Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije)

U radu se kritički analizira psihologijski pristup nastavnoj praksi na primjeru intrinzičke motivacije, po kojem je ona samo područje primjene rezultata psihologijskih istraživanja. Analiza je ukazala i na posljedice koje iz toga proizlaze glede ne samo zavisnog odnosa pedagogije prema psihologiji,...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306882/Details
Matična publikacija: Napredak
139 (1998), 4 ; str. 401-411
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02377naa a2200229uu 4500
008 131105s1998 xx hrv|d
022 |a 1330-0059 
035 |a (CROSBI)287618 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a Psihologijska istraživanja, nastavna praksa, obrazovanje nastavnika (Na primjeru intrinzičke motivacije) /  |c Palekčić, Marko. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Psychological Researches, Teaching Practice, Education of Teachers 
300 |a 401-411  |f str. 
363 |a 139  |b 4  |i 1998 
520 |a U radu se kritički analizira psihologijski pristup nastavnoj praksi na primjeru intrinzičke motivacije, po kojem je ona samo područje primjene rezultata psihologijskih istraživanja. Analiza je ukazala i na posljedice koje iz toga proizlaze glede ne samo zavisnog odnosa pedagogije prema psihologiji, nego i njezinog statusa kao znanstvene discipline (primjenjena znanost), odnosno statusa pedagogije kao akademske discipline i njezinog neznatnog pridonosa u obrazovanju nastavnika. Ukazano je na kompementarnost između pokušaja poznanstvljenja nastavne prakse i modela poznanstvljenog studija. Povijesno uspostavljeni konsekutivni model obrazovanja nastavnika (model tzv. znanstveno izobraženog praktičara) podvrgnut je još od strane Herbarta – odnosa (znanstvene) teorije i (nastavne) prakse. Kao alternativa postojećim pristupima istraživanja i shvaćanja odnosa znantvenih istraživanja, nastavne prakse i obrazovanja nastavnika autor predlaže izgradnju pedagogijskog stajališta. Ono pretpostavlja kritičku (samo)refleksiju pedagogije kao znanosti, napuštanje prakse preuzimanja modela iz drugih znanosti i pedagogijska istraživanja znanstvenog modela obrazovanja nastavnika (i motivacije koja je intrinzična tom modelu, po kojem se realizira nastavna i sveučilišna praksa. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a odnos pedagogije i psihologije, psihološki pristup nastavnoj praksi, pedagogija kao znanstvena disciplina, modeli obrazovanje nastavnika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a relation between psychology and pedagogy, pedagogy as scientific discipline, psychologicala pproach to teaching practice, models of educating teachers  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Napredak  |x 1330-0059  |g 139 (1998), 4 ; str. 401-411 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306882  |d 306880