Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma

U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme,...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309752/Details
Matična publikacija: Pedagogijska istraživanja
VII (2010), 2 ; str. 319-340
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02174naa a2200253uu 4500
005 20131205155548.0
008 131105s2010 xx hrv|d
022 |a 1334-7888 
035 |a (CROSBI)587402 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 605  |a Palekčić, Marko 
245 1 0 |a Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma /  |c Marko Palekčić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Herbartian theory of education - an original pedagogical paradigm 
300 |a 319-340  |f str. 
363 |a VII  |b 2  |i 2010 
520 |a U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova, (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji.Izvedenoj iz svrhe odgoja" (3) predstavlja u najkraćim crtama njegovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jeste da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojim je suočena suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a Herbartova teorija odgojne nastave, paradigma, pedagogijska znanost, sadašnjost i budućnost pedagogije  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Herrbarts theory of education, paradigm, pedagogical science, the present and the future of pedagogy  |l eng  |2 crosbi 
700 |4 aut 
773 0 |t Pedagogijska istraživanja  |x 1334-7888  |g VII (2010), 2 ; str. 319-340 
942 |c CLA  |u 2  |z Ostalo - clanak  |t 1.01 
999 |c 309752  |d 309750