Inkarnacija i umjetnost
Sažetak: Iako je umjetnost u svojoj simboličkoj i estetskoj dimenziji uvijek bila važno sredstvo za religioznu komunikaciju, čini se da u sekulariziranom svijetu – kada tradicionalni teološki diskurs postaje nekomunikativan – ona postaje autonomnim teološkim mjestom, ponajprije stoga što postaje pot...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000529111/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Kairos 3 (2009), 1 ; str. 101-110 |
Glavni autor: | Šimić, Krešimir, kroatist (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Kairos |
LEADER | 02370naa a2200313 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | ZAG01000529111 | ||
003 | HR-ZaZAG | ||
005 | 20120309093007.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 100527s2009 ci | |||| ||hrv | ||
035 | |a (HR-ZaZAG)000529111 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |d HR-ZaFFD |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
044 | |a ci |c hr | ||
100 | 1 | |a Šimić, Krešimir, |c kroatist | |
245 | 1 | 0 | |a Inkarnacija i umjetnost / |c Krešimir Šimić. |
300 | |b Ilustr. | ||
500 | |a Znanstveni skup "Aktualizacija inkarnacije: Kristovo očitovanje u vremenu i svijetu danas", Zagreb, 25.10.2008 | ||
504 | |a Bibliografske bilješke uz tekst | ||
504 | |a Summary | ||
520 | 8 | |a Sažetak: Iako je umjetnost u svojoj simboličkoj i estetskoj dimenziji uvijek bila važno sredstvo za religioznu komunikaciju, čini se da u sekulariziranom svijetu – kada tradicionalni teološki diskurs postaje nekomunikativan – ona postaje autonomnim teološkim mjestom, ponajprije stoga što postaje potencijalnim izvorom nove teološke spoznaje i uvjerljivim medijem komuniciranja odnosno novim govorom vjere (J. Baričević). Ipak, dvadesetostoljetna filozofija umjetnosti – ponajprije Martin Heidegger – počela je umjetnost promatrati iz ontologijske perspektive. Tako se umjetnost pokazala ne samo kao ukras kulture nego kao mjesto objave Bitka, kao u-djelo-postavljanje istine (M. Heidegger). Na taj se način filozofija umjetnosti približila teologiji sržnog kršćanskog događaja objave: inkarnaciji Sina Božjega, Logosa. Stoga se čini da ontologijsko promišljanje umjetnosti kao u-djelo-postavljanje istine promatrano iz teološke perspektive omogućava, s jedne strane, jasnije artikuliranje teologije inkarnacije, a, s druge strane, teologija inkarnacije daje vrijedne poticaje za ontologijski utemeljenu filozofiju umjetnosti. U radu ću pak, analizirajući filozofiju umjetnosti, točnije Heideggerovu ontologiju umjetnosti, nastojat izdvojiti moguće poticaje za jednu teologiju inkarnacije | |
773 | 0 | |t Kairos |x 1846-4580 |g 3 (2009), 1 ; str. 101-110 | |
998 | |a boko100720 | ||
LKR | |a ANA |b 528856 |l ZAG01 |m Inkarnacija i umjetnost / |n Kairos (Hrvatsko izd.) | ||
OWN | |a FFDI | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/kairos |y Kairos |
PLK | |a UP |l ZAG01 |b 000528856 |m Inkarnacija i umjetnost / |n Kairos (Hrvatsko izd.) |