Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata

U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijskli regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fa...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306878/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
I (2004), 2 ; str. 159- 94
Glavni autori: Palekčić, Marko (-), Müller, Florian H. (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 03676naa a2200253uu 4500
008 131105s2004 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)287609 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a Uvjeti i efekti interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijski regulacijski stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata /  |c Palekčić, Marko ; Müller, Florian H.. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The Conditions and Effects of Study Interest and Motivation for Learning (Motives for the Choice of the Study and Regulatory Motivation Styles) in Croatien and German Students 
300 |a 159- 94  |f str. 
363 |a I  |b 2  |i 2004 
500 |a Rad je nastao u okviru dva međunarodna projekta: &#8226 ; ; Bedingungen tertiärer Bildungsprozesse im gesellschaftlichen Transformationsprozess. Eine kulturvergleichende Studie (laufend seit 2003). Florian MüellerIin Kooperation mit Prof. Dr. Johann Louw, Department of Psychology, University of Cape Town / Prof. Dr. Marko Palekcic, Universität Zagreb, Kroatien und Dr. Xiao Feng, Tongji Universität Shanghai, Universität für Wissenschaft und Technologie Harbin und Hunan (China) &#8226 ; ; Florian Müller und Marko Paleköiä: Studium und Interesse (Längsschnittstudie, laufend seit 2000), Palekčić 
520 |a U radu su priopćeni rezultati empirijskog istraživanja uvjeta i efekata interesa za studij i motivacije za učenje (motivi za izbor studija i motivacijskli regulativni stilovi) kod hrvatskih i njemačkih studenata. Subjekti (489) istraživanja bili su studenti različitih studijskih grupa Filozofskog fakulteta u Zadru i studenti (261) različitih studijskih grupa na Sveučilištu Bundwswehra u Minhenu. Teorijski okviri istraživanja predstavljaju motivacijska teorija samoodređenja (SDT), autora Decia i Ryana i « Minhenska teorija interesa» autora, Krappa, Schiefelea, Prenzela i model ličnosti (« BIG FIve» , autora Goldberga). Teorijske pretpostavke navedenih teorija posjeduju valjanost i na hrvatskim i na njemačkim sveučilištima. Utvrđene su bitne razlike između dva uzoraka ispitanika kako glede strukture i izraženosti vmotivacije za učenje i interesa za studij, tako i glede osobitog odnosa između uvjeta (motiva izbora studija i opažene okoline za učenje) i mogućih učinaka (izbjegavanje napora, sklonost prekidu studija, zadovoljstvo studijem) interesa za studij i motivacije za učenje. Utvrđene su značajne razlike u izraženosti motivacije za učenje i interesa za studij kod hrvatskih i njemačkih studenata, te obzirom na spol ispitanika te godine studija. Autori situiraju rezultate istraživanja u kontekst kulturološke valjanosti pedagoško-psiholoških teorija interesa i intrinzične motivacije, kao i u širi kontekst mogućnosti poboljšavanja kvalitete visokoškolske nastave na Sveučilištima u Evropi kao zajedničkom kulturalno-pedagoškom okruženju. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a intrinzična motivacija, regulacijski stilovi motivacije, interes za studij, napuštanje i prekid studija, komarativno istraživanje, kvaliteta visokoškolske nastave i okruženja na sveučilištima, Bolonjska deklaracija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a intrinsic motivation, regulatory motivation styles, interest for study, leaving and interruption of study, quality of university teaching and environment, The Bologna declaration.  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Müller, Florian H.  |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g I (2004), 2 ; str. 159- 94 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306878  |d 306876