Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta?

Moderno društvo, kao i postmoderno stanje, suočilo se s novim fenomenom nazvanim "ekološka kriza", koja nije samo ekološka nego i socijalna. Njezini uzroci pripisuju se najvećim dijelom antropogenim utjecajima - načinu proizvodnje i nčinu potrošnje, pa se i rješenja ekološke krize traže u...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314334/Details
Matična publikacija: 13. dani Frane Petrića
Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2004
Glavni autor: Cifrić, Ivan (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02834naa a2200217uu 4500
008 131111s2004 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)154054 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Cifrić, Ivan 
245 1 0 |a Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta? /  |c Cifrić, Ivan. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Ecological Education. Acquiring a New Identity? 
300 |a 48-49  |f str. 
520 |a Moderno društvo, kao i postmoderno stanje, suočilo se s novim fenomenom nazvanim "ekološka kriza", koja nije samo ekološka nego i socijalna. Njezini uzroci pripisuju se najvećim dijelom antropogenim utjecajima - načinu proizvodnje i nčinu potrošnje, pa se i rješenja ekološke krize traže u različitim znanostima i područjima čovjekovih aktivnosti - od ekonomije do tehnologije. Značajno mjesto u tome ima neinstitucionalni odgoj i institucionalni sustav odgoja i obrazovanja - ekološka edukacija. Moderno društvo oblikuje ekološku dimenziju svog identiteta? S druge strane, društvo se suočava i s problemom učinkovitosti edukacijskog sustava - kako u stjecanju i primjeni profesionalnih znanja, tako i u stjecanju i primjeni društvenih vrednota, poglavito onih koje utječu na promjenu ponašanja. Oblikuje li se ekološka dimenzija identiteta odgoja/obrazovanja? Društvo u cjelini odgovornio je za postojeće i buduće stanje odnosa čovjeka prema okolišu. Društvo stvara (ili ne) klimu u kojoj je moguća (ili ne) drugačija refleksija ekološke krize, odnosno drugčija paradigma mišljenja i djelovanja. Obrazovni sustav (škola) ima svoj dio odgovornosti u prijenosu vrijednosti nove paradigme. Škola posreduje znanja i društvene vrijednosti, a da bi učinkovitije posredovala mora se i sama modernizirati. Kakve su mogućnosti ekološke edukacije u takvim uvjetima? U radu se problematiziraju mogućnosti i uloga ekološke edukacije u kontekstu modernizacije modernog društva, posebno hrvatskog društva. Problematizira se društvena klima, sustav društveih vrijednosti i poteškoće ekološke edukacije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130400 
546 |a HRV 
690 |a 5.05 
693 |a obrazovni deficit, ekološka kriza, ekološka edukacija, ekološki odgoj, ekološko obrazovanje, odgoj za zaštitu okoliša i zaštitu prirode, identitet, modernizacija, razvoj, škola  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a educational deficit, environmental crisis, environmental education, ecological education, education in protection of environment and nature, identity, modernization, development, school  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a Filozofija i odgoj u suvremenom društvu (20-22.9.2004. ; Cres, Hrvatska)  |t 13. dani Frane Petrića  |d Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2004  |n Jurić, Hrvoje  |g str. 48-49 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314334  |d 314332