Iz likovne baštine Bosne Srebrene: Gian Antonio Guardi na Petričevcu (Banja Luka) i Francesco Guardi u Kraljevoj Sutjesci

U članku su izneseni rezultati istraživanja dviju slika venecijanske škole iz likovne baštine franjevačke provincije Bosne Srebrene: slike Gian Antonia Guardija (Venezia 1699.-1760.) 'Povratak sv. Obitelji iz Hrama i sv. Antun Padovanski' u franjevačkom samostanu Presvetoga Trojstva na Pet...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306901/Details
Matična publikacija: Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti
49(2006.), 85-98
Glavni autor: Cvetnić, Sanja (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02277naa a2200241uu 4500
008 131105s2006 xx hrv|d
022 |a 0553-6707 
035 |a (CROSBI)289440 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Cvetnić, Sanja  |9 456 
245 1 0 |a Iz likovne baštine Bosne Srebrene: Gian Antonio Guardi na Petričevcu (Banja Luka) i Francesco Guardi u Kraljevoj Sutjesci  
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a From the Artistic Heritage of Bosna Srebrena: Gian Antonio Guardi at Petričevac (Banja Luka) and Francesco Guardi at Kraljeva Sutjeska 
300 |a 85-98 
363 |a 49  |i 2006. 
520 |a U članku su izneseni rezultati istraživanja dviju slika venecijanske škole iz likovne baštine franjevačke provincije Bosne Srebrene: slike Gian Antonia Guardija (Venezia 1699.-1760.) 'Povratak sv. Obitelji iz Hrama i sv. Antun Padovanski' u franjevačkom samostanu Presvetoga Trojstva na Petričevcu (Banja Luka), te Francesca Guardija (Venecija 1712.-1793.) 'Bogorodica s Djetetom i sv. Antunom Padovanskim' u franjevačkom samostanu sv. Ivana Krstitelja u Kraljevoj Sutjesci. Obje je atribuirao Grgo Gamulin. Autorica u članku donosi točan smještaj i ikonografsko čitanje prve, te predlaže kasniju dataciju: u posljednje razdoblje djelatnosti Gian Antonia Guardija. Druga slika, iz Kraljeve Sutjeske, nosi godinu (1775.) i ime fra G(a)rge iz Vareša koji ju je nabavio, a uporedba s crtežima i srodnim djelima sakralne tematike malih dimenzija koja nastaju nakon 1760. godine potvrđuje autorstvo Francesca Guardija. Slike velikana venecijanskoga rokokoa u franjevačkim samostanima u Bosni i Hercegovini - osim svoje iznimne likovne vrijednosti - potvrda su snažnih povijesnih veza s Venecijom koje su stoljećima njegovali franjevci in Bosna othomana. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130429 
546 |a HRV 
690 |a 6.09 
693 |a slikarstvo, XVIII. stoljeće, venecijanska škola, Gian Antonio Guardi, Francesco Guardi, Bosna Srebrena  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a painting, 18th century, venetian school, Gian Antonio Guardi, Francesco Guardi, Bosna Srebrena  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti  |x 0553-6707  |g 49(2006.), 85-98 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306901  |d 306899