Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga

U radu se pojedine aspekte Bolonjskog procesa, poglavito ideju i provedbu Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, sagledava iz očišta različitih obrazovnih pristupa koje u svojoj knjizi iz 2008. g. 'Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313026/Details
Matična publikacija: Čemu obrazovanje : Razmatranja o budućnosti sveučilišta Čemu obrazovanje danas: Razmatranja o budućnosti sveučilište
Glavni autor: Božić, Jasmina (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
Online pristup: http://bib.irb.hr/datoteka/458593.MH_Odjel_fil_skup_Cemu_obrazov_Bozic-sazeto.doc
LEADER 03683naa a2200313uu 4500
005 20131205144212.0
008 131111s2011 xx hrv|d
020 |a 9789531509183 
035 |a (CROSBI)573318 
035 |a (CROSBI)458593 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |9 551  |a Božić, Jasmina 
245 1 0 |a Bolonjska reforma u kontekstu ideologija obrazovanja Manfreda Prischinga /   |c Jasmina Božić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:   |a Bologna reform in the context of Manfred Prisching's educational ideologies 
300 |a 85-105  |f str. 
520 |a U radu se pojedine aspekte Bolonjskog procesa, poglavito ideju i provedbu Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, sagledava iz očišta različitih obrazovnih pristupa koje u svojoj knjizi iz 2008. g. 'Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja' ocrtava austrijski sociolog Manfred Prisching. Prisching opisuje devet obrazovnih pristupa: model skladišta, model upravljanja bazama podataka, model pragmatične svakodnevice, iskustveni model, model ubrzanja, model tržišta rada, model certifikata, model upravljanja i građansko-okcidentalni model. Temeljem rezultata vlastitog kvalitativnog istraživanja nastavničke percepcije ideje i provedbe Bolonjske reforme na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, autorica istražuje primjenjivost Prischingovih zamisli na aktualnu sveučilišnu reformu, te promišlja mogućnosti nadilaženja ideologijskih elemenata prisutnih u reformskom programu. 
520 |a U izlaganju pojedine aspekte aktualne sveučilišne reforme, poglavito ideju i provedbu reforme na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, sagledavamo iz očišta različitih obrazovnih pristupa koje u svojoj knjizi 'Ideologije obrazovanja: Dijagnostički esej na pragu društva znanja' ocrtava austrijski sociolog Manfred Prisching (Prisching, M. (2008) Bildungsideologien: Ein zeitdiagnostischer Essay an der Schwelle zur Wissengesellschaft. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften). Pokazujemo da se pet od devet obrazovnih pristupa ili „ideologija obrazovanja“ koje Prisching navodi: model skladišta, model pragmatične svakodnevice, model ubrzanja, model tržišta rada i model upravljanja, mogu smatrati značajkama aktualne sveučilišne reforme. Tu vrst analize držimo korisnom jer može voditi ispravljanju slabih točaka reformiranog sustava visokog obrazovanja, kako u vidu revitalizacije dobrih elemenata tradicionalnog 'humboldtovskog' sustava, tako i vidu prilagodbe nekih neprimjerenih svojstava 'bolonjskog' sustava potrebama različitih studija. 
536 |a Projekt MZOS  |f 130-0000000-3280 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a Bolonjska reforma, visoko obrazovanje, ideologija, autonomija sveučilišta  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Bologna reform, higher education, ideology, university autonomy  |l eng  |2 crosbi 
693 |a Bolonjska reforma, obrazovni pristupi, Prisching, Humboldtovo sveučilište  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Bologna reform, models of education, Prisching, Humboldt university  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Čemu obrazovanje : Razmatranja o budućnosti sveučilišta  |d Zagreb : Matica hrvatska, 2011  |k Zbornici i monografije  |h 182  |n Barbarić, Damir  |z 9789531509183  |g str. 85-105 
773 0 |a Odjel za filozofiju Matice hrvatske: Znanstveno-filozofijski simpozij "Čemu obrazovanje danas i komu je ono potrebno?" (5.-6. 3. 2010. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Čemu obrazovanje danas: Razmatranja o budućnosti sveučilište 
856 |u http://bib.irb.hr/datoteka/458593.MH_Odjel_fil_skup_Cemu_obrazov_Bozic-sazeto.doc 
942 |c POG  |t 1.16.1  |u 2  |z Znanstveni - Predavanje - Nista 
999 |c 313026  |d 313024