Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano

Otkada je Majstor tonda iz Greenvillea utvrđen kao zasebna umjetnička osoba 1962. godine, slika ťBogorodica s IsusomŤ u Strossmayerovoj galeriji, u inventarima i katalozima pripisana Eusebiju da San Giorgiu, pojavljuje se u inozemnoj literaturi kao dio njegova opusa. Usporedbom s djelima u Greenvill...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305126/Details
Matična publikacija: Radovi Instituta za povijest umjetnosti
22 (1999.), str. 63-71
Glavni autor: Cvetnić, Sanja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02490naa a2200241uu 4500
008 131105s1999 xx hrv|d
022 |a 0350-3437 
035 |a (CROSBI)56520 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Cvetnić, Sanja 
245 1 0 |a Tri atributivna problema iz talijanske zbirke Strossmayerove galerije HAZU - Majstor tonda iz Greenvillea, Palmezano, Giordano /  |c Cvetnić, Sanja. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Three Problems of Authorship from the Italian Collection of Strossmayer Gallery in Zagreb - Master of the Greenville Tondo, Luca Giordano, Marco Palmezzano 
300 |a 63-71  |f str. 
363 |a 22  |i 1999. 
520 |a Otkada je Majstor tonda iz Greenvillea utvrđen kao zasebna umjetnička osoba 1962. godine, slika ťBogorodica s IsusomŤ u Strossmayerovoj galeriji, u inventarima i katalozima pripisana Eusebiju da San Giorgiu, pojavljuje se u inozemnoj literaturi kao dio njegova opusa. Usporedbom s djelima u Greenvilleu, Frankfurtu, Veneciji, naša se slika potvrđuje vezanom uz opus ovoga anonimnoga toskanskog majstora, sljedbenika Perugina s kraja quattrocenta i početka cinquecenta. Od dva djela koja se u inventarima Strossmayerove galerije navode kao djela slikara Marca Palmezzana iz Forlia, slika ťKrist nosi križŤ u stalnom postavu signirana je i datirana 1525. godine te pripada u vrhunske Palmezzanove inačice često ponavljane teme. Drugo, neobjavljeno djelo iz depoa galerij, ťKrist križonoša s Nikodemom i Josipom ArimatejcemŤ, njogo je kasnija, sedamnaestostoljetna kopija venecijanske slike, signirane i datirane također 1525. godine, koju čuva Museo Correr u Veneciji. Za sliku ťOtmica DejanireŤ iz Strossmayerove galerije, koja je tematski bila određena kao ťOtmica ProzerpineŤ, a autorski kao djelo Caraccijeve škole, prepoznajemo pripadnost različitom krugu, jer se usporedbom s istoimenom firentinskom slikom napuljskoga slikara Luke Giordana otkriva kao njena kopija.  
536 |a Projekt MZOS  |f 101112 
546 |a HRV 
690 |a 6.05 
693 |a Zagreb, Štrosmayerova galerija, slikarstvo, 16. st., 17. st., Majstor tonda iz Grinvillea, Luca Giordano, Marco Palmezzano  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Zagreb, Strossmayer Gallery, Cinquecento, Seicento, Master of the Tondo from Greenville, Luca Giordano, Marco Palmezzano   |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Radovi Instituta za povijest umjetnosti  |x 0350-3437  |g 22 (1999.), str. 63-71 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305126  |d 305124