Stari i mladi lavovi: tipologija hrvatskih menadžera u razdoblju tranzicije

Kombinacijom usmenog i poštanskog anketiranja ispitano je dvijesto hrvatskih menadžera izabranih po slučajnom principu iz poslovnog telefonskog imenika, s namjerom da se napravi njihova tipologija. Pretpostavka je bila da će takva klasifikacija odražavati duh vremena u kojem je napravljena odnosno d...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306179/Details
Matična publikacija: Revija za sociologiju
26 (1995), 3-4 ; str. 219-228
Glavni autori: Karajić, Nenad (-), Milas, Goran (Author), Rimac, Ivan
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02309naa a2200289uu 4500
003 HR-ZaFF
008 131105s1995 xx hrv|d
999 |c 306179  |d 306177 
022 |a 0350-154X 
035 |a (CROSBI)192288 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Karajić, Nenad  |9 565 
245 1 0 |a Stari i mladi lavovi: tipologija hrvatskih menadžera u razdoblju tranzicije /  |c Karajić, Nenad ; Milas, Goran ; Rimac, Ivan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Lions, Odl and Young: A Typology of Croatian Managers in Times of Transition 
300 |a 219-228  |f str. 
363 |a 26  |b 3-4  |i 1995 
520 |a Kombinacijom usmenog i poštanskog anketiranja ispitano je dvijesto hrvatskih menadžera izabranih po slučajnom principu iz poslovnog telefonskog imenika, s namjerom da se napravi njihova tipologija. Pretpostavka je bila da će takva klasifikacija odražavati duh vremena u kojem je napravljena odnosno da će se u njoj zrcaliti tranzicijski proces privredne preobrazbe. Takva je hipoteza djelomično i potvrđena. Faktorska analiza pokazuje da se osobitosti poduzeća i obilježja poslovnog ponašanja menadžera mogu podvesti pod dvije latentne dimenzije, nazvane Veličina poduzeća i Poslovna agilnost. Na temelju izlučenih dimenzija provedena je klaster analiza i ispitani menadžeri su razvrstani u tri kategorije, nazvane: Inertni menadžeri, Agilni menadžeri u velikim poduzećima i Agilni menadžeri u malim poduzećima. Prvu skupinu menadžera od druge dvije odjeljuje manji radni angažman, što je vjerojatno posljedica vođenja poduzeća u netržišnim vremenima, dok se druge dvije kategorije međusobno razlikuju po većem stupnju ulaganja energije u sferu materijalnog stjecanja (mala poduzeća), odnosno u spektar društvenih i političkih aktivnosti (velika poduzeća). 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
690 |a 5.06 
693 |a menadžeri, tranzicija, poslovna agilnost, faktorska analiza, klaster analiza  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a managers, transition, bussiness agility, factor analysis, cluster analysis  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Milas, Goran  |4 aut 
700 1 |a Karajić, Nenad  |4 aut  |9 565 
700 1 |a Rimac, Ivan  |4 aut 
773 0 |t Revija za sociologiju  |x 0350-154X  |g 26 (1995), 3-4 ; str. 219-228 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak