Na taj se način filozofija umjetnosti približila teologiji sržnog kršćanskog događaja objave: inkarnaciji Sina Božjega, Logosa. Stoga se čini da ontologijsko promišljanje umjetnosti kao u-djelo-postavljanje istine promatrano iz teološke perspektive omogućava, s jedne strane, jasnije artikuliranje teologije inkarnacije, a, s druge strane, teologija inkarnacije daje vrijedne poticaje za ontologijski utemeljenu filozofiju umjetnosti. U radu ću pak, analizirajući filozofiju umjetnosti, točnije Heideggerovu ontologiju umjetnosti, nastojat izdvojiti moguće poticaje za jednu teologiju inkarnacije 
773 0 |t Kairos  |x 1846-4580  |g 3 (2009), 1 ; str. 101-110 
998 |a boko100720 
LKR |a ANA  |b 528856  |l ZAG01  |m Inkarnacija i umjetnost /  |n Kairos (Hrvatsko izd.) 
OWN |a FFDI 
856 4 2 |u http://hrcak.srce.hr/kairos  |y Kairos 
PLK |a UP  |l ZAG01  |b 000528856  |m Inkarnacija i umjetnost /  |n Kairos (Hrvatsko izd.)