Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda
Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda s obzirom na spol i veličinu mjesta stanovanja sudionika. Na uzorku od 330 učenika i učenica primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 200...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308585/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Odgojne znanosti 11 (2009), 1 ; str. 29-51 |
Glavni autori: | Kopić, Kristina (-), Vranić, Andrea (Author), Zarevski, Predrag |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | eng |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 02816naa a2200289uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160815141857.0 | ||
008 | 131105s2009 xx eng|d | ||
035 | |a (CROSBI)454569 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Kopić, Kristina | |
245 | 1 | 0 | |a Spolne i rezidencijalne razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda / |c Kopić, Kristina ; Vranić, Andrea ; Zarevski, Predrag. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Gender and residential differences in implicit theories of intelligence in elementary school 8-graders | |
300 | |a 29-51 |f str. | ||
363 | |a 11 |b 1 |i 2009 | ||
520 | |a Kombinacijom kvalitativnih i kvantitativnih istraživačkih metoda ispitane su razlike u implicitnim teorijama inteligencije učenika osmih razreda s obzirom na spol i veličinu mjesta stanovanja sudionika. Na uzorku od 330 učenika i učenica primijenjen je upitnik ITI-VIII (Kopić, Vranić i Zarevski, 2007.). Pokazao se trend da učenice u opisu inteligentne osobe veći značaj daju praktičnoj inteligenciji i motivaciji, a učenici kognitivnim sposobnostima, interpersonalnim osobinama, «akademskoj» inteligenciju i verbalnim sposobnostima te osobinama ličnosti i fizičkim karakteristikama. Također postoji trend da s povećanjem mjesta stanovanja sudionici kognitivne sposobnosti smatraju važnijima u određenju inteligencije u odnosu na interpersonalne osobine, motivaciju, osobine ličnosti i fizičke karakteristike. Taj je nalaz razmatran u terminima razlika vrijednosti u kolektivističkim i individualističkim kulturama. Učenice u odnosu na učenike u većoj mjeri smatraju da na inteligenciju podjednako utječu naslijeđe i okolina te da uspjeh u školi ovisi o inteligenciji. Najveći dio sudionika smatra kako nema spolnih razlika u ranoj adolescentnoj (48%) i odrasloj dobi (45%) u inteligenciji. Učenici sa sela i iz manjeg grada, u odnosu na učenike iz većeg grada, u većoj mjeri smatraju da školovanje povećava inteligenciju, a vezu inteligencije i uspjeha u školovanju i poslu percipiraju jačom. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301683-1417 | ||
546 | |a ENG | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a implicitne teorije inteligencije, rana adolescencija, spolne razlike, veličina mjesta stanovanja |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a implicit theories of intelligence, early adolescence, gender differences, size of the place of the residence |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 1013 |a Vranić, Andrea |4 aut | |
700 | 1 | |9 1006 |a Zarevski, Predrag |4 aut | |
773 | 0 | |t Odgojne znanosti |x 1846-1964 |g 11 (2009), 1 ; str. 29-51 |w ffzg.(HR-ZaFF)238411 | |
856 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=62689 |y Elektronička verzija članka | ||
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
962 | |w WOS:000268004400002 |s 2-s2.0-70450245277 | ||
999 | |c 308585 |d 308583 |