A comprehensive approach to human rights education: Lessons from the field study

U tekstu se govori o pretpostavkama izrade holističkog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava na primjeru hrvatskog modela koji je razvijen kao dio projekta "Obrazovanje za mir i ljudska prva za hrvatske osnovne škole". Upozorava se na nedostatak argumentacije prilikom određivanja...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314639/Details
Matična publikacija: European Conference on Educational Research (ECER98): Book of Abstracts
Ljubljana : Pedagoški inštitut, 1998
Glavni autor: Spajić-Vrkaš, Vedrana (-)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02389naa a2200217uu 4500
008 131111s1998 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)193479 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Spajić-Vrkaš, Vedrana 
245 1 2 |a A comprehensive approach to human rights education: Lessons from the field study /  |c Spajić-Vrkaš, Vedrana. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a A comprehensive approach to human rights education: Lessons from the field study 
300 |a ?  |f str. 
500 |a NEPOTPUN BIBLIOGRAFSKI ZAPIS!! 
520 |a U tekstu se govori o pretpostavkama izrade holističkog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava na primjeru hrvatskog modela koji je razvijen kao dio projekta "Obrazovanje za mir i ljudska prva za hrvatske osnovne škole". Upozorava se na nedostatak argumentacije prilikom određivanja ciljeva odgoja i obrazovanja za ljudska prava, što najčešće završava izborom neprimjerenih sadržaja i zapostavljanjem vrednovanja ili praćenja uspješnosti učenika. S tim u svezi, prikazuju se rezultati faktorske analize podataka dobivnih empirijskim istraživanjem učitelja prema kojima se oni mogu podijeliti u dvije grupe: oni koji su više usmjereni konzervativnim i oni koji su skloniji liberalnim vrednotama. Postojanje tih dviju grupa upućuje na potrebu izrade tzv. osjetljivih programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji će primjereno odgovoriti na različita usmjerenja učitelja. Budući da je, s jedne strane, nastao na temelju analize više desetaka programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava u svijetu i, s druge strane, na temelju rezultata empirijskog istraživanja o vrijednosnim i drugim orijentacijama učitelja, ovaj rad po svojoj temi i pristupu, predstavlja originalan znanstveni doprinos antropologiji odgoja i obrazovanja i teoriji interkulturalnog odgoja i obrazovanja. 
546 |a HRV 
690 |a 5.07 
693 |a obrazovanje za ljudska prava, holistički pristup, istraživanje  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a education for human rights, holistic approach, research  |l eng  |2 crosbi 
773 0 |a European Conference on Educational Research (ECER98) (17-20.09.1998. ; Ljubljana, Slovenija)  |t European Conference on Educational Research (ECER98): Book of Abstracts  |d Ljubljana : Pedagoški inštitut, 1998  |n ?  |g str. ? 
942 |c RZB  |u 1  |v Recenzija  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314639  |d 314637