Međukulturalna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika

Neosporna je činjenica da svako učenje, odnosno poučavanje stranoga jezika podrazumijeva i, izravno ili neizravno, učenje o kulturi, odnosno usvajanje osnovnih kulturnih činjenica presudnih za snalaženje i preživljavanje u zemlji u kojoj se govori J2. Različite skupine učenika (potomci hrvatskih ise...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314723/Details
Glavni autori: Novak Milić, Jasna (-), Gulešić Machata, Milvia (Author)
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02490naa a2200253uu 4500
008 131111s2005 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)208835 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Novak Milić, Jasna 
245 1 0 |a Međukulturalna kompetencija u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika /  |c Novak Milić, Jasna ; Gulešić Machata, Milvia. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Importance of the intercultural competence in learners of Croatian as a foreign language 
300 |f str. 
520 |a Neosporna je činjenica da svako učenje, odnosno poučavanje stranoga jezika podrazumijeva i, izravno ili neizravno, učenje o kulturi, odnosno usvajanje osnovnih kulturnih činjenica presudnih za snalaženje i preživljavanje u zemlji u kojoj se govori J2. Različite skupine učenika (potomci hrvatskih iseljenika, privremeni ili trajni useljenici u Hrvatsku, studenti nekih američkih programa itd.) hrvatski kao strani uče ponajprije kako bi njime komunicirali u svakodnevnome životu. A da bi se jezikom služilo na odgovarajući način, nužno je, osim jezične, postići i međukulturalnu kompetenciju. Stoga bi učenje o navikama, pravilima ponašanja, običajima i sl. trebalo činiti jednako važnu sastavnicu nastave kao i gramatika ili pisanje. Jer, nepoznavanje pravila ponašanja u određenim situacijama može jednako često, ako ne i češće, biti uzrokom nesporazuma kao i pogrešna uporaba padežnih nastavaka. Zapravo se čini da je određenu međukulturalnu kompetenciju nužno postići i prije jezične, jer je često nužna već pri prvome susretu s hrvatskom kulturom. U ovome se radu raspravlja o važnosti međukulturalne kompetencije, o mogućnostima njezinoga razvoja u nastavi hrvatskoga kao stranoga jezika te posebno o mogućnostima uključivanja učenja kulture i o kulturi već na početničkim stupnjevima učenja jezika, ali i o poteškoćama koje se pri tome mogu pojaviti. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130412 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130438 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130459 
546 |a HRV 
690 |a 6.03 
693 |a hrvatski jezik, drugi jezik, strani jezik, međukulturalna kompetencija  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a Croatian, second language, foreign language, intercultural competence  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Gulešić Machata, Milvia  |4 aut 
773 0 |a Hrvatski kao drugi i strani jezik, (14-15.10.2005. ; Zagreb, Hrvatska) 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314723  |d 314721