Prava djeteta između zaštite odraslih i djetetovog vlastitog mišljenja i djelovanja
Konvencija o pravima djeteta nije nastala preko noći, ona je rezultat stoljetnoga promišljanja o djeci i njihovim pravima, kao i razvoja društva, pri čemu se pozicija djeteta mijenjala. Prava djeteta unutar Konvencije mogu se podijeliti na nekoliko načina, a najčešće se dijele na skrbna, zaštitna i...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:309996/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogijska istraživanja 8 (2011), 2 ; str. 311-321 |
Glavni autor: | Širanović, Ana (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02044naa a2200265uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140121184946.0 | ||
008 | 131105s2011 xx hrv|d | ||
022 | |a 1334-7888 | ||
035 | |a (CROSBI)614343 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 615 |a Širanović, Ana | |
245 | 1 | 0 | |a Prava djeteta između zaštite odraslih i djetetovog vlastitog mišljenja i djelovanja / |c Ana Širanović. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Rights of the Child between the right to protection and the right to autonomous action | |
300 | |a 311-321 |f str. | ||
363 | |a 8 |b 2 |i 2011 | ||
520 | |a Konvencija o pravima djeteta nije nastala preko noći, ona je rezultat stoljetnoga promišljanja o djeci i njihovim pravima, kao i razvoja društva, pri čemu se pozicija djeteta mijenjala. Prava djeteta unutar Konvencije mogu se podijeliti na nekoliko načina, a najčešće se dijele na skrbna, zaštitna i prava sudjelovanja. Skrbna i zaštitna prava prvenstveno govore o ulozi odrasle osobe u skrbi za dijete i zaštiti djeteta od različitih štetnih utjecaja, dok prava sudjelovanja potvrđuju dijete kao osobu koja ima sposobnosti razmišljanja, propitivanja, donošenja zaključaka i samostalnog djelovanja. Ovo je pitanje i pedagoško pitanje jer se direktno dotiče pedagoške odgovornosti za dijete i njegovo odrastanje, stoga se u ovome radu problematizira nastojanje da se pronađe ravnoteža između prava djeteta na skrb i zaštitu djeteta i zahtjeva da se i djetetu omogući sloboda samostalnog djelovanja. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301761-1772 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a prava djeteta, skrbna prava, zaštitna prava, prava sudjelovanja, pedagoški odnos, odgovornost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a rights of the child, right to provision, right to protection, right to participation, pedagogical relationship, responsibility |l eng |2 crosbi | ||
700 | |4 aut | ||
773 | 0 | |t Pedagogijska istraživanja |x 1334-7888 |g 8 (2011), 2 ; str. 311-321 | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni - clanak | ||
999 | |c 309996 |d 309994 |