Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca
U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namij...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306820/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odgojne znanosti 8 (2006), 2 ; str. 313-327 |
Glavni autori: | Buško, Vesna (-), Babić, Ana (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02515naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2006 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)274665 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Buško, Vesna |9 400 | |
245 | 1 | 0 | |a Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca / |c Buško, Vesna ; Babić, Ana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a An empirical evaluation of the role of emotional intelligence in explaining school achievement of primary school pupils | |
300 | |a 313-327 |f str. | ||
363 | |a 8 |b 2 |i 2006 | ||
520 | |a U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenog procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnog testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom ovog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost ovih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općeg školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u ovoj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130401 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a emocionalna inteligencija, školski uspjeh, adolescenti |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a emotional intelligence, school achievement, adolescents |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Babić, Ana |4 aut | |
773 | 0 | |t Odgojne znanosti |x 1846-1204 |g 8 (2006), 2 ; str. 313-327 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306820 |d 306818 |