Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi

Na razmjerno velikim ciljanim uzorcima učenika završnih razreda osnovne (N = 1174) i srednje škole (N = 1174) iz različito velikih mjesta školovanja i iz različitih regija Hrvatske školske 1995/6 godine ispitane su spolne razlike u općoj informiranosti. Testovi su sadržavali pitanja iz svih značajn...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305104/Details
Matična publikacija: Suvremena psihologija
1 (1998), 1-2 ; str. 43-59
Glavni autori: Zarevski, Predrag (-), Gačnik-Del Negro, Romana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02806naa a2200253uu 4500
008 131105s1998 xx hrv|d
022 |a 1331-9264 
035 |a (CROSBI)54811 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Zarevski, Predrag 
245 1 0 |a Spolne razlike u općoj informiranosti: razvojni trendovi /  |c Zarevski, Predrag ; Gačnik-Del Negro, Romana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Gender differences in general information: the courses of development 
300 |a 43-59  |f str. 
363 |a 1  |b 1-2  |i 1998 
520 |a Na razmjerno velikim ciljanim uzorcima učenika završnih razreda osnovne (N = 1174) i srednje škole (N = 1174) iz različito velikih mjesta školovanja i iz različitih regija Hrvatske školske 1995/6 godine ispitane su spolne razlike u općoj informiranosti. Testovi su sadržavali pitanja iz svih značajnijih područja ljudske znanosti, tehnike, politike, kulture i zabave. Osnovni su sljede}i nalazi: - sukladno dosadašnjim istraživanjima spolnih razlika u općoj informiranosti na našoj populaciji (Stanuga, 1987; Zarevski 1987; Novačić 1989) učenice završnog razreda osnovne škole pokazuju bolje poznavanje kulture i umjetnosti, zabave, mode i estetike, te medicine. Učenici su pak bolje informirani u području političkih zbivanja, osobito povezanih uz ratna zbivanja; sporta i šaha; tehnike, te povijesti i zemljopisa. U čak 75% čestica učenice i učenici VIII. razreda osnovne škole ne razlikuju se statistički značajno prema općoj informiranosti. Nađene spolne razlike imaju vjerojatno porijeklo u ranom učenju po modelu spolnih stereotipa; - maturantice srednje škole su bolje informirane o svijetu zabave i mode, medicini i sadržajima koji spadaju u kulturu i umjetnost. Maturanti su bolje upoznati sa svijetom znanosti i tehnike, sportom, politikom i kriminalistikom. Za razliku od uzrasta zavr{nog razreda osnovne škole, u gotovo polovici čestica testa opće informiranosti uz vrlo strog kriterij za napuštanje nul-hipoteze o nepostojanju razlika u populaciji, nađena je statistički značajna razlika u funkciji spola. To upu}uje na pretpostavku o stvaranju snažnog spolnog identiteta i preuzimanju spolne uloge već koncem adolescencije. Razmotrene su i posljedice postojanja spolnih razlika u česticama testova opće informiranosti na pristup pri konstrukciji tih testova.  
536 |a Projekt MZOS  |f 130705 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a opća obaviještenost, spolne razlike, razvojni trendovi  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a general information, gender differences, developmental trends  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Gačnik-Del Negro, Romana  |4 aut 
773 0 |t Suvremena psihologija  |x 1331-9264  |g 1 (1998), 1-2 ; str. 43-59 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305104  |d 305102