Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano
Otkada je Majstor tonda iz Greenvillea utvrđen kao zasebna umjetnička osoba 1962. godine, slika ťBogorodica s IsusomŤ u Strossmayerovoj galeriji, u inventarima i katalozima pripisana Eusebiju da San Giorgiu, pojavljuje se u inozemnoj literaturi kao dio njegova opusa. Usporedbom s djelima u Greenvill...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305126/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Radovi Instituta za povijest umjetnosti 22 (1999.), str. 63-71 |
Glavni autor: | Cvetnić, Sanja (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02490naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1999 xx hrv|d | ||
022 | |a 0350-3437 | ||
035 | |a (CROSBI)56520 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Cvetnić, Sanja | |
245 | 1 | 0 | |a Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano / |c Cvetnić, Sanja. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Three Problems of Authorship from the Italian Collection of Strossmayer Gallery in Zagreb - Master of the Greenville Tondo, Luca Giordano, Marco Palmezzano | |
300 | |a 63-71 |f str. | ||
363 | |a 22 |i 1999. | ||
520 | |a Otkada je Majstor tonda iz Greenvillea utvrđen kao zasebna umjetnička osoba 1962. godine, slika ťBogorodica s IsusomŤ u Strossmayerovoj galeriji, u inventarima i katalozima pripisana Eusebiju da San Giorgiu, pojavljuje se u inozemnoj literaturi kao dio njegova opusa. Usporedbom s djelima u Greenvilleu, Frankfurtu, Veneciji, naša se slika potvrđuje vezanom uz opus ovoga anonimnoga toskanskog majstora, sljedbenika Perugina s kraja quattrocenta i početka cinquecenta. Od dva djela koja se u inventarima Strossmayerove galerije navode kao djela slikara Marca Palmezzana iz Forlia, slika ťKrist nosi križŤ u stalnom postavu signirana je i datirana 1525. godine te pripada u vrhunske Palmezzanove inačice često ponavljane teme. Drugo, neobjavljeno djelo iz depoa galerij, ťKrist križonoša s Nikodemom i Josipom ArimatejcemŤ, njogo je kasnija, sedamnaestostoljetna kopija venecijanske slike, signirane i datirane također 1525. godine, koju čuva Museo Correr u Veneciji. Za sliku ťOtmica DejanireŤ iz Strossmayerove galerije, koja je tematski bila određena kao ťOtmica ProzerpineŤ, a autorski kao djelo Caraccijeve škole, prepoznajemo pripadnost različitom krugu, jer se usporedbom s istoimenom firentinskom slikom napuljskoga slikara Luke Giordana otkriva kao njena kopija. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 101112 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.05 | ||
693 | |a Zagreb, Štrosmayerova galerija, slikarstvo, 16. st., 17. st., Majstor tonda iz Grinvillea, Luca Giordano, Marco Palmezzano |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Zagreb, Strossmayer Gallery, Cinquecento, Seicento, Master of the Tondo from Greenville, Luca Giordano, Marco Palmezzano |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti |x 0350-3437 |g 22 (1999.), str. 63-71 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 305126 |d 305124 |