Međukulturalna kompetencija u nastavi stranoga i drugoga jezika

Neosporna je činjenica da svako učenje, odnosno poučavanje stranoga jezika podrazumijeva i, izravno ili neizravno, učenje o kulturi, odnosno usvajanje osnovnih kulturnih činjenica presudnih za snalaženje i preživljavanje u zemlji u kojoj se govori J2. Različite skupine učenika strani jezik uče ponaj...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306659/Details
Matična publikacija: Strani jezici
35 (2006.), 3 ; str. 269-276
Glavni autor: Novak Milić, Jasna (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02043naa a2200229uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
022 |a 0351-0840 
035 |a (CROSBI)259727 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Novak Milić, Jasna 
245 1 0 |a Međukulturalna kompetencija u nastavi stranoga i drugoga jezika /  |c Novak Milić, Jasna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Importance of the intercultural competence in learners of Croatian as a foreign language 
300 |a 269-276  |f str. 
363 |a 35  |b 3  |i 2006. 
520 |a Neosporna je činjenica da svako učenje, odnosno poučavanje stranoga jezika podrazumijeva i, izravno ili neizravno, učenje o kulturi, odnosno usvajanje osnovnih kulturnih činjenica presudnih za snalaženje i preživljavanje u zemlji u kojoj se govori J2. Različite skupine učenika strani jezik uče ponajprije kako bi njime komunicirali u svakodnevnome životu. A da bi se jezikom služilo na odgovarajući način, nužno je, osim jezične, postići i međukulturalnu kompetenciju. Stoga bi učenje o navikama, pravilima ponašanja, običajima i sl. trebalo činiti jednako važnu sastavnicu nastave kao i gramatika ili pisanje. Jer, nepoznavanje pravila ponašanja u određenim situacijama može jednako često, ako ne i češće, biti uzrokom nesporazuma kao i pogrešna uporaba gramatičkih struktura. Čini da je određenu međukulturalnu kompetenciju katkada važno postići i prije jezične, jer je često potrebna već pri prvome susretu s novom kulturom. U ovome se radu raspravlja o važnosti međukulturalne kompetencije te o mogućnostima njezinoga razvoja u nastavi stranoga ili drugoga jezika. 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a međukulturalna kompetencija, drugi jezik, strani jezik, glotodidaktika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intercultural competence, second language, foreign language, glotodidactics  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Strani jezici  |x 0351-0840  |g 35 (2006.), 3 ; str. 269-276 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - pregledni rad 
999 |c 306659  |d 306657