Pedagog u stvaranju i razvijanju kurikuluma

Odgojno - obrazovni rad ostvaruje se u specifičnim i vrlo složenim uvjetima određenim konkretnim kontekstom koje će u velikoj mjeri determinirati njegovu kvalitetu. Suvremeno promišljanje kurikuluma podrazumijeva cjelovit, integrirani i holistički pristup učenju, razvoju i življenju djeteta u kojem...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:308954/Details
Matična publikacija: Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu
90-91 (2010), str. 12-14
Glavni autor: Šagud, Mirjana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02376naa a2200265uu 4500
005 20170322112909.0
008 131105s2010 xx hrv|d
999 |c 308954  |d 308952 
022 |a 0353-636X 
035 |a (CROSBI)507501 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 610  |a Šagud, Mirjana 
245 1 0 |a Pedagog u stvaranju i razvijanju kurikuluma /  |c Mirjana Šagud. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Pedagogue in building and developing curriculum 
300 |a 12-14  |f str. 
363 |a 90-91  |i 2010 
520 |a Odgojno - obrazovni rad ostvaruje se u specifičnim i vrlo složenim uvjetima određenim konkretnim kontekstom koje će u velikoj mjeri determinirati njegovu kvalitetu. Suvremeno promišljanje kurikuluma podrazumijeva cjelovit, integrirani i holistički pristup učenju, razvoju i življenju djeteta u kojem su povezani svi aspekti djetetovog razvoja . Nerijetko , međutim, u odgojno - obrazovnoj praksi susrećemo raščlanjene i rascjepkane sadržaje, dominaciju planiranog i unaprijed propisanog što ne korespondira s dječjim stvarnim interesima i zakonitostima učenja. Dekontekstualizacija kurikularnih sadržaja, usmjerenost na pojedinačno i od djetetovih interesa izdvojenih područja interesa još je uvijek prisutna tendencija u predškolskim ustanovama. Razvoj i građenje kurikuluma u određenom odgojno - obrazovnom kontekstu mora biti rezultat promatranja, procjenjivanja, razumijevanja i njegovog razvijanja u konkretnim uvjetima što je posljedica ne samo aktivnosti odgajatelja koji neposredno planira i realizira odgojno - obrazovni proces, nego zajedničkih akcija odgajatelja i cjelokupnog stručnog tima, posebice pedagoga. Oni će na temelju svoje profesionalne procjene promišljati i kasnije sugerirati strategije odgojnog djelovanja za koje smatraju da su u određenom trenutku adekvatne. U suradnji s odgajateljima, pedagog promišlja , te zajedno sa svima koji participiraju u odgojno - obrazovnoj praksi planira, provjerava građenje i realizaciju određenih dijelova kurikuluma. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a pedagog, kurikulum  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a pedagogue, curriculum  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Zrno : časopis za obitelj, vrtić i školu  |x 0353-636X  |g 90-91 (2010), str. 12-14 
942 |c CLA  |u 2  |z Ostalo - clanak  |t 1.04