Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja
Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati prov...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306954/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Društvena istraživanja 16 (2007), 3 ; str. 477-496 |
Glavni autori: | Brajša-Žganec, Andreja (-), Slunjski, Edita (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02435naa a2200277uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
022 | |a 1330-0288 | ||
035 | |a (CROSBI)304832 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Brajša-Žganec, Andreja | |
245 | 1 | 0 | |a Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja / |c Brajša-Žganec, Andreja ; Slunjski, Edita. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Socio-emotional development in pre-school children: a relationship between understanding emotions and prosocial behaviour | |
300 | |a 477-496 |f str. | ||
363 | |a 16 |b 3 |i 2007 | ||
520 | |a Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da djeca u predškolsko doba u najvećoj mjeri prepoznaju i opisuju emociju tuge, a zatim radosti i ljutnje. Što su djeca starija u većem broju prepoznaju i opisuju četiri osnovne emocije, pri čemu najmanje prepoznaju i točno opisuju strah na temelju fotografija izraza lica. U dobi od tri godine pa sve do škole, što su djeca starija češće se prosocijalno ponašaju, pri čemu se djevojčice ponašaju više prosocijalno u odnosu na dječake. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se prosocijalno ponašanje samo djece starije vrtičke dobi može objasniti dječjom sposobnosti razumijevanja emocija, prepoznavanja i opisivanja primarnih emocija i to ovisno o spolu. Dječaci starije vrtičke dobi koji bolje razumiju primarne emocije ponašaju se više prosocijalno, dok ta povezanost za djevojčice nije dobivena. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 194-1941558-1527 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a primarne emocije, prepoznavanje emocija, opisivanje emocija, prosocijalno ponašanje, djeca predškolske dobi |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a primary emotions, recognising emotions, describing emotions, prosocial behaviour, preschool children |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Slunjski, Edita |4 aut | |
773 | 0 | |t Društvena istraživanja |x 1330-0288 |g 16 (2007), 3 ; str. 477-496 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 306954 |d 306952 |