Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije

Uspješna međukulturna komunikacija dijelom ovisi i o poznavanju neverbalnih znakova druge kulture. Budući da se lektor hrvatskoga kao inoga jezika često susreće s različitim kulturama, potrebno je da razumije neverbalne znakove različitih kultura, barem kultura svojih učenika. Takva neverbalna pisme...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310176/Details
Matična publikacija: Govor : časopis za fonetiku
30 (2013), 1 ; str. 73-88
Glavni autori: Salak, Tanja (-), Carović, Ines (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02105naa a2200253uu 4500
008 131105s2013 xx hrv|d
022 |a 0352-7565 
035 |a (CROSBI)637812 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Salak, Tanja 
245 1 0 |a Neverbalna pismenost kao sastavnica međukulturne kompetencije  /  |c Salak, Tanja ; Carović, Ines. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Non‐verbal literacy as a component of intercultural competence  
300 |a 73-88  |f str. 
363 |a 30  |b 1  |i 2013 
520 |a Uspješna međukulturna komunikacija dijelom ovisi i o poznavanju neverbalnih znakova druge kulture. Budući da se lektor hrvatskoga kao inoga jezika često susreće s različitim kulturama, potrebno je da razumije neverbalne znakove različitih kultura, barem kultura svojih učenika. Takva neverbalna pismenost može se staviti u kontekst međukulturne kompetencije koja se definira kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja u kulturi domaćina ili kao sposobnost uspješnoga i odgovarajućega ponašanja s pripadnicima drugoga jezika i kulture pod njihovim uvjetima (Fantini, 1995). Osvještavanjem razlika u neverbalnoj komunikaciji postiže se međukulturna kompetencija i kod učenika i kod lektora, izbjegavaju se mogući nesporazumi, a učenici se mogu bolje i brže uklopiti u novu kulturu čiji jezik uče. Neki su neverbalni znakovi univerzalni i naslijeđeni, a većina ih je ipak različita od kulture do kulture pa time i naučena. Rad donosi pregled podjela kultura s obzirom na njihovu neverbalnu komunikaciju. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0785 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a neverbalna pismenost, međukulturalna komunikacija, neverbalna komunikacija, učenje stranog jezika  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a non-verbal literacy, intercultural communication, non-verbal communication, foreign language learning  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Govor : časopis za fonetiku  |x 0352-7565  |g 30 (2013), 1 ; str. 73-88 
700 1 |9 419  |a Carović, Ines  |4 aut 
942 |c CLA  |t 1.04  |u 2  |z Strucni - clanak 
999 |c 310176  |d 310174