Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu

U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" n...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307378/Details
Matična publikacija: Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
7 (2005), 2 (10) ; str. 315-327
Glavni autori: Petrović-Sočo, Biserka (-), Slunjski, Edita (Author), Šagud, Mirjana
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 01965naa a2200253uu 4500
008 131105s2005 xx hrv|d
022 |a 1332-0513 
035 |a (CROSBI)345851 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Petrović-Sočo, Biserka 
245 1 0 |a Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu /  |c Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a A New Learning Paradigm-New Roles Of Preschool Teachers in the Educational Process 
300 |a 315-327  |f str. 
363 |a 7  |b 2 (10)  |i 2005 
520 |a U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" niti mu se znanje može prenijeti. Ono se izgrađuje, sukonstruira i revidira u kolaboraciji s drugom djecom i odgajateljem. Iz tih se razloga težište s izravno rukovodeće uloge odgajatelja premješta na mnogo raznovrsnije, suptilnije, demokratičnije i humanije uloge, tj. na aranžiranje kvalitetnog fizičkog i socijalnog okruženja za dječje učenje, na "pedagogiju odnosa", promatranja, slušanja, shvaćanja i proučavanja djeteta (kao u Reggio pedagogijskoj koncepciji) te na kontinuiranu samo-refleksiju i grupnu refleksiju odgajatelja i stručnog tima u vrtiću kao zajednici koja uči. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a nova paradigma učenja, uloge odgojitelja, samorefleksija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a A New Paradigm of Learning, role of Preschool Teacher, Self-reflection  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Slunjski, Edita  |4 aut 
700 1 |a Šagud, Mirjana  |4 aut 
773 0 |t Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu  |x 1332-0513  |g 7 (2005), 2 (10) ; str. 315-327 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 1  |z Znanstveni - pregledni rad 
999 |c 307378  |d 307376