Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:310473/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Društvena istraživanja 22 (2013), 3 ; str. 475-495 |
Glavni autori: | Rovan, Daria (-), Pavlin-Bernardić, Nina (Author), Vlahović-Štetić, Vesna |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
Online pristup: |
Elektronička verzija članka |
LEADER | 02773naa a2200301uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20160814183155.0 | ||
008 | 131105s2013 xx hrv|d | ||
024 | |2 doi |a 10.5559/di.22.3.05 | ||
035 | |a (CROSBI)649227 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 771 |a Rovan, Daria | |
245 | 1 | 0 | |a Struktura motivacijskih uvjerenja u matematici i njihova povezanost s obrazovnim ishodima / |c Rovan, Daria ; Pavlin-Bernardić, Nina ; Vlahović- Štetić, Vesna. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The structure of students' motivational beliefs in mathematics and their relation to academic outcomes | |
300 | |f str. | ||
363 | |i 2013 | ||
520 | |a Cilj ovog istraživanja bio je ispitati motivacijska uvjerenja vezana uz učenje matematike kod učenika viših razreda osnovne škole u skladu s postavkama teorije očekivanja i vrijednosti. Pritom smo željeli utvrditi kakva je struktura motivacijskih uvjerenja u matematici te ispitati u kolikoj su mjeri motivacijska uvjerenja povezana s obrazovnim ishodima: postignućem, spremnošću za daljnje bavljenje matematikom te strahom od matematike. Sudionici su bili 387 učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda dviju zagrebačkih osnovnih škola. Oni su ispunili skale za mjerenje očekivanja i vrijednosti učenika, ciljeva postignuća i straha od matematike. Prikupljeni su i osnovni demografski podaci o sudionicima te podaci o prethodnom i aktualnom postignuću u matematici, kao i procjena spremnosti učenika da se dalje bave matematikom. Rezultati konfirmatorne faktorske analize jasno podržavaju strukturu motivacijskih uvjerenja kakvu pretpostavlja teorija očekivanja i vrijednosti. Kao značajna motivacijska uvjerenja izdvajaju se očekivanja uspjeha te tri komponente procjene vrijednosti (interes, korisnost, važnost). Hijerarhijske regresijske analize pokazale su da su, uz ciljeve postignuća, očekivanja i vrijednosti iz matematike važni prediktori postignuća u matematici, spremnosti na učenje matematike te straha od matematike, čak i kad se kontrolira prethodno postignuće. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-1301676-1357 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a motivacija, motivacijska uvjerenja, očekivanja, vrijednosti, ciljevi postignuća |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a motivation, motivational beliefs, expectations, values, achievement goals |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |9 753 |a Pavlin-Bernardić, Nina |4 aut | |
700 | 1 | |9 791 |a Vlahović-Štetić, Vesna |4 aut | |
773 | 0 | |t Društvena istraživanja |x 1330-0288 |g 22 (2013), 3 ; str. 475-495 |w ffzg.(HR-ZaFF)239131 | |
856 | 4 | |u http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=162372 |y Elektronička verzija članka | |
942 | |c CLA |t 1.01 |u 2 |z Znanstveni | ||
962 | |w WOS:000327051700005 | ||
999 | |c 310473 |d 310471 |