Percepcija sociokulturnih odrednica identiteta hrvatskog društva: analiza studentske populacije

U proljeće 2003. godine provedeno je pilot-istraživanje na slučajnom, stratificiranom i reprezentativnom uzorku studentske populacije (N=360). Metodom ankete za koju se konstruiralo 17 instrumenata s cca 250 varijabli htjelo se ustanoviti koje su to bitne odrednice nacionalnog identiteta koje studen...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314325/Details
Matična publikacija: Znanstveni skup "Identitet i razvoj: Priključenje Hrvatske Europskoj Uniji"
Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2003
Glavni autor: Čulig, Benjamin (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02828naa a2200217uu 4500
008 131111s2003 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)153182 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Čulig, Benjamin 
245 1 0 |a Percepcija sociokulturnih odrednica identiteta hrvatskog društva: analiza studentske populacije /  |c Čulig, Benjamin. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Perception of the Social and Cultural Dimensions of Identity in the Croatian Society: Student Population Analysis 
300 |a 5-5  |f str. 
520 |a U proljeće 2003. godine provedeno je pilot-istraživanje na slučajnom, stratificiranom i reprezentativnom uzorku studentske populacije (N=360). Metodom ankete za koju se konstruiralo 17 instrumenata s cca 250 varijabli htjelo se ustanoviti koje su to bitne odrednice nacionalnog identiteta koje studenti percipiraju kao poželjne, odnosno nepoželjne. Tražili smo odgovor na pitanje što je sve tipično za osobnu sociokulturnu identifikaciju građanina Hrvatske. Ispitivanju su podvgnuti i pozitivni i negativni simboli, događaji, prirodni resursi, postignuća i obilježja te religijski, nacionalni, kulturni, politički, državni itd. aspekti, kao i psihosocijalne pretpostavke vezane uz pojedinca čija se percepcijska procjena transparentne slike tipičnog građanina Hrvatske traži. Pokušali smo dobiti i informaciju o tome kakvu sliku imamo "mi o sebi", odnosno kako mislimo da nas drugi vide. Odgovarajuće multivarijantne metode analize podataka pokazale su da je sociokulturni identitet usko povezan s psihosocijalnim odrednicama s jedne strane te elementima stavovske strukture s druge. Poželjne/nepoželjne karakteristike sudjeluju u "viziji" tipičnog građanina na tri načina: jedan se tip identiteta formira oslonjen na tradiciju i prošlost, drugi na anticipacijske i projektivne tendencije, dok se treći tip identiteta formira na temelju aktualiteta i "potrošivih" simbola. Stoga zaklučujemo da je nacionalni identitet u procesu formiranja i da će mu "konačni lik" ovisiti upravo o tome koja od navedenih opcija u dogledno vrijeme izbori socijalni, kulturni i politički primat. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130400 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a identitet, nacionalni identitet, studentska populacija, sociokulturne odrednice identiteta, hrvatsko društvo  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Identity, Nacional Identity, Student Population, Social and Cultural Dimensions, Croatian Society  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Identitet i razvoj: Priključenje Hrvatske Europskoj Uniji (28-29.11.2003. ; Zagreb, Hrvatska)  |t Znanstveni skup "Identitet i razvoj: Priključenje Hrvatske Europskoj Uniji"  |d Zagreb : Hrvatsko sociološko društvo, 2003  |n Matić, Davorka  |g str. 5-5 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314325  |d 314323