Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi
Na razmjerno velikim ciljanim uzorcima učenika završnih razreda osnovne (N = 1174) i srednje škole (N = 1174) iz različito velikih mjesta školovanja i iz različitih regija Hrvatske školske 1995/6 godine ispitane su spolne razlike u općoj informiranosti. Testovi su sadržavali pitanja iz svih značajn...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305104/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Suvremena psihologija 1 (1998), 1-2 ; str. 43-59 |
| Glavni autori: | Zarevski, Predrag (-), Gačnik-Del Negro, Romana (Author) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02806naa a2200253uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131105s1998 xx hrv|d | ||
| 022 | |a 1331-9264 | ||
| 035 | |a (CROSBI)54811 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Zarevski, Predrag | |
| 245 | 1 | 0 | |a Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi / |c Zarevski, Predrag ; Gačnik-Del Negro, Romana. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Gender differences in general information: the courses of development | |
| 300 | |a 43-59 |f str. | ||
| 363 | |a 1 |b 1-2 |i 1998 | ||
| 520 | |a Na razmjerno velikim ciljanim uzorcima učenika završnih razreda osnovne (N = 1174) i srednje škole (N = 1174) iz različito velikih mjesta školovanja i iz različitih regija Hrvatske školske 1995/6 godine ispitane su spolne razlike u općoj informiranosti. Testovi su sadržavali pitanja iz svih značajnijih područja ljudske znanosti, tehnike, politike, kulture i zabave. Osnovni su sljede}i nalazi: - sukladno dosadašnjim istraživanjima spolnih razlika u općoj informiranosti na našoj populaciji (Stanuga, 1987; Zarevski 1987; Novačić 1989) učenice završnog razreda osnovne škole pokazuju bolje poznavanje kulture i umjetnosti, zabave, mode i estetike, te medicine. Učenici su pak bolje informirani u području političkih zbivanja, osobito povezanih uz ratna zbivanja; sporta i šaha; tehnike, te povijesti i zemljopisa. U čak 75% čestica učenice i učenici VIII. razreda osnovne škole ne razlikuju se statistički značajno prema općoj informiranosti. Nađene spolne razlike imaju vjerojatno porijeklo u ranom učenju po modelu spolnih stereotipa; - maturantice srednje škole su bolje informirane o svijetu zabave i mode, medicini i sadržajima koji spadaju u kulturu i umjetnost. Maturanti su bolje upoznati sa svijetom znanosti i tehnike, sportom, politikom i kriminalistikom. Za razliku od uzrasta zavr{nog razreda osnovne škole, u gotovo polovici čestica testa opće informiranosti uz vrlo strog kriterij za napuštanje nul-hipoteze o nepostojanju razlika u populaciji, nađena je statistički značajna razlika u funkciji spola. To upu}uje na pretpostavku o stvaranju snažnog spolnog identiteta i preuzimanju spolne uloge već koncem adolescencije. Razmotrene su i posljedice postojanja spolnih razlika u česticama testova opće informiranosti na pristup pri konstrukciji tih testova. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130705 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a opća obaviještenost, spolne razlike, razvojni trendovi |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a general information, gender differences, developmental trends |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | 1 | |a Gačnik-Del Negro, Romana |4 aut | |
| 773 | 0 | |t Suvremena psihologija |x 1331-9264 |g 1 (1998), 1-2 ; str. 43-59 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
| 999 | |c 305104 |d 305102 | ||