Stres - istraživački pristupi i teorije

Istraživanje stresa započeo je Hans Selye tridesetih godina 20. stoljeća. Shvaćajući stres kao rekaciju orgnizma na različite fizikalne i fiziološke stresore, Selye je ujedno postao začetnikom prvog tzv. reakcijskog modela, u proučavanju stresa. Drugi teorijski pristup u poimanju stresa svodi se na...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306160/Details
Matična publikacija: Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
5 (2003), 2 ; str. 145-160
Glavni autor: Matešić, Krunoslav (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 01733naa a2200241uu 4500
008 131105s2003 xx hrv|d
022 |a 1332-0513 
035 |a (CROSBI)190440 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Matešić, Krunoslav 
245 1 0 |a Stres - istraživački pristupi i teorije /  |c Matešić, Krunoslav. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Stress - Research Approach and Theories+ 
300 |a 145-160  |f str. 
363 |a 5  |b 2  |i 2003 
520 |a Istraživanje stresa započeo je Hans Selye tridesetih godina 20. stoljeća. Shvaćajući stres kao rekaciju orgnizma na različite fizikalne i fiziološke stresore, Selye je ujedno postao začetnikom prvog tzv. reakcijskog modela, u proučavanju stresa. Drugi teorijski pristup u poimanju stresa svodi se na objašnjenje da je stres određen prirodom stresora. Ova se paradigma nudi od kraja šezdesetih godina 20. st. i naziva se podražajnim modelom stresa. Vremenski podudarno s podražajnim, javlja se i treći, transakcijsko-kognitivni model u proučavanju stresa, čiji je tvorac Richard Lazarus. Lazarusov pristup u proučavanju stresa predstavlja svojevrsni standard u suvremenoj psihologiji, pa mu je zbog toga u ovom pregledu posvećeno najviše prostora. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130401 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a stres, reakcijski model stresa, podražajni model, kognitivno-transakcijski model, Lazarusova teorija stresa  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a stress, reaction model, stimulus model, cognitive-transactional model, Lazarus' stress theory  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu  |x 1332-0513  |g 5 (2003), 2 ; str. 145-160 
942 |c CLA  |u 1  |z Ostalo - pregledni rad 
999 |c 306160  |d 306158