Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom

Na uzorku od 186 učenika i učenica jedne zagrebačke gimnazije ispitani su izvori stresa i primijenjene skale za mjerenje kognitivnih procjena i situacijski specifičnih načina suočavanja sa stresnim situacijama. Utvrđene su statistički značajne razlike u čestini i intenzitetu doživljaja stresa u funk...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306326/Details
Matična publikacija: Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
7 (2005), 2 ; str. 213-230
Glavni autori: Buško, Vesna (-), Perica, Vedrana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02023naa a2200241uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)211351 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Buško, Vesna  |9 400 
245 1 0 |a Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom /  |c Buško, Vesna ; Perica, Vedrana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Situational determinants of cognitive appraisals and coping with stress 
300 |a 213-230  |f str. 
363 |a 7  |b 2  |i 2005 
520 |a Na uzorku od 186 učenika i učenica jedne zagrebačke gimnazije ispitani su izvori stresa i primijenjene skale za mjerenje kognitivnih procjena i situacijski specifičnih načina suočavanja sa stresnim situacijama. Utvrđene su statistički značajne razlike u čestini i intenzitetu doživljaja stresa u funkciji sadržaja deklariranih stresnih situacija i spola sudionika. Kanoničkom diskriminacijskom analizom provjerena je veličina i struktura razlika u kognitivnim procjenama i načinima suočavanja srednjoškolaca s pojedinim sadržajno različitim kategorijama stresnih situacija. Analiza je proizvela tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje uspijevaju ostvariti i teorijski i praktički smisleno razlikovanje pet apriornih grupa definiranih prema sadržaju opisanih izvora stresa. Prema rezultatima aposteriorne klasifikacije na temelju skupa izvedenih diskriminacijskih funkcija, izvorna grupna pripadnost točno je određena za 61, 4% analiziranog uzorka. Rezultati potkrepljuju temeljne pretpostavke Lazarusove teorije o situacijskoj uvjetovanosti procesa stresa i suočavanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130401 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a stres, suočavanje, adolescenti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a stress, coping, adolescents  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Perica, Vedrana  |4 aut 
773 0 |t Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu  |x 1332-0513  |g 7 (2005), 2 ; str. 213-230 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306326  |d 306324