Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva

Naglašavanje važnosti poticanja i razvijanja komunikacijske kompetencije nasuprot lingvističkoj, osobito kod djece u prvim razredima osnovne škole (Pavličević-Franić, 2000 ; Pavličević-Franić, 2001) odražava se uvođenjem u nastavu hrvatskoga jezika , funkcionalno-komunikacijskog pristupa umjesto nor...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:312499/Details
Matična publikacija: Rano učenje hrvatskoga jezika 2
15
Glavni autori: Erdeljac, Vlasta (-), Willer Gold, Jana (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02771naa a2200229uu 4500
005 20140705122205.0
008 131111s2008 xx hrv|d
020 |a 978953-7210-18-2 
035 |a (CROSBI)457918 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 846  |a Erdeljac, Vlasta 
245 1 0 |a Eksplicitno i implicitno u učenju jezika: lingvistička perspektiva /  |c Erdeljac, Vlasta ; Willer-Gold, Jana. 
700 1 |9 890  |a Willer Gold, Jana  |4 aut 
773 0 |t Rano učenje hrvatskoga jezika 2  |d Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, ENCSI - Europski centar za sustavna i napredna istraživanja, 2008.  |h 15  |n Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante  |z 978-953-7210-18-2   |g (2008), 353-367  |w ffzg.HR-ZaFF(252276) 
942 |c POG  |n 0 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a The explicit and implicit in language learning: the linguistic perspective 
300 |a 353-367  |f str. 
520 |a Naglašavanje važnosti poticanja i razvijanja komunikacijske kompetencije nasuprot lingvističkoj, osobito kod djece u prvim razredima osnovne škole (Pavličević-Franić, 2000 ; Pavličević-Franić, 2001) odražava se uvođenjem u nastavu hrvatskoga jezika , funkcionalno-komunikacijskog pristupa umjesto normativno-gramatičkoga. Očito je da odnos komunikacijske i lingvističke kompetencije pripada temeljnim teorijskim i praktičnim problemima u području učenja jezika. Ovaj rad usredotočit će se na lingvističku kompetenciju s osnovnom namjerom da se uz pomoć lingvističkih pretpostavki pokuša protumačiti neuspješnost normativno-gramatičkoga pristupa u podučavanju jezika, odnosno u učeničkom stjecanju jezičnih znanja. U tu svrhu lingvistička kompetencija predškolskoga djeteta razložena je na tri vrste jezičnih znanja (Ellis, 2005 ; Hulstijn, 2005): implicitno znanje – usvojeno je nesvjesno znanje materinjskoga (prvog) jezika s kojime učenici dolaze u osnovnu školu, a koje čineći podlogu ukupnog jezičnog znanja govornika, omogućava tečnu produkciju i usmjerenost pažnje na poruku ; eksplicitno znanje – svjesno je naučeno znanje koje omogućava učeniku razumijevanje procesa i pravila svojega jezika te svjesnu kontrolu nad izričajem ; i metajezično znanje – tj. znanje tehničkih termina koji omogućavaju učeniku da objasni procese i pravila svojega jezika. Na temelju saznanja o trima lingvističkim kompetencijama te o postojećim pristupima poučavanja hrvatskoga jezika u osnovnoj školi, u zaključku se razmatraju metode poučavanja kojima bi se eventualno omogućila veća učinkovitost: funkcionalno-komunikacijska, revidirana normativno-gramatička i proširena funkcionalno-komunikacijska metoda. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-0743 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
999 |c 312499  |d 312497