Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom

Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u kupovinu odjeće s robnom markom povezan s različitim aspektima samopoimanja adolescenata i njihovim socio-demografskim značajkama (spolom, dobi i materijalnim položajem njihove obitelj), te ispitati neke karakteristike potrošačkog pona...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:307969/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja
19 (2010), 1/2 (105/106) ; str. 187-208
Glavni autori: Justinić, Jasna (-), Kuterovac-Jagodić, Gordana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02863naa a2200277uu 4500
005 20160902173705.0
008 131105s2010 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)409284 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Justinić, Jasna 
245 1 0 |a Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom /  |c Justinić, Jasna ; Kuterovac Jagodić, Gordana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Can you judge a book by its cover? – Adolescents' self-concept and consumer involvement in clothing brands 
300 |a 187-208  |f str. 
363 |a 19  |b 1/2 (105/106)  |i 2010 
520 |a Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u kupovinu odjeće s robnom markom povezan s različitim aspektima samopoimanja adolescenata i njihovim socio-demografskim značajkama (spolom, dobi i materijalnim položajem njihove obitelj), te ispitati neke karakteristike potrošačkog ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola. Samopoimanje je ispitano Skalom samopoimanja za adolescente (Harter, 1988), a potrošačka uključenost Upitnikom potrošačke uključenosti (Kapferer i Laurent, 1985). Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenta različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji, što ukazuje na složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tome da su adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, te se manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke. Srednjoškolcima višeg materijalnog statusa kupovina odjeće s markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz materijalno lošije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da adolescenti različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji koriste različite kriterije i navike pri kupovini odjeće. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301683-1400 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a adolescenti, samopoimanje, potrošačka uključenost, odjeća s markom  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a adolescents, self-concept, consumer involvement, clothing brands  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 725  |a Kuterovac-Jagodić, Gordana  |4 aut 
773 0 |t Društvena istraživanja  |x 1330-0288  |g 19 (2010), 1/2 (105/106) ; str. 187-208  |w ffzg.(HR-ZaFF)239131 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=79811  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |w WOS:000278254100009  |s 2-s2.0-77952912237 
999 |c 307969  |d 307967