Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića
U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaci...
| Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307909/Details |
|---|---|
| Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 5 (2008), 1 ; str. 22-35 |
| Glavni autor: | Slunjski, Edita (-) |
| Vrsta građe: | Članak |
| Jezik: | hrv |
| LEADER | 02484naa a2200265uu 4500 | ||
|---|---|---|---|
| 005 | 20131205155908.0 | ||
| 008 | 131105s2008 xx hrv|d | ||
| 022 | |a 1334-7888 | ||
| 035 | |a (CROSBI)404966 | ||
| 040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
| 100 | 1 | |9 618 |a Slunjski, Edita | |
| 245 | 1 | 0 | |a Rasprava kao temeljni modalitet suradničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića / |c Edita Slunjski. |
| 246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Debate as a basic mode of co-operative learnign of teachers and associates in kindergartens | |
| 300 | |a 22-35 |f str. | ||
| 363 | |a 5 |b 1 |i 2008 | ||
| 520 | |a U radu se navode nedostatci tradicionalnih oblika profesionalnog razvoja učitelja (odgajatelja), a ističe vrijednost kontinuiranog istraživanja vlastite odgojno-obrazovne prakse, koje učitelje osposobljava za refleksivne praktičare. Takav se pristup profesionalnom razvoju, koji otvara put emancipaciji i profesionalnoj autonomiji učitelja, velikim dijelom oslanja na njihovo profesionalno povezivanje, zajedništvo i suradnju. Povezivanje i suradnja učitelja sa stručnjacima vode prema razvoju profesionalne zajednice učenja, u kojoj oni zajedno istražuju i raspravljaju o vlastitoj odgojno-obrazovnoj praksi, i kontinuirano zajendički uče. Akcijskim-etnografskim istraživanjem, provedenim u četiri vrtića, nastojala se postupno podizati kvaliteta odgojno-obrazovne prakse te postići kultura dijaloga i zajedničko učenje kroz raspravu. U istraživanju se pokazalo kako kvaliteta zajedničkih rasprava svih djelatnika vrtića istodobno potiče razvoj odgojno-obrazovne prakse, ali se kroz razvoj prakse i sama povratno razvija. Kako predstavlja uzrok, ali i posljedicu ostvarivanja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse, rasprava se može smatrati temeljnim modalitetom zajedničkog učenja odgajatelja i stručnih suradnika vrtića te instrumentom razvoja vrtića u cjelini. | ||
| 536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
| 546 | |a HRV | ||
| 690 | |a 5.07 | ||
| 693 | |a profesionalni razvoj učitelja (odgajatelja), refleksivna praksa, akcijsko-etnografsko istraživanje, zajednička rasprava, kultura dijaloga |l hrv |2 crosbi | ||
| 693 | |a professional development of teachers (kindergarten teachers), reflecitve practice, practical ethnographic research, debate, culture of dialogue |l eng |2 crosbi | ||
| 700 | |4 aut | ||
| 773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 5 (2008), 1 ; str. 22-35 | |
| 942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
| 999 | |c 307909 |d 307907 | ||