Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma
U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme,...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309752/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja VII (2010), 2 ; str. 319-340 |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02174naa a2200253uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20131205155548.0 | ||
008 | 131105s2010 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)587402 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 605 |a Palekčić, Marko | |
245 | 1 | 0 | |a Herbartova teorija odgojne nastave – izvorna pedagogijska paradigma / |c Marko Palekčić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Herbartian theory of education - an original pedagogical paradigm | |
300 | |a 319-340 |f str. | ||
363 | |a VII |b 2 |i 2010 | ||
520 | |a U uvodu autor navodi neka bitna obilježja suvremenog stanja pedagogije kao znanosti i ukazuje na to da je jedan od ključnih razloga za takvo stanje nedostatak domaćih pojmova i teorijskih pristupa u pedagogiji. Herbartovu teoriju odgojne nastave, odabranu kao primjer izvorne pedagogijske paradigme, autor predstavlja tako što (1) izlaže Herbartovo shvaćanje pedagogije u odnosu prema drugim znanostima i u tom kontekstu važnost domaćih (izvornih) pedagogijskih pojmova, (2) ukazuje na zajednički misaoni orijentir pedagoga znanstvenika i pedagoga praktičara uz pomoć sistematike temeljnih pojmova u „Općoj pedagogiji.Izvedenoj iz svrhe odgoja" (3) predstavlja u najkraćim crtama njegovu teoriju odgojne nastave (i) u kontekstu svrhe odgoja i (4) Umjesto zaključka: U koju budućnost gleda pedagogija? Herbartova sustavna misao danas. Osnovni rezultat (preliminarnih) istraživanja autora jeste da se Herbartova teorija odgojne nastave pokazuje kao izvorna pedagogijska paradigma s plodonosnim spoznajnim, empirijskim i pragmatičnim potencijalom glede poteškoća s kojim je suočena suvremena pedagogijska znanost i pedagoška praksa. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a Herbartova teorija odgojne nastave, paradigma, pedagogijska znanost, sadašnjost i budućnost pedagogije |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a Herrbarts theory of education, paradigm, pedagogical science, the present and the future of pedagogy |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g VII (2010), 2 ; str. 319-340 | |
942 | |c CLA |u 2 |z Ostalo - clanak |t 1.01 | ||
999 | |c 309752 |d 309750 |