Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću

U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruž...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309421/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
8 (2011), 2 ; str. 217-230
Glavni autor: Slunjski, Edita (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02494naa a2200265uu 4500
005 20131205155908.0
008 131105s2011 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)551158 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 618  |a Slunjski, Edita 
245 1 0 |a Razvoj autonomije djeteta u procesu odgoja i obrazovanja u vrtiću /  |c Edita Slunjski. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The development of autonomy in children in the pre-school educational process - a path to lifelong learning 
300 |a 217-230  |f str. 
363 |a 8  |b 2  |i 2011 
520 |a U oblikovanju odgojno-obrazovnog procesa vrtića, valja polaziti od prirode učenja male djece koja se temelji na stjecanju izravnog i konkretnog iskustva tj. aktivnom sudjelovanju djeteta u procesu učenja. Ono se ostvaruje u interakciji djeteta s drugom djecom i podržavajućim odraslima. Vrtićko okruženje (prostorno, socijalno) ima veliki utjecaj na učenje i cjelokupni razvoj i odgoj djeteta kao i na razvoj njegove autonomije, iz kojeg razloga kontinuirano unapređivanje okruženja predstavlja jednu od posebno važnih zadaća u organizaciji odgojno-obrazovnog procesa vrtića. Kvalitativno bogaćenje okruženja može dovesti do velikih promjena u ponašanju djece ; ono se odražava na to kako djeca međusobno surađuju, kako se u vlastitim aktivnostima (samo)organiziraju, kako rješavaju različite probleme, tj. kako razmišljaju, istražuju i uče. Unapređivanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa vrtića usmjerenog razvoju autonomije djece iziskuje i mijenjanje uloge odgajatelja tj. razvoj nekih novih kompetencija, koje se razvijaju onim oblicima profesionalnog usavršavanja koje podupiru razvoj autonomije odgajatelja. Razvoj autonomije djeteta u procesu vlastitog učenja, razvoj sposobnosti upravljanja procesom svog učenja i vježbanje preuzimanja odgovornosti za vlastito učenje, predstavljaju kvalitete koje utiru put cjeloživotnog učenja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301761-1772 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a autonomija djeteta, cjeloživotno učenje, odgojno-obrazovni proces vrtića, samostalne istraživačke aktivnosti  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a child's autonomy, lifelong learning, nursery school educational process, autonomous exploration activities  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g 8 (2011), 2 ; str. 217-230 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
999 |c 309421  |d 309419