Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću
U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruž...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309421/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 8 (2011), 2 ; str. 217-230 |
Glavni autor: | Slunjski, Edita (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02494naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155908.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)551158 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 618 |a Slunjski, Edita | |
245 | 1 | 0 | |a Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću / |c Edita Slunjski. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The development of autonomy in children in the pre-school educational process - a path to lifelong learning | |
300 | |a 217-230 |f str. | ||
363 | |a 8 |b 2 |i 2011 | ||
520 | |a U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruženje (prostorno, socijalno) ima veliki utjecaj na učenje i cjelokupni razvoj i odgoj djeteta kao i na razvoj njegove autonomije, iz kojeg razloga kontinuirano unapređivanje okruženja predstavlja jednu od posebno važnih zadaća u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Kvalitativno bogaćenje okruženja može dovesti do velikih promjena u ponašanju djece ; ono se odražava na to kako djeca međusobno surađuju, kako se u vlastitim aktivnostima (samo)organiziraju, kako rješavaju različite probleme, tj. kako razmišljaju, istražuju i uče. Unapređivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa vrtića usmjerenog razvoju autonomije djece iziskuje i mijenjanje uloge odgajatelja tj. razvoj nekih novih kompetencija, koje se razvijaju onim oblicima profesionalnog usavršavanja koje podupiru razvoj autonomije odgajatelja. Razvoj autonomije djeteta u procesu vlastitog učenja, razvoj sposobnosti upravljanja procesom svog učenja i vježbanje preuzimanja odgovornosti za vlastito učenje, predstavljaju kvalitete koje utiru put cjeloživotnog učenja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a autonomija djeteta, cjeloživotno učenje, odgojno-obrazovni proces vrtića, samostalne istraživačke aktivnosti |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a child's autonomy, lifelong learning, nursery school educational process, autonomous exploration activities |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 8 (2011), 2 ; str. 217-230 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 309421 |d 309419 |