Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca

U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namij...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306820/Details
Matična publikacija: Odgojne znanosti
8 (2006), 2 ; str. 313-327
Glavni autori: Buško, Vesna (-), Babić, Ana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02515naa a2200241uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)274665 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Buško, Vesna  |9 400 
245 1 0 |a Prilog empirijskoj provjeri uloge emocionalne inteligencije u školskom postignuću osnovnoškolaca /  |c Buško, Vesna ; Babić, Ana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a An empirical evaluation of the role of emotional intelligence in explaining school achievement of primary school pupils 
300 |a 313-327  |f str. 
363 |a 8  |b 2  |i 2006 
520 |a U radu je opisan pokušaj operacionalizacije nekih od pretpostavljenih faceta emocionalne inteligencije sa svrhom procjene ovih sposobnosti kod djece rane adolescentne dobi. Prikazani su rezultati dijela empirijskih provjera osnovnih deskriptivnih i metrijskih svojstava prve verzije instrumenta namijenjenog procjeni sposobnosti upravljanja emocijama, sastavljenog u formi objektivnog testa maksimalnog učinka. Na uzorku od 180 učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole ispitani su međusobni odnosi rezultata dobivenih primjenom ovog instrumenta i pokazatelja sposobnosti emocionalne inteligencije odmjerenih na temelju vršnjačkih procjena nekih od komponenata pretpostavljenih modelom Mayera i Saloveya (1997). Primjenom višestruke hijerarhijske regresijske analize provjerena je relativna prediktivna važnost ovih indikatora sposobnosti emocionalne inteligencije u objašnjenju varijabiliteta općeg školskog postignuća učenika. Dobiveni rezultati pokazali su da je regresijskom jednadžbom koja uključuje osnovna demografska obilježja i primijenjene varijable emocionalne inteligencije moguće objasniti oko 39% varijance prosječnih školskih ocjena. Pritom se kao snažan pojedinačni prediktor školskog uspjeha pojavljuje jedino procjena sposobnosti izražavanja vlastitih osjećaja riječima i u znatno slabijoj mjeri procjene vještina ublažavanja sukoba među vršnjacima, dok je uloga Testa upravljanja emocijama u ovoj konstelaciji varijabli praktički i statistički beznačajna. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130401 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a emocionalna inteligencija, školski uspjeh, adolescenti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a emotional intelligence, school achievement, adolescents  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Babić, Ana  |4 aut 
773 0 |t Odgojne znanosti  |x 1846-1204  |g 8 (2006), 2 ; str. 313-327 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306820  |d 306818