Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata
Novija su istraživanja primarno usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa tako i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama kao što je ispit. Jedan je od ciljeva ispitivanja bio utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vj...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffdi.ZAG01000539851/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Psihologijske teme 18 (2009), 1 ; str. 119-136 |
Glavni autor: | Živčić-Bećirević, Ivanka (-) |
Ostali autori: | Juretić, Jasminka (-), Miljević, Mirjana |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Psihologijske teme |
LEADER | 02934naa a2200337 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | ZAG01000539851 | ||
003 | HR-ZaZAG | ||
005 | 20120710115013.0 | ||
007 | ta | ||
008 | 110221s2009 ci | |||| ||hrv | ||
035 | |9 (HR-ZaNSK)000759164 | ||
035 | |a (HR-ZaZAG)000539851 | ||
040 | |a HR-ZaNSK |b hrv |c HR-ZaNSK |e ppiak | ||
041 | 0 | |a hrv |b eng | |
044 | |a ci |c hr | ||
100 | 1 | |a Živčić-Bećirević, Ivanka | |
245 | 1 | 0 | |a Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata / |c Ivanka Živčić-Bećirević, Jasminka Juretić, Mirjana Miljević. |
300 | |b Ilustr. | ||
504 | |a Bibliografija: str. 134-136 | ||
504 | |a Abstract | ||
520 | |a Novija su istraživanja primarno usmjerena na ispitivanje uloge metakognitivnih vjerovanja u nastanku i održavanju emocionalnih poremećaja, pa tako i na suočavanje pojedinca sa specifičnim situacijama kao što je ispit. Jedan je od ciljeva ispitivanja bio utvrditi strukturu Upitnika metakognitivnih vjerovanja na uzorku naših studenata. Zanimalo nas je i koliki je doprinos metakognitivnih vjerovanja, kao i automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita, objašnjenju ispitne anksioznosti i uspjeha na studiju. Ispitano je 440 studenata različitih fakulteta i godina studija, 301 djevojka i 139 mladića. Primijenjen je Upitnik metakognitivnih vjerovanja, Upitnik automatskih misli za vrijeme učenja i polaganja ispita i Spielbergerov upitnik ispitne anksioznosti. Studenti su procjenjivali i atribucije akademskoga uspjeha na skali od 4 stupnja za 4 atributa (sposobnosti, trud, okolnosti i sreća). Na Upitniku su metakognitivnih vjerovanja potvrđena tri originalna faktora (vjerovanja o nemogućnosti kontrole i opasnosti, kognitivna kompetentnost i kognitivna samosvjesnost), dok su čestice preostalih dvaju, koji opisuju stav prema brizi i pozitivna vjerovanja o korisnosti brige, nastali kao kombinacija čestica dvaju originalnih faktora – pozitivnih vjerovanja o zabrinutosti i negativnih vjerovanja koja uključuju praznovjerje, kažnjavanje, odgovornost i potrebu za kontrolom | ||
700 | 1 | |a Juretić, Jasminka | |
700 | 1 | |a Miljević, Mirjana | |
773 | 0 | |t Psihologijske teme |x 1332-0742 |g 18 (2009), 1 ; str. 119-136 | |
998 | |a dalo110221 | ||
LKR | |a ANA |b 73818 |l ZAG01 |m Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata / |n Psihologijske teme |v 18 (2009), 1 ; str. 119-136 | ||
OWN | |a FFDI | ||
856 | 4 | 2 | |u http://hrcak.srce.hr/psihologijske-teme |y Psihologijske teme |
PLK | |a UP |l ZAG01 |b 000073818 |m Uloga metakognitivnih vjerovanja, automatskih misli za vrijeme učenja i atribucija uspjeha u objašnjenju ispitne anksioznosti i akademskoga uspjeha studenata / |n Psihologijske teme |