Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj
U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotno...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:306955/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Ljetopis socijalnog rada 14 (2007), 2 ; str. 283-310 |
Glavni autori: | Vizek Vidović, Vlasta (-), Vlahović-Štetić, Vesna (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02487naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2007 xx hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)305111 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vizek Vidović, Vlasta | |
245 | 1 | 0 | |a Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj / |c Vizek Vidović, Vlasta ; Vlahović-Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Models of adult learning and professional development | |
300 | |a 283-310 |f str. | ||
363 | |a 14 |b 2 |i 2007 | ||
520 | |a U radu su detaljno prikazani neki modeli učenja odraslih relevantni za profesionalni razvoj. Raspravljene su razvojne perspektive u odrasloj dobi polazeći od teorije životnog raspona. U okviru tog pristupa smatra se da razvoj određen biološkim, psihološkim i sociokulturnim činiteljima u cjeloživotnoj perspektivi istodobno uključuje i rast i opadanje. Opisana su neka obilježja kognitivnog funkcioniranja u odrasloj dobi – intelektualno funkcioniranje, pod Catellovim modelom fluidne i kristalizirane inteligencije, kvalitativne razlike u kognitivnom funkcioniranju u formalnom i postformalnom razdoblju, promjene u ekspertnosti i mudrosti te promjene u pamćenju vezane uz odraslu dob. Promjene u kognitivnom funkcioniranju u zreloj dobi rezultat su kontinuiranog učenja. U nastavku rada opisani su kognitivistički modeli učenja odraslih: procesni model obrade informacija Atkinsona i Shiffrina (1986.), model dubine obrade informacija Craika i Lockharta (1972.) i model socijalnog učenja Alberta Bandure (1978.) te je raspravljena njihova primjena u poučavanju odraslih. Osim spomenutih modela, prikazani su i modeli iskustvenog učenja: Kolbov model iskustvenog učenja (1984.), model s dvostrukom petljom Schöna i Argyrisa (1996.) te model refleksivnog učenja s višestrukim petljama (Cowan, 1993.) Opisana je i primjena ovih modela u poučavanju odraslih. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 100-1001677-0880 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a razvoj i učenje u odrasloj dobi, teorija životnog raspona, model obrade informacija, model iskustvenog učenja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a adult development and learning, life span theory, model of information processing, experiential learning theory |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut |9 791 | |
773 | 0 | |t Ljetopis socijalnog rada |x 1846-5412 |g 14 (2007), 2 ; str. 283-310 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - pregledni rad | ||
962 | |w WOS:000257194300002 | ||
999 | |c 306955 |d 306953 |