Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije)
U radu se kritički analizira psihologijski pristup nastavnoj praksi na primjeru intrinzičke motivacije, po kojem je ona samo područje primjene rezultata psihologijskih istraživanja. Analiza je ukazala i na posljedice koje iz toga proizlaze glede ne samo zavisnog odnosa pedagogije prema psihologiji,...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306882/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Napredak 139 (1998), 4 ; str. 401-411 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02377naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s1998 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0059 | ||
035 | |a (CROSBI)287618 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije) / |c Palekčić, Marko. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Psychological Researches, Teaching Practice, Education of Teachers | |
300 | |a 401-411 |f str. | ||
363 | |a 139 |b 4 |i 1998 | ||
520 | |a U radu se kritički analizira psihologijski pristup nastavnoj praksi na primjeru intrinzičke motivacije, po kojem je ona samo područje primjene rezultata psihologijskih istraživanja. Analiza je ukazala i na posljedice koje iz toga proizlaze glede ne samo zavisnog odnosa pedagogije prema psihologiji, nego i njezinog statusa kao znanstvene discipline (primjenjena znanost), odnosno statusa pedagogije kao akademske discipline i njezinog neznatnog pridonosa u obrazovanju nastavnika. Ukazano je na kompementarnost između pokušaja poznanstvljenja nastavne prakse i modela poznanstvljenog studija. Povijesno uspostavljeni konsekutivni model obrazovanja nastavnika (model tzv. znanstveno izobraženog praktičara) podvrgnut je još od strane Herbarta – odnosa (znanstvene) teorije i (nastavne) prakse. Kao alternativa postojećim pristupima istraživanja i shvaćanja odnosa znantvenih istraživanja, nastavne prakse i obrazovanja nastavnika autor predlaže izgradnju pedagogijskog stajališta. Ono pretpostavlja kritičku (samo)refleksiju pedagogije kao znanosti, napuštanje prakse preuzimanja modela iz drugih znanosti i pedagogijska istraživanja znanstvenog modela obrazovanja nastavnika (i motivacije koja je intrinzična tom modelu, po kojem se realizira nastavna i sveučilišna praksa. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a odnos pedagogije i psihologije, psihološki pristup nastavnoj praksi, pedagogija kao znanstvena disciplina, modeli obrazovanje nastavnika |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a relation between psychology and pedagogy, pedagogy as scientific discipline, psychologicala pproach to teaching practice, models of educating teachers |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Napredak |x 1330-0059 |g 139 (1998), 4 ; str. 401-411 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306882 |d 306880 |