Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije
U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanos...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313305/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
Pedagogija i kultura , Svezak 1 / ur. Neven Hrvatić i Anita Klapan - |
Glavni autor: | Palekčić, Marko (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02506naa a2200229uu 4500 | ||
---|---|---|---|
005 | 20140120140533.0 | ||
008 | 131111s2013 xx hrv|d | ||
020 | |a 9789539916754 | ||
035 | |a (CROSBI)633977 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Palekčić, Marko |9 605 | |
245 | 1 | 0 | |a Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije / |c Marko Palekčić. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy | |
300 | |a 324-334 |f str. | ||
520 | |a U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije. | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.07 | ||
693 | |a kultiviranje teorijskog mišljenja, identitet i znanstveni status pedagogije, pedagogijska znanstvena perspektiva, nastava, savjetovanje. |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a cultivation of theoretical thought, identity and scientific status of pedagogy, pedagogical scientific perspective, teaching, counselling |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |t Pedagogija i kultura , Svezak 1 / ur. Neven Hrvatić i Anita Klapan |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012. |k - |h 460 |z 9789539916754 |g str. 324-334 |a Pedagogija i kultura (24.-26. rujan ; Opatija Hrvatska) | |
942 | |c POG |u 2 |z Ostalo |t 1.16.1 | ||
999 | |c 313305 |d 313303 |