Poteškoće u učenju srodnih jezika: prevođenje sa srpskog na hrvatski

U članku se govori o obilježjima u učenju srodnih jezika na primjeru prijevoda srpskoga teksta na hrvatski. Raščlanjuju se odstupanja od uspješnoga i točnoga prijevoda na hrvatski dvojezičnih i jednojezičnih govornika. Jednu skupinu čine dvojezični govornici kojima je hrvatski komunikacijski drugi j...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:305449/Details
Matična publikacija: Jezik
49 (2002), 3 ; str. 91-104
Glavni autori: Jelaska, Zrinka (-), Hržica, Gordana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 01613naa a2200253uu 4500
008 131105s2002 xx hrv|d
022 |a 0021-6925 
035 |a (CROSBI)101807 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Jelaska, Zrinka 
245 1 0 |a Poteškoće u učenju srodnih jezika: prevođenje sa srpskog na hrvatski /  |c Jelaska, Zrinka ; Hržica, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Learning of Cognate Languages: Translating Serbian into Croatian 
300 |a 91-104  |f str. 
363 |a 49  |b 3  |i 2002 
520 |a U članku se govori o obilježjima u učenju srodnih jezika na primjeru prijevoda srpskoga teksta na hrvatski. Raščlanjuju se odstupanja od uspješnoga i točnoga prijevoda na hrvatski dvojezičnih i jednojezičnih govornika. Jednu skupinu čine dvojezični govornici kojima je hrvatski komunikacijski drugi jezik (L2) iako im je materinski jezik, a srpski kao okolinski i školski jezik komunikacijski prvi jezik (L1). Drugu skupinu čine govornici hrvatskoga kojima je materinski hrvatski glavni komunikacijski jezik (L1), a nisu učili srpski. Promatraju se zajednička i različita obilježja njihovih prijevoda. Iako je riječ o vrlo malim skupinama ispitanika, prijevodi pokazuju teškoće na različitim jezičnim razinama i razlikuju prevoditelje prema polaznim jezicima. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130738 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |l hrv  |2 crosbi 
693 |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Hržica, Gordana  |4 aut 
773 0 |t Jezik  |x 0021-6925  |g 49 (2002), 3 ; str. 91-104 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 305449  |d 305447