Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti

Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo...

Full description

Permalink: http://skupni.nsk.hr/Record/ffzg.KOHA-OAI-FFZG:314793/Details
Matična publikacija: XVI. Dani Ramira Bujasa
Zagreb : Naklada Slap, 2003
Glavni autori: Vlahović-Štetić, Vesna (-), Rovan, Daria (Author), Arambašić, Lidija
Vrsta građe: Članak
Jezik: hrv
LEADER 02726naa a2200241uu 4500
008 131111s2003 xx 1 hrv|d
035 |a (CROSBI)216578 
040 |a HR-ZaFF  |b hrv  |c HR-ZaFF  |e ppiak 
100 1 |a Vlahović-Štetić, Vesna 
245 1 0 |a Učenički uradak u matematici - doprinos stavova i matematičke anksioznosti /  |c Vlahović-Štetić, Vesna ; Rovan, Daria ; Arambašić, Lidija. 
246 3 |i Naslov na engleskom:  |a Students' achievement in mathematics - contribution of attitudes and math anxiety 
300 |a 75  |f str. 
520 |a Stavovi roditelja, posebice majki, prema obrazovanju mogu djelovati na stavove djece i dječji uradak. Istraživanja, ovisno o dobi djece pokazuju neke razlike u uratku između djevojčica i dječaka, a razlike su izrazitije ukoliko se ispituju učenički stavovi i vjerovanja o matematici. Pretpostavljamo da su u podlozi rezultata djevojčica i dječaka različiti modeli roditeljskog utjecaja. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati međusobne odnose stavova djece i njihovih majki prema matematici, dječjeg uspjeha u matematici i njihove matematičke anksioznosti. Posebno konstruiranim skalama stavova i matematičke anksioznosti ispitano je 125 učenika viših razreda osnovne škole, prikupljene su njihove školske ocjene iz matematike, te skalom stavova prema matematici ispitane njihove majke. U skladu s postavljenim modelom provedene su regresijske analize za cijeli uzorak i posebno za učenice i učenike. Na ukupnom uzorku pokazano je da je stav majke značajan prediktor ocjena i stavova učenika, a stav učenika je značajan prediktor matematičke anksioznosti. Kod dječaka značajnim se pokazao samo stav prema matematici za predikciju anksioznosti. Kod djevojčica stavovi majke su značajni za predikciju ocjena i stavova učenica prema matematici, stavovi učenica predviđaju anksioznost, a ona je ujedno prediktor ocjene. Na temelju dobivenih rezultata može se pretpostaviti model odnosa ispitanih varijabli, ali i zaključivati koje varijable djeluju na dječji uradak u matematici (prvenstveno uradak djevojčica) te u skladu s tim razviti odgovarajuće stručne intervencije. 
536 |a Projekt MZOS  |f 0130413 
546 |a HRV 
690 |a 5.06 
693 |a stavovi prema matematici, matematička anksioznost  |l hrv  |2 crosbi 
693 |a attitudes toward math, math anxiety  |l eng  |2 crosbi 
700 1 |a Rovan, Daria  |4 aut 
700 1 |a Arambašić, Lidija  |4 aut 
773 0 |a XVI. Dani Ramira Bujasa (11-13.12. 2003. ; Zagreb, Hrvatska)  |t XVI. Dani Ramira Bujasa  |d Zagreb : Naklada Slap, 2003  |n Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić Seršić Darja  |g str. 75 
942 |c RZB  |u 1  |v Nista  |z Znanstveni - Predavanje - Sazetak 
999 |c 314793  |d 314791