Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva
Naglašavanje važnosti poticanja i razvijanja komunikacijske kompetencije nasuprot lingvističkoj, osobito kod djece u prvim razredima osnovne škole (Pavličević-Franić, 2000 ; Pavličević-Franić, 2001) odražava se uvođenjem u nastavu hrvatskoga jezika , funkcionalno-komunikacijskog pristupa umjesto nor...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312499/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Rano učenje hrvatskoga jezika 2 15 |
Glavni autori: | Erdeljac, Vlasta (-), Willer Gold, Jana (Author) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02771naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140705122205.0 | ||
008 | 131111s2008 xx hrv|d | ||
020 | |a 978953-7210-18-2 | ||
035 | |a (CROSBI)457918 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |9 846 |a Erdeljac, Vlasta | |
245 | 1 | 0 | |a Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva / |c Erdeljac, Vlasta ; Willer-Gold, Jana. |
700 | 1 | |9 890 |a Willer Gold, Jana |4 aut | |
773 | 0 | |t Rano učenje hrvatskoga jezika 2 |d Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, ENCSI - Europski centar za sustavna i napredna istraživanja, 2008. |h 15 |n Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante |z 978-953-7210-18-2 |g (2008), 353-367 |w ffzg.HR-ZaFF(252276) | |
942 | |c POG |n 0 | ||
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a The explicit and implicit in language learning: the linguistic perspective | |
300 | |a 353-367 |f str. | ||
520 | |a Naglašavanje važnosti poticanja i razvijanja komunikacijske kompetencije nasuprot lingvističkoj, osobito kod djece u prvim razredima osnovne škole (Pavličević-Franić, 2000 ; Pavličević-Franić, 2001) odražava se uvođenjem u nastavu hrvatskoga jezika , funkcionalno-komunikacijskog pristupa umjesto normativno-gramatičkoga. Očito je da odnos komunikacijske i lingvističke kompetencije pripada temeljnim teorijskim i praktičnim problemima u području učenja jezika. Ovaj rad usredotočit će se na lingvističku kompetenciju s osnovnom namjerom da se uz pomoć lingvističkih pretpostavki pokuša protumačiti neuspješnost normativno-gramatičkoga pristupa u podučavanju jezika, odnosno u učeničkom stjecanju jezičnih znanja. U tu svrhu lingvistička kompetencija predškolskoga djeteta razložena je na tri vrste jezičnih znanja (Ellis, 2005 ; Hulstijn, 2005): implicitno znanje – usvojeno je nesvjesno znanje materinjskoga (prvog) jezika s kojime učenici dolaze u osnovnu školu, a koje čineći podlogu ukupnog jezičnog znanja govornika, omogućava tečnu produkciju i usmjerenost pažnje na poruku ; eksplicitno znanje – svjesno je naučeno znanje koje omogućava učeniku razumijevanje procesa i pravila svojega jezika te svjesnu kontrolu nad izričajem ; i metajezično znanje – tj. znanje tehničkih termina koji omogućavaju učeniku da objasni procese i pravila svojega jezika. Na temelju saznanja o trima lingvističkim kompetencijama te o postojećim pristupima poučavanja hrvatskoga jezika u osnovnoj školi, u zaključku se razmatraju metode poučavanja kojima bi se eventualno omogućila veća učinkovitost: funkcionalno-komunikacijska, revidirana normativno-gramatička i proširena funkcionalno-komunikacijska metoda. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 130-0000000-0743 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 6.03 | ||
999 | |c 312499 |d 312497 |