Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom
Na uzorku od 186 učenika i učenica jedne zagrebačke gimnazije ispitani su izvori stresa i primijenjene skale za mjerenje kognitivnih procjena i situacijski specifičnih načina suočavanja sa stresnim situacijama. Utvrđene su statistički značajne razlike u čestini i intenzitetu doživljaja stresa u funk...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306326/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu 7 (2005), 2 ; str. 213-230 |
| Glavni autori: | Buško, Vesna (-), Perica, Vedrana (Author) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02023naa a2200241uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 008 | 131105s2005 xx hrv|d | ||
| 035 | |a (CROSBI)211351 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |a Buško, Vesna |9 400 | |
| 245 | 1 | 0 | |a Situacijske odrednice kognitivnih procjena i načina suočavanja sa stresom / |c Buško, Vesna ; Perica, Vedrana. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Situational determinants of cognitive appraisals and coping with stress | |
| 300 | |a 213-230 |f str. | ||
| 363 | |a 7 |b 2 |i 2005 | ||
| 520 | |a Na uzorku od 186 učenika i učenica jedne zagrebačke gimnazije ispitani su izvori stresa i primijenjene skale za mjerenje kognitivnih procjena i situacijski specifičnih načina suočavanja sa stresnim situacijama. Utvrđene su statistički značajne razlike u čestini i intenzitetu doživljaja stresa u funkciji sadržaja deklariranih stresnih situacija i spola sudionika. Kanoničkom diskriminacijskom analizom provjerena je veličina i struktura razlika u kognitivnim procjenama i načinima suočavanja srednjoškolaca s pojedinim sadržajno različitim kategorijama stresnih situacija. Analiza je proizvela tri statistički značajne diskriminacijske funkcije koje uspijevaju ostvariti i teorijski i praktički smisleno razlikovanje pet apriornih grupa definiranih prema sadržaju opisanih izvora stresa. Prema rezultatima aposteriorne klasifikacije na temelju skupa izvedenih diskriminacijskih funkcija, izvorna grupna pripadnost točno je određena za 61, 4% analiziranog uzorka. Rezultati potkrepljuju temeljne pretpostavke Lazarusove teorije o situacijskoj uvjetovanosti procesa stresa i suočavanja. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 0130401 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.06 | ||
| 693 | |a stres, suočavanje, adolescenti |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a stress, coping, adolescents |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | 1 | |a Perica, Vedrana |4 aut | |
| 773 | 0 | |t Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu |x 1332-0513 |g 7 (2005), 2 ; str. 213-230 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
| 999 | |c 306326 |d 306324 | ||