Poučavanje gramatike i oblikovanje nastavnog sata: primjer obrade sklonidbe i padeža

U radu se rapravlja o novome načinu poučavanje agramatike utemeljenome na komunikacijskome i funkcionaln ome pristupu. Oprimjeren je na temi sklonidbe imenica. Raščlanjuju se njezini dijelovi u novome Nastavnome planu i programu. Upozorava se i na razlike između jezikoslovnih opisa kakvi se pronalaz...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:311591/Details
Matična publikacija: Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
235
Glavni autori: Češi, Marijana (-), Jelaska, Zrinka (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02081naa a2200241uu 4500
008 131111s2007 xx hrv|d
020 |a 978953-191-344-7 
035 |a (CROSBI)295330 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Češi, Marijana 
245 1 0 |a Poučavanje gramatike i oblikovanje nastavnog sata: primjer obrade sklonidbe i padeža /  |c Češi, Marijana ; Jelaska, Zrinka. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Teaching Grammar in Class: An Example of Declension and Case 
300 |a 100-118  |f str. 
520 |a U radu se rapravlja o novome načinu poučavanje agramatike utemeljenome na komunikacijskome i funkcionaln ome pristupu. Oprimjeren je na temi sklonidbe imenica. Raščlanjuju se njezini dijelovi u novome Nastavnome planu i programu. Upozorava se i na razlike između jezikoslovnih opisa kakvi se pronalaze u hrvatskim gramatika ma te psiholingvističkih opisa koji su prikladni za početno poučavanje padežima. Daje se i kratak pregled dosadašnjeih istraživanja čestote pojedinih gramatičkih kategorija koje su bitna za ovladavanje padežima. U drugome se dijelu rada daju primjeri dvaju različitih polaznih tekstova kao lingvometodičkih predložaka za početnu obradu sklonidbe i padeža. Navode se i prednosti i nedostatci odabira različith predložaka, odabranih i sastavljenih, za nastavu kako bi učitelji samo jednostavnije obrađivali pojedine teme. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-1301001-0991 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a nastava usmjerena učeniku, nastavna tema, sklonidba imenica, funkcionalni raspored padeža  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a learner oriented teaching, language topisc, declension of Croatian nouns,  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Jelaska, Zrinka  |4 aut 
773 0 |t Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama  |d Jastrebarsko ; Zagreb : Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje, 2007  |h 235  |n Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela  |z 978-953-191-344-7  |g str. 100-118 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 1  |z Znanstveni 
999 |c 311591  |d 311589