Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije

U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanos...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:313305/Details
Matična publikacija: Pedagogija i kultura , Svezak 1 / ur. Neven Hrvatić i Anita Klapan
-
Glavni autor: Palekčić, Marko (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02506naa a2200229uu 4500
005 20140120140533.0
008 131111s2013 xx hrv|d
020 |a 9789539916754 
035 |a (CROSBI)633977 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Palekčić, Marko  |9 605 
245 1 0 |a Kultiviranje teorijskog mišljenja – uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije /  |c Marko Palekčić. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Cultivation of theoretical thought as the condition for identity and scientific status of pedagogy 
300 |a 324-334  |f str. 
520 |a U radu se tematizira problem identiteta i znanstvenog statusa pedagogije uopće i na dva primjera (nastave i savjetovanja) posebice. Suvremeno stanje pedagogije kao znanosti obilježeno je, među ostalim, izostajanjem jasne pedagogijske znanstvene perspektive (differentia specifica) prema drugim znanostima, preuzimanjem znanstvenih gledišta, teorija, modela i pojmova iz drugih disciplina uz istodobno izostajanje „domaćih“ pojmova, velikim brojem novih diferenciranih pedagogija i nepovezanošću istih s općom ili sustavnom pedagogijom, nedostatnom distinktivnošću pedagogijskih istraživanja. Kultiviranje (fundamentalnog) teorijskog mišljenja u pedagogiji, prema mišljenju autora, osnovni je uvjet identiteta i znanstvenog statusa pedagogije. Teorijsko mišljenje je i sredstvo i svrha transformacije postojeće i izgradnje primjerenije znanstvene perspektive pedagogije. Ona će omogućiti primjereno relacioniranje teorijskih, empirijskih i pragmatičkih istraživanja, jer će postojati zajednička pedagogijska teorijska osnova. Izgrađena pedagogijska znanstvena perspektiva će pridonijeti i primjerenijem poimanju i rješavanju problema odnosa teorije i prakse u pedagogiji te odnosa pedagogije kao znanstvene discipline i pedagogije kao profesije. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a kultiviranje teorijskog mišljenja, identitet i znanstveni status pedagogije, pedagogijska znanstvena perspektiva, nastava, savjetovanje.  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a cultivation of theoretical thought, identity and scientific status of pedagogy, pedagogical scientific perspective, teaching, counselling  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |t Pedagogija i kultura , Svezak 1 / ur. Neven Hrvatić i Anita Klapan  |d Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2012.  |k -  |h 460  |z 9789539916754  |g str. 324-334  |a Pedagogija i kultura (24.-26. rujan ; Opatija Hrvatska) 
942 |c POG  |u 2  |z Ostalo  |t 1.16.1 
999 |c 313305  |d 313303