Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja

Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati prov...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306954/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja
16 (2007), 3 ; str. 477-496
Glavni autori: Brajša-Žganec, Andreja (-), Slunjski, Edita (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02435naa a2200277uu 4500
008 131105s2007 xx hrv|d
022 |a 1330-0288 
035 |a (CROSBI)304832 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Brajša-Žganec, Andreja 
245 1 0 |a Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja /  |c Brajša-Žganec, Andreja ; Slunjski, Edita. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Socio-emotional development in pre-school children: a relationship between understanding emotions and prosocial behaviour 
300 |a 477-496  |f str. 
363 |a 16  |b 3  |i 2007 
520 |a Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da djeca u predškolsko doba u najvećoj mjeri prepoznaju i opisuju emociju tuge, a zatim radosti i ljutnje. Što su djeca starija u većem broju prepoznaju i opisuju četiri osnovne emocije, pri čemu najmanje prepoznaju i točno opisuju strah na temelju fotografija izraza lica. U dobi od tri godine pa sve do škole, što su djeca starija češće se prosocijalno ponašaju, pri čemu se djevojčice ponašaju više prosocijalno u odnosu na dječake. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se prosocijalno ponašanje samo djece starije vrtičke dobi može objasniti dječjom sposobnosti razumijevanja emocija, prepoznavanja i opisivanja primarnih emocija i to ovisno o spolu. Dječaci starije vrtičke dobi koji bolje razumiju primarne emocije ponašaju se više prosocijalno, dok ta povezanost za djevojčice nije dobivena. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
536 |a Projekt MZOS  |f 194-1941558-1527 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
690 |a 5.07 
693 |a primarne emocije, prepoznavanje emocija, opisivanje emocija, prosocijalno ponašanje, djeca predškolske dobi  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a primary emotions, recognising emotions, describing emotions, prosocial behaviour, preschool children  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Slunjski, Edita  |4 aut 
773 0 |t Društvena istraživanja  |x 1330-0288  |g 16 (2007), 3 ; str. 477-496 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 306954  |d 306952