Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310473/Details
Matična publikacija: Društvena istraživanja
22 (2013), 3 ; str. 475-495
Glavni autori: Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: Elektronička verzija članka
LEADER 02773naa a2200301uu 4500
005 20160814183155.0
008 131105s2013 xx hrv|d
024 |2 doi  |a 10.5559/di.22.3.05 
035 |a (CROSBI)649227 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 771  |a Rovan, Daria 
245 1 0 |a Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima /  |c Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović- Štetić, Vesna. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes 
300 |f str. 
363 |i 2013 
520 |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301676-1357 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a motivacija, motivacijska uvjerenja, očekivanja, vrijednosti, ciljevi postignuća  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a motivation, motivational beliefs, expectations, values, achievement goals  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |9 753  |a Pavlin-Bernardić, Nina  |4 aut 
700 1 |9 791  |a Vlahović-Štetić, Vesna  |4 aut 
773 0 |t Društvena istraživanja  |x 1330-0288  |g 22 (2013), 3 ; str. 475-495  |w ffzg.(HR-ZaFF)239131 
856 4 |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=162372  |y Elektronička verzija članka 
942 |c CLA  |t 1.01  |u 2  |z Znanstveni 
962 |w WOS:000327051700005 
999 |c 310473  |d 310471