Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu
U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" n...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307378/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu 7 (2005), 2 (10) ; str. 315-327 |
Glavni autori: | Petrović-Sočo, Biserka (-), Slunjski, Edita (Author), Šagud, Mirjana |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 01965naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131105s2005 xx hrv|d | ||
022 | |a 1332-0513 | ||
035 | |a (CROSBI)345851 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Petrović-Sočo, Biserka | |
245 | 1 | 0 | |a Nova paradigma učenja - nove uloge odgojitelja u odgojno-obrazovnom procesu / |c Petrović-Sočo, Biserka ; Slunjski, Edita ; Šagud, Mirjana. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a A New Learning Paradigm-New Roles Of Preschool Teachers in the Educational Process | |
300 | |a 315-327 |f str. | ||
363 | |a 7 |b 2 (10) |i 2005 | ||
520 | |a U radu se argumentira svrha i način mijenjanja tradicionalne uloge odgajatelja u odgojno- obrazovnom procesu, što je uvjetovano novom paradigmom učenja u vrtiću- zajednici koja uči. Budući da je podrijetlo znanja prioritetno socijalno, dijete u procesu učenja nije "usamljeni znanstvenik" niti mu se znanje može prenijeti. Ono se izgrađuje, sukonstruira i revidira u kolaboraciji s drugom djecom i odgajateljem. Iz tih se razloga težište s izravno rukovodeće uloge odgajatelja premješta na mnogo raznovrsnije, suptilnije, demokratičnije i humanije uloge, tj. na aranžiranje kvalitetnog fizičkog i socijalnog okruženja za dječje učenje, na "pedagogiju odnosa", promatranja, slušanja, shvaćanja i proučavanja djeteta (kao u Reggio pedagogijskoj koncepciji) te na kontinuiranu samo-refleksiju i grupnu refleksiju odgajatelja i stručnog tima u vrtiću kao zajednici koja uči. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a nova paradigma učenja, uloge odgojitelja, samorefleksija |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a A New Paradigm of Learning, role of Preschool Teacher, Self-reflection |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Slunjski, Edita |4 aut | |
700 | 1 | |a Šagud, Mirjana |4 aut | |
773 | 0 | |t Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu |x 1332-0513 |g 7 (2005), 2 (10) ; str. 315-327 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 1 |z Znanstveni - pregledni rad | ||
999 | |c 307378 |d 307376 |