Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata
U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijskli regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fa...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306878/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja I (2004), 2 ; str. 159- 94 |
Glavni autori: | Palekčić, Marko (-), Müller, Florian H. (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 03676naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2004 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)287609 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata / |c Palekčić, Marko ; Müller, Florian H.. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The Conditions and Effects of Study Interest and Motivation for Learning (Motives for the Choice of the Study and Regulatory Motivation Styles) in Croatien and German Students | |
300 | |a 159- 94 |f str. | ||
363 | |a I |b 2 |i 2004 | ||
500 | |a Rad je nastao u okviru dva međunarodna projekta: • ; ; Bedingungen tertiärer Bildungsprozesse im gesellschaftlichen Transformationsprozess. Eine kulturvergleichende Studie (laufend seit 2003). Florian MüellerIin Kooperation mit Prof. Dr. Johann Louw, Department of Psychology, University of Cape Town / Prof. Dr. Marko Palekcic, Universität Zagreb, Kroatien und Dr. Xiao Feng, Tongji Universität Shanghai, Universität für Wissenschaft und Technologie Harbin und Hunan (China) • ; ; Florian Müller und Marko Paleköiä: Studium und Interesse (Längsschnittstudie, laufend seit 2000), Palekčić | ||
520 | |a U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijskli regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru i studenti (261) različitih studijskih grupa na Sveučilištu Bundwswehra u Minhenu. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju motivacijska teorija samoodređenja (SDT), autora Decia i Ryana i « Minhenska teorija interesa» autora, Krappa, Schiefelea, Prenzela i model ličnosti (« BIG FIve» , autora Goldberga). Teorijske pretpostavke navedenih teorija posjeduju valjanost i na hrvatskim i na njemačkim sveučilištima. Utvrđene su bitne razlike između dva uzoraka ispitanika kako glede strukture i izraženosti vmotivacije za učenje i interesa za studij, tako i glede osobitog odnosa između uvjeta (motiva izbora studija i opažene okoline za učenje) i mogućih učinaka (izbjegavanje napora, sklonost prekidu studija, zadovoljstvo studijem) interesa za studij i motivacije za učenje. Utvrđene su značajne razlike u izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij kod hrvatskih i njemačkih studenata, te obzirom na spol ispitanika te godine studija. Autori situiraju rezultate istraživanja u kontekst kulturološke valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa i intrinzične motivacije, kao i u širi kontekst mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave na Sveučilištima u Evropi kao zajedničkom kulturalno-pedagoškom okruženju. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a intrinzična motivacija, regulacijski stilovi motivacije, interes za studij, napuštanje i prekid studija, komarativno istraživanje, kvaliteta visokoškolske nastave i okruženja na sveučilištima, Bolonjska deklaracija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a intrinsic motivation, regulatory motivation styles, interest for study, leaving and interruption of study, quality of university teaching and environment, The Bologna declaration. |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Müller, Florian H. |4 aut | |
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g I (2004), 2 ; str. 159- 94 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306878 |d 306876 |