Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju

Potreba za emocijama predstavlja opću motivaciju ljudi da ulaze, odnosno, izbjegavaju situacije i aktivnosti u kojima će doživjeti emocije. Cilj je istraživanja bio dati doprinos valjanosti te efikasnijem mjerenju ovoga konstrukta. U prvom dijelu istraživanja, provedenom na heterogenom uzorku studen...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309843/Details
Matična publikacija: Psihologijske teme
21 (2012), 2 ; str. 337-358
Glavni autor: Huić, Aleksandra (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02688naa a2200265uu 4500
005 20160815030008.0
008 131105s2012 xx hrv|d
035 |a (CROSBI)600610 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 705  |a Huić, Aleksandra 
245 1 0 |a Potreba za emocijama - doprinos valjanosti i efikasnijem mjerenju /  |c Huić, Aleksandra. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Need for Affect - Validity and Efficient Measurement 
300 |a 337-358  |f str. 
363 |a 21  |b 2  |i 2012 
520 |a Potreba za emocijama predstavlja opću motivaciju ljudi da ulaze, odnosno, izbjegavaju situacije i aktivnosti u kojima će doživjeti emocije. Cilj je istraživanja bio dati doprinos valjanosti te efikasnijem mjerenju ovoga konstrukta. U prvom dijelu istraživanja, provedenom na heterogenom uzorku studenata, utvrđena je visoka pouzdanost dimenzija potrebe za emocijama te čista faktorska struktura koja ne odstupa od originalne. Dimenzije prilaženja i izbjegavanja emocionalno nabijenih situacija povezane su s mjerama emocionalne kompetentnosti, potrebom za spoznajom te sviješću o svojim emocijama, kognicijama i tjelesnim osjetima. Dobiveni obrasci povezanosti govore u prilog konstruktne valjanosti dimenzija potrebe za emocijama. U drugom smo dijelu istraživanja provjerili karakteristike skraćene verzije Skale potrebe za emocijama (Maio i Esses, 2001). Visoka pouzdanost i stabilna faktorska struktura skraćenog instrumenta upućuju na uspješno povećanje efikasnosti mjerenja. S obzirom je na nedostatak podataka o ulozi potrebe za emocijama u socijalnim kontekstima drugi dio istraživanja proveden na bračnim parovima. Pojedinci s višom potrebom za prilaženjem emocionalno nabijenim situacijama skloniji su intenzivnijem doživljavanju ljubavi u braku, te posljedično izražavanju svoju ljubav na više različitih načina. Podaci upućuju na važnu ulogu potrebe za emocijama u bračnim odnosima te otvaraju pitanja za buduća istraživanja. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301422-1420 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a potreba za emocijama, prilaženje emocionalno nabijenim situacijama, izbjegavanje emocionalno nabijenih situacija, validacija, svijest o sebi, bračni odnosi  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a need for affect, emotions, approach, avoidance, validation, self-consciousness, marital relations  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Psihologijske teme  |x 1332-0742  |g 21 (2012), 2 ; str. 337-358  |w ffzg.(HR-ZaFF)282106 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=132554  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni - clanak 
962 |s 2-s2.0-84869103837 
999 |c 309843  |d 309841