Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti
Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo...
Permalink: | http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314793/Details |
---|---|
Matična publikacija: |
XVI. Dani Ramira Bujasa Zagreb : Naklada Slap, 2003 |
Glavni autori: | Vlahović-Štetić, Vesna (-), Rovan, Daria (Author), Arambašić, Lidija |
Vrsta građe: | Članak |
Jezik: | hrv |
LEADER | 02726naa a2200241uu 4500 | ||
---|---|---|---|
008 | 131111s2003 xx 1 hrv|d | ||
035 | |a (CROSBI)216578 | ||
040 | |a HR-ZaFF |b hrv |c HR-ZaFF |e ppiak | ||
100 | 1 | |a Vlahović-Štetić, Vesna | |
245 | 1 | 0 | |a Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti / |c Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria ; Arambašić, Lidija. |
246 | 3 | |i Naslov na engleskom: |a Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety | |
300 | |a 75 |f str. | ||
520 | |a Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo da su u podlozi rezultata djevojčica i dječaka različiti modeli roditeljskog utjecaja. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati međusobne odnose stavova djece i njihovih majki prema matematici, dječjeg uspjeha u matematici i njihove matematičke anksioznosti. Posebno konstruiranim skalama stavova i matematičke anksioznosti ispitano je 125 učenika viših razreda osnovne škole, prikupljene su njihove školske ocjene iz matematike, te skalom stavova prema matematici ispitane njihove majke. U skladu s postavljenim modelom provedene su regresijske analize za cijeli uzorak i posebno za učenice i učenike. Na ukupnom uzorku pokazano je da je stav majke značajan prediktor ocjena i stavova učenika, a stav učenika je značajan prediktor matematičke anksioznosti. Kod dječaka značajnim se pokazao samo stav prema matematici za predikciju anksioznosti. Kod djevojčica stavovi majke su značajni za predikciju ocjena i stavova učenica prema matematici, stavovi učenica predviđaju anksioznost, a ona je ujedno prediktor ocjene. Na temelju dobivenih rezultata može se pretpostaviti model odnosa ispitanih varijabli, ali i zaključivati koje varijable djeluju na dječji uradak u matematici (prvenstveno uradak djevojčica) te u skladu s tim razviti odgovarajuće stručne intervencije. | ||
536 | |a Projekt MZOS |f 0130413 | ||
546 | |a HRV | ||
690 | |a 5.06 | ||
693 | |a stavovi prema matematici, matematička anksioznost |l hrv |2 crosbi | ||
693 | |a attitudes toward math, math anxiety |l eng |2 crosbi | ||
700 | 1 | |a Rovan, Daria |4 aut | |
700 | 1 | |a Arambašić, Lidija |4 aut | |
773 | 0 | |a XVI. Dani Ramira Bujasa (11-13.12. 2003. ; Zagreb, Hrvatska) |t XVI. Dani Ramira Bujasa |d Zagreb : Naklada Slap, 2003 |n Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja |g str. 75 | |
942 | |c RZB |u 1 |v Nista |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak | ||
999 | |c 314793 |d 314791 |