Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru

Knjiga prikazuje rezultate desetogodišnjeg istraživanja stavova prema školovanju u Vukovaru, na uzorku učenika u nastavi na hrvatskom i u nastavi na srpskom jeziku i pismu i njihovih roditelja. Ukupno je ispitano 2117 učenika i 2737 roditelja, u tri vremenske točke: 2001., 2007. i 2011. godine. Tako...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:290794/Details
Glavni autori: Čorkalo Biruški, Dinka (-), Ajduković, Dean (Author)
Vrsta građe: Knjiga
Jezik: hrv
Impresum: Zagreb : Zaklada Friedrich Ebert, 2012.
Predmet:
LEADER 02448nam a22002897i 4500
003 HR-ZaFF
005 20160802121018.0
008 130627s2012 ci |||||||||| ||hrv|d
020 |a 9789537043414 
035 |a (CROSBI)614567 
040 |a HR-ZaFF   |b hrv  |c HR-ZaFF   |e ppiak 
100 1 |9 395  |a Čorkalo Biruški, Dinka 
245 1 0 |a Škola kao prostor socijalne integracije djece i mladih u Vukovaru /   |c Dinka Čorkalo Biruški ; Dean Ajduković.  
260 |a Zagreb :   |b Zaklada Friedrich Ebert,   |c 2012. 
300 |a 24 str. ;   |c 24 cm 
504 |a Bibliografija 
520 |a Knjiga prikazuje rezultate desetogodišnjeg istraživanja stavova prema školovanju u Vukovaru, na uzorku učenika u nastavi na hrvatskom i u nastavi na srpskom jeziku i pismu i njihovih roditelja. Ukupno je ispitano 2117 učenika i 2737 roditelja, u tri vremenske točke: 2001., 2007. i 2011. godine. Također su ispitani i neki indikatori međuetničkih ponašanja. Rezulati su pokazali blagi oporavak međuetničkih stavova i ponašanja tijekom desetogodišnjeg razdoblja, no ti su pomaci vrlo mali i postavlja se pitanje njihove praktične važnosti. Ovo je istraživanje jedno od rijetkih koje pokazuje da je spontani oporavak stavova u zajednici nakon sukoba vrlo spor i da je potrebno ulaganje aktivnog napora kako bi se etničke grupe u zajednici približile i njegovale pozitivne i funkcionalne međuetničke odnose. Istraživanje je također pokazalo da su međuetnički i integracijski stavovi roditelja pozitivniji od stavova njihove djece, kao i da roditelji imaju prisnije kontakte s pripadnicima druge grupe, te pokazuju manju sklonost međuetničkoj diskriminaciji. Ovo istraživanje otvara važno pitanje uloge odijeljenog školovanja većinske i manjinske djece u njihovoj socijalizaciji i posebno socijalnoj integraciji. Na kraju se daju preporuke za organizaciju školovanja u Vukovaru, koje polaze od načela najboljeg interesa djeteta i poštovanja dva temeljna prava - prava djece na školovanje na vlastitu jeziku i pismu, kao i pravo odrastanja u integriranoj zajednici. 
653 |a škola 
653 |a socijalna integracija 
653 |a socijalna integracija djece i mladih 
653 |a Vukovar  |a Hrvatska 
653 |a sociologija obrazovanja 
653 |a sociologija etničkih odnosa 
653 |a međuetnički odnosi 
700 1 |9 396  |a Ajduković, Dean  |4 aut 
942 |c KNJ  |t 2.01  |u 2  |z Znanstvena - monografija 
999 |c 290794  |d 290792