|
|
|
|
LEADER |
02490naa a2200253uu 4500 |
008 |
131111s2005 xx 1 hrv|d |
035 |
|
|
|a (CROSBI)208835
|
040 |
|
|
|a HR-ZaFF
|b hrv
|c HR-ZaFF
|e ppiak
|
100 |
1 |
|
|a Novak Milić, Jasna
|
245 |
1 |
0 |
|a Međukulturalna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika /
|c Novak Milić, Jasna ; Gulešić Machata, Milvia.
|
246 |
3 |
|
|i Naslov na engleskom:
|a Importance of the intercultural competence in learners of Croatian as a foreign language
|
300 |
|
|
|f str.
|
520 |
|
|
|a Neosporna je činjenica da svako učenje, odnosno poučavanje stranoga jezika podrazumijeva i, izravno ili neizravno, učenje o kulturi, odnosno usvajanje osnovnih kulturnih činjenica presudnih za snalaženje i preživljavanje u zemlji u kojoj se govori J2. Različite skupine učenika (potomci hrvatskih iseljenika, privremeni ili trajni useljenici u Hrvatsku, studenti nekih američkih programa itd.) hrvatski kao strani uče ponajprije kako bi njime komunicirali u svakodnevnome životu. A da bi se jezikom služilo na odgovarajući način, nužno je, osim jezične, postići i međukulturalnu kompetenciju. Stoga bi učenje o navikama, pravilima ponašanja, običajima i sl. trebalo činiti jednako važnu sastavnicu nastave kao i gramatika ili pisanje. Jer, nepoznavanje pravila ponašanja u određenim situacijama može jednako često, ako ne i češće, biti uzrokom nesporazuma kao i pogrešna uporaba padežnih nastavaka. Zapravo se čini da je određenu međukulturalnu kompetenciju nužno postići i prije jezične, jer je često nužna već pri prvome susretu s hrvatskom kulturom. U ovome se radu raspravlja o važnosti međukulturalne kompetencije, o mogućnostima njezinoga razvoja u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika te posebno o mogućnostima uključivanja učenja kulture i o kulturi već na početničkim stupnjevima učenja jezika, ali i o poteškoćama koje se pri tome mogu pojaviti.
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 0130412
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 0130438
|
536 |
|
|
|a Projekt MZOS
|f 0130459
|
546 |
|
|
|a HRV
|
690 |
|
|
|a 6.03
|
693 |
|
|
|a hrvatski jezik, drugi jezik, strani jezik, međukulturalna kompetencija
|l hrv
|2 crosbi
|
693 |
|
|
|a Croatian, second language, foreign language, intercultural competence
|l eng
|2 crosbi
|
700 |
1 |
|
|a Gulešić Machata, Milvia
|4 aut
|
773 |
0 |
|
|a Hrvatski kao drugi i strani jezik, (14-15.10.2005. ; Zagreb, Hrvatska)
|
942 |
|
|
|c RZB
|u 1
|v Nista
|z Znanstveni - Predavanje - Sazetak
|
999 |
|
|
|c 314723
|d 314721
|