Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta?
Moderno društvo, kao i postmoderno stanje, suočilo se s novim fenomenom nazvanim "ekološka kriza", koja nije samo ekološka nego i socijalna. Njezini uzroci pripisuju se najvećim dijelom antropogenim utjecajima - načinu proizvodnje i nčinu potrošnje, pa se i rješenja ekološke krize traže u...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314334/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
13. dani Frane Petrića Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2004 |
Glavni autor: | Cifrić, Ivan (-) |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02834naa a2200217uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2004 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)154054 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Cifrić, Ivan | |
245 | 1 | 0 | |a Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta? / |c Cifrić, Ivan. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Ecological Education. Acquiring a New Identity? | |
300 | |a 48-49 |f str. | ||
520 | |a Moderno društvo, kao i postmoderno stanje, suočilo se s novim fenomenom nazvanim "ekološka kriza", koja nije samo ekološka nego i socijalna. Njezini uzroci pripisuju se najvećim dijelom antropogenim utjecajima - načinu proizvodnje i nčinu potrošnje, pa se i rješenja ekološke krize traže u različitim znanostima i područjima čovjekovih aktivnosti - od ekonomije do tehnologije. Značajno mjesto u tome ima neinstitucionalni odgoj i institucionalni sustav odgoja i obrazovanja - ekološka edukacija. Moderno društvo oblikuje ekološku dimenziju svog identiteta? S druge strane, društvo se suočava i s problemom učinkovitosti edukacijskog sustava - kako u stjecanju i primjeni profesionalnih znanja, tako i u stjecanju i primjeni društvenih vrednota, poglavito onih koje utječu na promjenu ponašanja. Oblikuje li se ekološka dimenzija identiteta odgoja/obrazovanja? Društvo u cjelini odgovornio je za postojeće i buduće stanje odnosa čovjeka prema okolišu. Društvo stvara (ili ne) klimu u kojoj je moguća (ili ne) drugačija refleksija ekološke krize, odnosno drugčija paradigma mišljenja i djelovanja. Obrazovni sustav (škola) ima svoj dio odgovornosti u prijenosu vrijednosti nove paradigme. Škola posreduje znanja i društvene vrijednosti, a da bi učinkovitije posredovala mora se i sama modernizirati. Kakve su mogućnosti ekološke edukacije u takvim uvjetima? U radu se problematiziraju mogućnosti i uloga ekološke edukacije u kontekstu modernizacije modernog društva, posebno hrvatskog društva. Problematizira se društvena klima, sustav društveih vrijednosti i poteškoće ekološke edukacije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130400 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.05 | ||
693 | |a obrazovni deficit, ekološka kriza, ekološka edukacija, ekološki odgoj, ekološko obrazovanje, odgoj za zaštitu okoliša i zaštitu prirode, identitet, modernizacija, razvoj, škola |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a educational deficit, environmental crisis, environmental education, ecological education, education in protection of environment and nature, identity, modernization, development, school |l eng |2 crosbi | ||
773 | 0 | |a Filozofija i odgoj u suvremenom društvu (20-22.9.2004. ; Cres, Hrvatska) |t 13. dani Frane Petrića |d Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2004 |n Jurić, Hrvoje |g str. 48-49 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Recenzija |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 314334 |d 314332 |